trolldan skrev 2007-10-23 15:28:51 följande:
Hej! Ny här...Har några frågor som jag vet att ni kan svara på:) Har inte läst hela tråden utan bara de 50 sista:) Ingen som har op sig på Akademikliniken i sthlm? Ska op näsan där framöver..ska bara boka tid:)Funderar på att samtidigt göra brösten...Vart har ni lagt snittet? Vet att någon hade ärret i armhålan..Vad är bäst?Vad har det för betydelse om man lägger inlägget innanför eller framför bröstmuskeln?
Välkommen hit!
Jag har lagt snittet under bröstem, för om jag behöver ta ut implantatet av nån anledning i framtiden, så måste de iaf göra ett snitt under, de byter inte implantat genom armhålan. Sen har jag anatomiska implantat, och de är lättare att få att ligga exakt (så de inte roterar) inne i bröstet om kirurgen lägger in implantatet underifrån.
Jag har även lagt impl. framför br.muskeln - pga att de flesta kirurger rekommenderar det, det misnkar risken för kapselkontraktion, ser mer "naturligt" ut och bröstmuskeln blir som en "naturlig bh"/stöd framför.
Själv ser jag inga direkta fördelar med att ha implantatet framför muskeln - möjligtvis om man tävlar i finess eller nåt, och då inte vill att brsöet "hoppar till" då man flexar bröstmuskeln. (Själv tränar jag mkt, är inga problem alls.)
Fråga gärna mer om du kommer på nåt!
((Kram))