• Sirili

Bröstförstoring 10

SlottsBrud2008 skrev 2007-10-05 09:16:56 följande:
    Jag opade mig oxå på victoriakliniken, och jag håller med om Charles sätt. Han tenderar att vara lite "ignorant och nonchalant" mot sina patienter. Men jag fick mest förtroende för honom...Jag hade med mig min sambo på konsultationen, och han var vääldigt skeptisk till open. Och Charles märke ju såklart det så han var verkligen sjukt trevlig mot oss.Lite komiskt var det dock när jag var där för att kolla så att jag ej fått en kapselbildning... (hade sjuuukt ont i ena bröstet runt 5 månader efter op. Alltså, ont som i att jag inte kunde jobba för att det gjort så ont) ... Charles blev värsta förvånad att så "små" implantat faktiskt blivit så "stora" på mig...Nu tycker ju inte jag att dom är stora på något sätt alls.. men han verkade ärligt förvånad. Han sa att han aldrig hade varit med om att nån med så lite egen bröstvävnad med den implantatsstorleken fått som mina. (Det var ingen kapsel, han sa att ett fåtal patienter får sån smärta.. ingen vet varför och det enda man kan göra är att vänta ut den eller käka smärtstillande. Det kommer tillbaka ibland, vissa dagar kan jag vara så öm att man inte ens kan peta på bröstet. Men 7/10 dagar så är det tipp-topp)
    OK, ja Charles är som sagt lite speciell. Men jag litar precis som du mkt på hans stora kompetens som kirurg - därför föll valet på honom. Har hört många som är toppennöjda med resultatet (är ju jag med).

Tråkigt att du får så ont ibland då... När va det du op dej då? Och hur mkt la du in och "vad"?... Och vad hade du innan op?

Skulle va intressant att veta!

((Kram))
  • Sirili
    gabbe skrev 2007-10-05 09:25:43 följande:
    Jo, det dröjer ju innan man kan ha en bygelbh...Jag är 163cm lång väger runt 58kg. Är idag 77cm under bröstet och 87cm över. Konstigt för jag trodde jag va 73 runt, men det har tydligen ändrats... Kan det bero på extra kilon och träning?Det där med ml i kupstl. ca. 450ml i en 75C sa han. Vet inte om det stämmer.
    På det viset. Det betyder ju att 150 ml (el. 1,5 dl) silikon = en bh-kupstorlek - eller hur??...

Och eftersom jag har storlek 75 DD nu, så har jag alltså 750 ml nu - om man räknar på att en kupstorlek är 150 ml - låter ju jättemkt!! Jag tänkte alltså 150 ml X 5 ( kupa DD) = 750 ml.

Jag la in 375 ml silikon - alltså skulle jag då haft 375 ml själv innan - eftersom 750-375=375. Hänger ni med??

Då hade jag - fåse.... en stor 75B eller liten 75C innan op - och det stämmer faktiskt!! Tro´t eller ej! Det trodde jag nästan inte!

Jag räknade såhär: 375 ml (mina egna bröst innan op) / 150 ml (=en kupstorlek) = 2,5

Och eftersom 1=A, 2=B och 3=C i den här beräkningen - så fick jag en stor B, liten C.

NÅN som fattar??! Eller har jag bara gjort er mer förvirrade! JAG fattar iaf vad jag menar!

((Kram))
  • Sirili
    Swing skrev 2007-10-05 11:05:55 följande:
    Ursäkta, men det VAR ju ett "geléhallon" som klipptes upp på filmsnutten. Det är ju också vad de flesta har, t.ex. jag själv och merparten av alla jag träffat som har implantat. Dom är fasta eller något mindre fasta (som mina soft touch) men inte HÅRDA. Vi har märkena McGhan och Mentor.Vore intressant om någon som kan och verkligen har de här "trögflytande" kunde klara ut begreppen!! Visst är det förvirrande med allt vad de säger och kallar implantaten på olika kliniker. Gör ju inte saken och valen lättare.....
    Jag tyckte/trodde oxå det va geléhallon de klippte sönder på fimsekvensen först jag såg den - tog det för givet liksom, vet inte varför. Tyckte väl de såg ut som de jag provade på konsultationen. Jag har anatomiska geléhallon soft touch, och de känns som mina bröst gjorde innan op, jag hade fasta och de känns lagom mjuka nu med.

Håller med om att det är väldigt förvirrande med dessa olika implantatsmärken och vad de kallar sina olika "fastheter"!!

((Kram))
  • Sirili
    gabbe skrev 2007-10-06 10:37:53 följande:
    Har inte tänkt på det... Men det stämmer ju faktiskt bra. Jag som nu har 100/125 fyller ju inte riktigt ut min 75A.Har man ändra mått runt ryggen, får man tänka om lite, om man vill räkna ut sin kommande stl.Då det väl måste bli:Tex 70B=150ml 80AA=150ml och öka 150 från det...
    Jo, jag tänkte också på det... För kupstorleken ändras ju när omkretsen ändras. Vet inte hur man ska räkna då det inte är omkrets 75 under bysten.

Ha en bra lör.kväll allihop!

((Kram))
  • Sirili
    Swing skrev 2007-10-07 18:15:05 följande:
    Jag läste för några år sedan på ett amerikanskt forum att en kupstorlek är ca 180g/ml/cc, men enligt mångas och min egen åsikt är det nog snarare mindre. De 150 som det talas om här ovanför låter väldigt rätt.
    Jo, det tycker jag med. Och enligt plastikkirurger så motsvarar 150 ml solikon ca en kupstorlek.
  • Sirili
    prinsessan_ skrev 2007-10-07 19:53:25 följande:
    intressant!skulle vara kul att veta hur man räknar med omkretsen också...jag har en 70a, i vadderade bhar har jag 70b. undra vad jag behöver för att komma upp till en liten c-kupa?den 12/10 ska jag på konsultation. längtar!!
    Jag lärde mej nyligen nåt för mej helt nytt - nämligen att anledningen till att man ofta kan gå upp en bh-storlek i vadderade bh:ar är att de mäter bara UTSIDAN på bh:n när de bestämmer storleken - men kupan är alltså eg. mindre.

Så t.ex. en ovadderad 75B är samma kupstorlek INUTI kupan som en vadderad 75C.

Men det kanske ni redan visste iofs?...
  • Sirili
    rosett skrev 2007-10-07 20:48:44 följande:
    Hej,har läst massor med inlägg här och blir mer och mer fundersam om jag valt rätt. Ska operera mig om ca 1v och har valt att lägga in 255 g. Är det "för" lite? Hur ska man egentligen veta om det är rätt storlek?? Jag har testat med ris och känner att 255 el 300 känns bra. Det är viktigt att det inte blir för stort på mig, att det ser onaturligt ut.Hjälp, hur ska jag tänka..?! är ca 167cm lång, 57 kg. Ska lägga implantatet över bröstmuskeln.
    OK spännande! Vart ska du op dej då?

Jättesvårt att råda ang. detta med implantatsstorlek, är ju så individuellt och en smaksak. Men provade du inte olika storlekar på konsultationen och hade med bilder på hur du vill att de ska se ut helst?...

Du vet väl förresten att man brukar säga att 50 ml "försvinner" då man lägger i silikon jämfört med sk "ristestet". Trivs du med storleken 300 ml (= 3 dl) ris, så plussar du på 50 ml ( =0,5 dl) på implantatssorleken - om du lägger bakom bröstmuskeln. För det blir som att drygt 50 ml "försvinner" då man lägger bakom muskeln nämligen.

Själv tyckte jag att ristestet kändes större än vad det sen blev med silikon - fast jag plussade på 50 ml på implantatet. Silikonet känns ju dessutom betydligt lättare och inte alls så tungt som jag trodde innan.

Jag la in 375 ml - hade 75B/liten C innan, och fick 75DD sen. Låter jättestort - men känns faktiskt inte ett gram tyngre än mina naturliga gjorde, konstigt nog. Och ser helt lagom ut i proportionerna till just min kropp (1,76 68 kg, vältränad och bredaxlad). Beror ju mkt på hur man ser ut i övrigt.

/Kram
  • Sirili
    rosett skrev 2007-10-07 20:48:44 följande:
    Hej,har läst massor med inlägg här och blir mer och mer fundersam om jag valt rätt. Ska operera mig om ca 1v och har valt att lägga in 255 g. Är det "för" lite? Hur ska man egentligen veta om det är rätt storlek?? Jag har testat med ris och känner att 255 el 300 känns bra. Det är viktigt att det inte blir för stort på mig, att det ser onaturligt ut.Hjälp, hur ska jag tänka..?! är ca 167cm lång, 57 kg. Ska lägga implantatet över bröstmuskeln.
    Se det jag skrev ovan!

Fråga gärna mer om du vill!

((Kram))
  • Sirili
    SlottsBrud2008 skrev 2007-10-08 09:21:05 följande:
    Det är snart ett år sen jag opade mig, 19 oktober.Har 310/335 FM/FF, anatomiska, gele.Nu har ju 70E/70F (beroende på märke) och innan hade jag70B/70C. Så jag gick upp några storlekar... Troligen så kommer det väl bli en om-op.. men inte ännu, har verkligen inte råd. Men sen så...
    OK. Vart op du dej då? Och tror du att det blir bättee om du gör om op alltså?

/Kram
  • Sirili
    rosett skrev 2007-10-08 09:46:39 följande:
    Sirili, tack så mkt för ditt svar! :) Det är ju en sån stor grej och man vill ju verkligen att detta ska bli rätt. Ska operera mig på VK snart, är supernervös!! Vill att allt ska gå bra, att jag blir supernöjd och att det inte blir några knasiga komplikationer! Ser verkligen framemot det här men är samtidigt rädd... är det normalt eller?I efterhand tyckte jag att min konsultation gick för snabbt, hade nog velat prova fler strl.. Men, jag var nervös och kände nog mest att allt verkade så himla bra! :) Hade ju varit toppen om man fick låna hem ett par tuttar så man kunde stå och kolla i flera timmar från alla håll och kanter! Det viktigaste för mig är att jag inte blir en enda stor tutte! Ska göra ristestet igen då.. Men vem ska man egentligen lita mest på, sig själv eller läkaren? Jag menar, han vet väl ändå bäst..? Åhh blir helt snurrig! Jag ska lägga implantatet framför bröstmuskeln, ska jag ändå plussa på fler g..?....väntar på nästa svar... :) kram!
    Du kan va heeel-lugn med Charles - han är verkligen en urskicklig kirurg - och man blir verkligen behandlad som en prinsessa på VK - sköterskorna är så otroligt gulliga och hjälsamma, och man har full service dygnet runt som man är där - toppen helt enkelt! Jag kan t.o.m. nu efteråt längta tillbaks till det stället... Fick t.om. en ansiktsbehandling inkl. ans.massage då jag väntade på op (gratis)!

Förstår hur du känner - men om det kändes bra på konsultationen så är det säkert bra storlek för dej!

/Kramelikram
Svar på tråden Bröstförstoring 10