Bröstförstoring 10
Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D
Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D
Butterfly: OK, på så vis. Har du anatomiska eller? Vilken profil? Själv har jag inte känt av nåt sånt att brösten "droppar i olika takt" - menar du att de hänger på olika sätt eller?... Och själv har jag inte heller känt nån skillnad på hur "bröstmuskeln släppt" på nån sida, så det är nog väldigt olika hur man upplever det. KalasAnnah här hade oxå en kirurg som inte ville lägga in så mkt som hon eg. ville, av unjefär samma anledning som det din kirurg sa, men hon är nöjd nu iaf.
celesta: Om du har 75B nu, så kommer du att få REJÄLT stora bröst om du lägger in 500 ml!! Själv hade jag 75B/litenC innan op, la in 375 ml och har nu 75E. Har du gjort det sk "ristestet" så du vet att du verkligen vill lägga in så mkt??...
smilla20: Vad har du för mått under bysten då? Nej, jag har faktiskt haft 98 cm runt boobsen hela tiden sen efter jag op mej, det har inte ändrats nåt, fast de ju va väldigt svullna i början, men inte alls nu längre.
juni2008: Jag instämmer med Swing - jag rekommenderar dej oxå att göra båda op på samam ställe - brukar bli billigare då, ju fler man gör. Sen tror jag mej ha hört om iaf en som op sej på Eriksbergskliniken och fått en massa komplikationer sen - men jag är inte 100% säker på att det va där iofs. Men tror det.
Et tips är att kolla och andra kliniker som utför båda op.
Jag vet många kliniker som utför både op, men det skiljer mkt i både kompetens hos kirurgerna och priser. Bättre du kollar upp det själv på nätet - är lätt att göra.
((Kram))
Celesta: Jag har egentligen varit helt inställd på VK men liksom du kände jag att vi kanske inte har samma åsikt avseende implantat etc Charles och jag. Jag är ju mer inne på runda. Eriksbergskliniken (samt Sophiahemmet som ytterligare ett alternativ) har jag kommit fram till genom forumet här. Vet egentligen inget om dessa två kliniker. Improva har jag inte hört något om alls. Hade Dr Hober jobbat på en annan känd klinik tidigare? Läste i ett nyligt inlägg att man får åka hem samma dag som operationen på Eriksbergskliniken... Det är jag MYCKET tveksam till. Vill känna att jag är i trygga händer om någon komplikation skulle inträffa. Nu får jag kanske tänka om igen... Svårt att ta beslut. Man hör så olika saker om alla kliniker. Alla har ju sin egen erfarenhet.. VK vet jag har tagit hand om mig tidigare och jag blev jättenöjd så det är lite frustrerande att vi inte var överrens... Skulle vilja ha en op tid under hösten så bäst man får tummen ur och bokar lite konsultationer
Abra
Har du några förslag på kliniker i stockholm som göra båda ingreppen?
Så jag kan börja någonstans.
KRam
Abra
jepp, jag har gått me rispåsar ett tag nu, 600 i varje för att se om ryggen pallar så mkt) och ja trivs jätte bra! ser inte alls groteskt ut till min kropp som jag först trodde, då ja e rätt bred över baken och så. :)har 72 i midjemått, 101 över höfterna. vad har du i midjan..?
hmmm...tänk att det ändå blev så stor skillnad på dig :) lyllos ;)
jag vet att det är rätt mkt (500-600), men jag har sätt bilder på såna som lagt in så mkt ("efter"bilder ) och jag fastnade för det. tror du jag kunde lägga in så mkt? vissa kan ju det, endel går från a kupa till dd :P
var det på vk du op dej eller minns ja fel?
Polstjärnan:
...det där me att man inte får stanna på eriksbergs över natten...det kan man få om man ber om det om jag fattade rätt?
tycker det är sjukt om dom ska skicka hem en, de e ju trots allt en operation!
själv skulle jag annars välja den kliniken, men får man inte stanna över natten så vet ja ej...
improva e helt ny, startad av hober som jobbat på akademikliniken, han startade eget då han tyckte det blev för industrialiserat på ak. han lär vara bra, o där får man stanna övernatten. 47000 för en op. på eriksberg 42000. tycks dock vara svårt att få veta mer om improva då hemsidan deras ej ännu är klar..o ingen här tycks veta nåt heller..jag har mailat dem och väntar ännu på svar från hober.
båda använder sig iaf av livstidsgaranterade implantat, o har bra rykte om sig. mitt tips är att du mailar o frågar om övernattningen!!! om de går att ordna röstar ja för att du iaf bokar en kons där ;)
hör av dig när du vet mer! i need to know ;)
kram på er alla
ps. jag är också inne på runda, o ja vill inte ha mina bröst långt isär som C brukar vilja ha... :) tycker de e viktigt att man får bestämma det där själv. sophiahemmet funderar ja också på, han lär visst inte ha en enda anmälan på sig.
ds.
Celesta: Lovar hålla dig uppdaterad!
Juni2008: För att föregå Abra här så kan jag kanske föreslå VK då Charles utför både bröst- & magplastik. Han verkar ganska bred i sin kompetens så ska du göra 2 ingrepp är han kanske inget dumt val. Hade du varit där på konsultation? Hur som helst tycker jag det verkar klokt att göra båda ingreppen samtidigt. Det blir ju annars två operationer, dubbla sjukskrivningar, två omgångar du skall ha ont och ej kunna lyfta etc..
(kram)
Celesta: Vi verkar vara inne på lite liknande bröst, fast jag vill ha mindre än det du funderar på. För mig lutar det nog åt runt 350. Använder C75 idag (liten C) så jag har ju en del egen bröstvävnad redan men vill fylla ut lite.
Ja, Sophiahemmet verkar bra. Hela stället andas hög kompetens tycker jag (sjukhuset och allt som inkluderas i Sophiahemmet).
Har tagit tjänstledigt för studier ett tag & så snart jag har fått mitt schema ska jag boka tid för konsultation. Hoppas det ej är så lång väntetid. Jag skulle vilja operera mig under hösten. Vore trevligt med nya fina boobisar till nästa vår/sommar. Känns lite "konstigt" att tänka så då jag alltid varit väldigt nöjd med mina bröst men så fick jag barn....
Polstjärnan
Tack så mycket för förslaget men VK är inget alternativ för mig.
Har varit där på konsultation och det kändes inte bra för fem öre.
Sen tycker jag att han är dyr och dryg.
Tyvärr.
Men jättesnällt att du ville hjälpa till.
Fler förslag?
Polstjärnan: Charles på VK op in runda med, det rekommenderade han min rumskamprat, och hon tog det - blev jättesnyggt på henne!
Celesta: OK. Ja, själv är jag 72 cm runt midjan jag med , 84 cm runt höfterna, och 96 cm runt baken. Vad har du för rump-mått då?
(Och ang. att Charles skulle vilja op brösten brett isär är inget jag märkt av eller hört om förut, och mina sitter som sagt tätt - bara ca 2 cm mellan brösten.)
Jo, jag är som sagt jättenöjd! Såg på före-bilder i min kamera idag, och guuud vad platt jag såg ut innan då! Som en kille nästan!! Ändå hade jag ju 75B/litenC innan - men nu har jag ju redan vant mej vid mina "nya kompisar", och det känns konstigt att jag varit sååå platt förut!! Man vänjer sej otroooligt fort må jag säga!!
Ja, det va på VK jag op mej - trodde inte det undgått någon här - som jag tjööötat om allt jag tyckt va så toppenbra med det stället!!
(Förresten har de samma slags implantat som du beskriver på VK, med garanti och så.)
juni2008: Synd att du afärsdar Charles såpass lätt iaf, men jag har full respekt för dej och ditt val. bara det att sen när man är där - innan och efter op - så träffar man ju allra mest de jättegulliga och omtänksamma sköterskorna, som verkligen tar sej tid att prata med en om allt man kan behöva veta, och svarar tålmodigt och gärna på frågor med. Charles träg´ffar man ju bara på konsultationen i princip. Sen då man op så sover man ju, så då behöver man ju iaf inte träffa han! Visst kan han verka självgod och lite dryg, men för mej är resultatet det viktigaste. Men - som sagt - jag respekteratr ditt val till fullo - alla är vi ju olika i vad vi går efter då vi gör såna viktiga val.
((Kram))
AVFÄRDAR skulle det ju stå, och inget annat förståss! (Till dej juni2008 alltså.)