• pickolina

Bröstförstoring 10

Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D

• Svar på tråden Bröstförstoring 10
  • dollie

Snuttungen

Jo, det är ju sannolikt att det är så. Men jag tycker att de flesta av bilderna ser ut så..även de som inte har så mkt mellanrum innan.

• Polstjärnan

Snuttungen: TACK för att dina bilder! De ser jättefina ut!! Där har Charles gjort ett bra jobb helt klart och jag förstår att du är nöjd.

Swing: Skulle du också vilja skicka dina bilder till mig?? Har för mig att vi hade lite liknande förutsättningar innan..? Att du också hade hyfsat mkt bröstvävnad och lite, lite häng efter aming eller...?

Dollie: Ang. stort mellanrum mellan brösten så är det nog som Snuttungen säger att förutsättningarna innan spelar roll men jag har faktiskt också läst en intervju med Charles där han säger att han själv tycker det är snyggt när brösten sitter ganska långt ut åt sidorna... Kanske därför många av "hans bröst" blir så... Jag har fått lite uppfattningen att Charles personliga åsikter speglar hans operationsresultat en hel del. Han vill nog gärna göra det på "sitt sätt" och är man av samma åsikt är det ju jättebra men om inte så...

I övrigt verkar min uppfattning av Charles vara densamma som många andra här; en otroligt skicklig kirurg och en riktig perfektionist (vilket ju bara är positivt i detta sammanhang). Jag har för övrigt op näsan hos honom (efter en olycka) för 3 år sedan och är jättenöjd! Det negativa med honom kan vara att han ofta är stressad under konsultationen (tror dagshumöret styr en del), lite dryg (men samtidigt trevlig och vad spelar det för roll egentligen...) och så det här med att han snabbt får en ganska bestämd åsikt om hur HAN vill göra vilket KAN vara negativt om man inte är ordentligt påläst, vet vad man själv vill och om man är av en annan åsikt än honom... Jag känner ju lite så avseende det här med runda, kontra anatomiska implantat som jag velar kring. Han är helt bestämd på anatomiska. Därför ska jag få en "second opinion" av ngn annan kirurg för att se vad responsen blir där..
    I övrigt kanske det blir ett större mellanrum med anatomiska än med runda implantat men det vet ju de som opat sig bättre än jag...

• Swing

Polstjärnan: Vi hade nog samma förutsättningar! Tyvärr fick jag inte mina före- och efterbilder mejlade från kliniken, som jag bad om vid återbesöket. Påminde inte, utan lät det vara.
    Nöjde mig med några pappersbilder maken tog. Har tyvärr ingen scanner och kan därför inte skicka bilder.
    Visst är det ganska irriterande att läkarna 'springer' runt mellan operationer, konsultationer och återbesök och ofta är stressade och mycket försenade, men det kanske inte GÅR att styra upp så mycket bättre.
    Mitt tips till alla som ska konsultera plastikkirurger är att avsätta gott om tid, inte vara där i alltför god tid, ha med något att läsa och vara beredd på väntetid.

• Abra

rosali1: Hur är dina mått i övrigt? ( Själv är jag 1,76 och 68 kg, vältränad och bredaxlad.) Konstigt att Charles bara rekommenderade dej max 200 ml då! Tänkte om det hade att göra med dina kroppsproportioner i övrigt eller så?... Men ändå - självklart ska man ju kunna välja mer fritt ang. storlek etc - om man inte tar sjukt mkt - typ 600-700 ml eller nåt! Men jag tycker som sagt det är märkligt att han sa max 200 ml till dej - för jag hade oxå 75B/litenC innan op - och det va inga tveksamheter alls från hans sida när jag sa att jag ville lägga in 375 ml soft touch. Han föreslog profilen FF, jag testade den och höll med honom - den passade snyggt till min kropp i övrigt - syns särskilt i profil. Och jag är som sagt supernöjd med resultatet! Det har läkt så fint och bra från dag 1, ingen läckande sårvätska eller blod (har hört att många som op sej på andra ställen fått så*usch*...), inget kliande eller stickande i ärren eller nåt. Och mina anatomiska är INTE avlånga eller sitter långt isär - de ser faktiskt ut som mina gjorde innan op - fast de såklart då växt några storlekar! Och jag va eg. nöjd redan innan op med mina brösts form och fasthet - och därför är jag så nöjd att de känns nästan som mina gamla liksom! Jag håller inte alls med om att brösten på bilderna på VK:s hemsida ser ut att sitta "för långt isär" - jag menar - hur naturligt är det eg. med sk "Slitz-bröst" som ser ut som 2 tätsittande, utåtstående fotbollar??! Huuur onaturligt fult som helst i mitt tycke!! När jag ser på vissa bröstbilder gjorda av andra kirurger kan jag inte direkt påstå att jag tycker det är snyggt då resultatet ser så absurt onaturligt ut... Själv eftersträvar jag ett så naturligt utseende som möjligt - och har så fått. Och som sagt - på min konsultation på VK fick jag t.o.m. komma in 15 min tidigare - så jag slapp vänta så länge, han va alltså inte alls försenad då, och han va trevlig ioch gav ett väldigt proffessionellt intryck, som gjorde att jag litade helt och fullt på han. annars har man ju mest kontakt med de kunniga och jätte-hjälpsamma sköterskorna på VK, så Charles träfar man ju liksom nästan bara på konsultationen (vid medvetande), så skit samma liksom hur hans dagsform är - resultatet är det jag bryr mej om.

dollie: Det va ju skönt att höra att "bröst-hoppandet" blir mundre tydligt med tiden *hooppas*. Inte för att det stör mmej såå mkt, har ju inte gått mer än 7 v. efter op, och jag har inte testat att styrketräna än - ska börja med det lite smått nästa v. igen (Body Pump). Ska testa att simma 1 h nu i veckan med, och ska även på core-träning och spinning. Hoppandet besväar mej dock inte så mkt att jag funderar på att op om mej och lägga impl. framför muskeln - är väl mest det att jag är ovan vid det. Dock överväger fördelarna med att ha impl. bakom muskeln, och det är ju även det kirurgerna rekommenderar.

Polstjärnan: Jag gick oxå med uppstoppad bh i några mån innan op, för att vänja omgivningen med mina yppigare former. Och jag hade t.o.m. mina fyllda nylonstrumpor med 3,25 dl bulgur i - snacka om att de va sköna att slippa sen efter op alltså!! Men folk verkar inte ha märkt av att jag op mej - ingen på jobbet har verkat tänkt på det iaf pga min uppstoppning innan.

Oj, vad mycket det blev skrivet nu då... Ja ja....

((Kram))

• celesta

hej! någon här som opererat sig hos Dr hober? skriv!

• celesta

...vad tyckte ni om honomn? berätta om era erfarenheter, bra eller dåligt val? han har ju en ny klinik nu, nån som opererats där? (improva)

kram

• celesta

mitt val står mellan magnus Hober på improva och leif perbeck på eriksbergskliniken...nån som kan hjälpa mig med lite info om dessa kliniker resp. kirurger? :)

• Misha**

Men Abra! Jag skippar pikarna och kör på ren klartext istället (med risk att du kommer bli irriterad på mig..men det kan jag jag ta, för jag gillar dig ändå och vet att det inte är personligt)

Charles är en superskicklig kirurg som har gett dig det bästa resultat du kunnat få. Du rekommenderar honom varmt. Fine, det kan jag köpa. Men sen har olika människor väldigt olika smak gällande bröst..och allas smak överensstämmer inte med Charles "typ av bröst." Det känns som om du gång på gång försöker försvara Charles..men faktum kvarstår: Charles kanske inte är den bästa kirurgen för ALLA. (Jämför med frisören. Där gäller precis samma sak- alla frisörer passar inte alla typer av personer..)

De flesta i tråden har eller ska operera brösten, så det vore bra om vi visade respekt och inte kritiserar varandras olika smak. Det finns t.o.m. de som vill ha bröst som ser ut som riktiga "sillisar", och vi är inte dem som ska dömma andra oavesett vad de tycker är rätt eller fel, snyggt eller fult. (fan vad moralkärring jag lät som nu då) Jag kan tom. tycka det är coolt med tjejer som faktiskt vågar stå för sina fejkade bröst, även fast jag själv strävar efter en sån naturlig look som möjligt. (Samma som hos frisören: vissa vill ha så naturtrogra färger som möjligt medan andra vill ha chockrosa!)

Annars kör vi bara på som tidigare och hjälper varandra. Jag är sååååå glad att ni finns och stöttar en när man behöver:) En jätte kram!!

• celesta

vad bra sagt! håller helt med dig! :D

• dollie

Misha

Jag instämmer till 100% med allt vad du sa

Svar på tråden Bröstförstoring 10