• pickolina

Bröstförstoring 10

Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D

• Svar på tråden Bröstförstoring 10
  • celesta

rosali

jag håller helt med dig. som sagt, charles må vara bra, men man vill nog själv bestämma hur ens boobs ska se ut. jag i varje fall. jag vill inte ha mina långt isär, det ser så fejk ut. och det skulle vara irriterande att ens kirurg bestämde detta.han skall hjälpa en i beslutet såklart, men man vill ju inte vakna upp med "fel" slags tuttar.
    själv vill jag ha rätt stora, runda, men med lite häng. de ska se mjuka ut. :)

det lutar mot att jag opererar mig endera på den nyöppnade improva, av ober, eller på eriksbergskliniken.

har någon här opererats på improva? snälla hjälp mig i mitt val...vilken klinik har bättre omdöme? mindre risker o komplikationer?

gör de snygga bröst på improva/hober? har ej sett några bilder på hans jobb...

kram på er alla. ;)

• celesta

...det skall såklart stå HOBER inte ober...jäkla tangentbord :P

• smilla20

abra: skönt att höra! mina ser åxå ut som två madonnastruutar, ja ba va fan är de här?! haaha! tack för tipsan me, jättesnällt! med unga bröst tror jag han mena att de är väldigt fasta. återigen tack! kram!

• Polstjärnan

Celesta: Har du varit på någon konsultation ännu? Du skriver att det lutar åt Improva eller Eriksbergskliniken. Syftar du på konsultation eller operation? Jag har tänkt boka konsultation på Eriksbergskliniken och det vore intressant att höra fler åsikter från tjejer som varit där; opererats eller bara konsultation.

Trevlig helg alla!

• Polstjärnan

Läste förresten i någon gammal tråd att Leif Perbeck på E.kliniken har 2 anmälningar på sig de senaste 1-5 åren. 1 utan åtgärd och den andra pågående.. Vet någon vad dessa anmälningar avser?

Verkar som att de flesta kirurger har någon anmälan på sig (förutom Leif Gylbet på Sophiahemmet vad jag förstått)och som sagt BEHÖVER det ju inte röra sig om något som gått snett mer än missnöje med resultatet men de allvarligare fallen skulle man ju vilja få reda på. Vet någon om HSAN kan informera mer i detalj vad anmälan avser?

• Abra

rosali1: OK - roligt att du oxå är nöjd med ditt resultat!
    Och jag lovar att försöka sluta tjata om min stora beundran för - inte bara Charles - utan hela upplevelsen på VK inkl. sköterskorna - fast det kommer att bli svårt! Det är bara så enkelt att jag är så supernöjd med ALLT, och vill såklart att även andra oxå ska få va det! Och som sagt - självklart finns det en massa andra bra ställen!! Får jag fråga hur du eg. kan tycka att Charles är bra, när han inte op dej???...

Skulle bara vilja påpeka lite grejer - du skrev:

"Om jag hade låtit Charles operera mig, så hade mina suttit långt isär och det hade varit svårt att få till en schysst klyfta med bh.
    Jag gillar inte heller Slitz-sillisar, men det är inte min sak att döma dom som gör det. Tycker att alla ska få se ut som man vill. Om man opererar sig hos Charles har man inte dom möjligheten, eftersom han gör bröst HAN tycker är snygga. Det behöver inte betyda att alla gillar dom."

Jag dömer som sagt absolut ingen heller - va bara så "naiv" att jag faktiskt inte strodde nån annan än just utvikningstjejerna ville ha såna boll-bröst. Men nu vet jag att tydligen vissa VILL ha det - fast de inte vill vika ut sej eller nåt. Så - fine! Upp till var och en hur man vill att ens kropp ska se ut såklart!

Och ang. resultatet: Jättetråkigt att din kompis inte blev nöjd med resultatet på VK, alltid tråkigt att höra om folk som betalar dyra pengar och blir missnöjda... Men jag kan ju bara utgå från mej själv - och mina bröst sitter INTE långt isär - det är utan bh bara 2 cm mellan brösten, och med bh får jag en superschysst klyfta. De ser t.o.m. lite "Slitziga" ut i bh! Dessutom har jag som sagt nu 75E, och tycker inte det är litet precis.

Och jag dyrkar absolut inte Charles som person - han kan t.o.m. bete sej lite "störigt" ibland - men jag "dyrkar" däremot mina nya boobs han fixat åt mej!

Och ang. att det skulle va en mindre skicklig kirurg om det kliar i ärren - hallå! - har jag "sagt" det eller?! Iaf va det ju inte så jag menade. Jag har bara läst i andra forum om tjejer som fått väldigt dåligt med info innan och efter op, blivit hemskickade samma dag som op mot sin vilja, sen varit hemma och oroat sej över att det kommit blod och sårvätska i bandaget och haft jätteont utan möjlighet till starkare smärtlindring på klinik etc etc - och dessutom inte kunnat komma i kontakt med sin kirurg för att få råd och stöd - för han har inte den servicen pga sem. och annat. SÅNT är det jag menar med "oseriösa" kirurger som verkar bry sej mer om pengarna än om människan = oetiskt i min uppfattning. Och jag hoppas ingen av er behöver uppleva nåt sånt - särskilt när det ju finns betydligt bättre (men kanske dyrare?) alternativ till kliniker - som VK! Nej då - skoja bara! Ska försöka ge mej nu!

celesta: Du skrev:

"själv vill jag ha rätt stora, runda, men med lite häng. de ska se mjuka ut. "

Vill bara säga att EXAKT så som du beskriver ser mina ut. Faktiskt - skojar inte! Fast man tar sk anatomiska" så får man ju inte "hängtuttar" för det ju!

Det har varit undersökningar ang. detta - ett stort antal erfarna kirurger fick titta på bilder med både anatomiska och runda implantat - och de allra flesta (8 av 10) kunde inte alls se den minsta på vilka som hade anatomiska eller runda implantat. Runda blir ju oxå med "häng2 pga tyngdlagen. Men ALLRA mest spelar ens naturliga förutsättningar in - vilka bröst man hade från början, hur hängiga och långt ifrån varandra de sitter etc. En kirurg kan förbättra mkt, men inte trolla (- fast endel kan det iofs nästan med vissa iofs).

Smilla20: Va så lite så! Mina bröst såg (och ser) också ut som två fasta tonårsbröst - "fjortisbröst" typ , fasta, runda och utan häng. de ser som sagt likadana ut nu, fast några storlekar större bara förståss. Like it! För jag är ju inte 14 längre precis - utan mer än det dubbla!

((Kram alla 'godingar'))

• lortfia

Hej hopp! Här kommer en till bröstfixerad varelse! ;) Har bestämt mig för att op:a mig, men vet inte när det blir ännu! Men bra att vara ute i god tid och kika! Det är verkligen en hel djungel därute måste jag säga! massor av implantat, kirurger och kliniker! Men det är spännande att kika runt bland olika och slutligen kommer man nog fram till vilken klinik samt kirurg det känns tryggt att op:a sig hos! =)¨

Helt underbart kul att läsa allt som ni skriver här! =)

*kram*

• Juni2008

Jag kom på en sak idag.
    Jag ska opa mig nu i oktober och gifta mig i juni nästa år.
    Är lite skraj att mina bröst kommer att sitta för högt upp då. Att dom inte har åkt ner liksom. Men det är 8 månader efter operation. Så dom borde väl inte vara så rundag upptill liksom? Fan vad svårt det blev att förklara.
    Jag vill inte att dom ska synas ovanför klänningskanten.
    Hoppas ni förstår.

• celesta

till Polstjärnan:

nej, jag har inte bokat tid för konsulation än då detta blir aktuellt först nästa vår, då det löser sig ekonomiskt :) men vad ja längtar...har tänkt göra det så länge nu, så ja håller på att bli jätte otålig! när man väl bestämt sig kan man inte vänta utan vill göra det direkt :)

har läst på rätt mkt nu, känns mest som att eriksbergs eller improva är för mig. duktiga kirurger vad jag förstått, charles var mitt första val men nu känner jag att han nog inte är för mig. han o jag har olika syn på hur bröst ska se ut :)

prismässigt skiljer E (eriksbergs) och I(Improva) inte mycket, I är lite dyrare, och det som de erbjuder verkar vara ungefär detsamma. både Hober och Perbeck verkar vara lika erfarna o seriösa.
    synd att I inte ännu har en fungerande hemsida med före o efterbilder o så.
    har tänkt boka konsulation hos båda, o låta "kemin" mellan kirurgen o mig avgöra vilken jag väljer. och deras svar på mina frågor o bilder på operationer såklart...

varför funderar just du på eriksbergs? :)
    eftersom jag bor i finland kan jag inte bara boka konsulation, men det kanske du kan? ja tycker du ska gå på konsulation, även fast du går till andra också, ju fler desto bättre (blir ju lite dyrt men kan ju vara värt?)
    skriv gärna o berätta mer!

trevlig helg till er andra tuttfixerade brudar! ;)

• celesta

Abra

ååh lyllos!! :) härligt att få precis såna bröst man önskat sig :) får man fråga vad du hade för storlek innan? e låter stort :) vad är omkretsen på dina bröst nu? och vad har du i omkrets under? i cm alltså. bara nyfiken ;)

kramis

Svar på tråden Bröstförstoring 10