• pickolina

Bröstförstoring 10

Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D

• Svar på tråden Bröstförstoring 10
  • Polstjärnan

aircondition:
    Vad skönt att brösten inte påverkades negativt efter ett till barn. Jag vet inte om det blir fler för mig men isåf känns det bra att veta att hela ingreppet inte behöver förstöras pga graviditet och amning. Vet du hur det funkar om man har lite (dock väldigt lite) häng? Kan runda kompensera för det? Har eg. inte så mycket häng att tala om, mer att brösten blivit lite plattare pga fyllnaden upptill minskat efter grav. och amning.
    Vad jag fått för mig här på forumet och genom annan info. så verkar anatomiska passar bra för de som inte har något häng eller nångra bröst att tala om innan men om man har lite häng blir det ganska naturligt och fint med runda...?

Nu hade du iofs -A vilket förmodligen inte ger ngt häng alls och det blev ju bra med runda på dig.. Var det Leif som rekommenderade runda eller valde du själv? Vet du hur han resonerar kring runda, kontra anatomiska? Verkar som att många kirurger har en generell preferens som kanske inte alltid är helt anpassat efter kundens önskemål. I Sthlm tex föredrar ju de flesta kirurger anatomiska men i södra Sverige runda...

Övernattade du på kliniken? Reagerade lite när någon här skrev att de skickar hem en samma dag. Det är ju trots allt en ganska stor operation och skulle kännas tryggt att bli omhändertagen och veta att man är på kliniken OM något skulle inträffa. Kan man styra över detta själv?

Vet du någon fler som opererat sig där och också blivit nöjd? Vad fick dig att välja EK och inte någon annan klinik?

Har du någonsin ångrat ingreppet eller upplevt något negativt med att ha implantat? Kan du sova på mage eller känns det obehagligt?

Många frågor...Hoppas du orkar svara..

• aircondition

Börjar med hänget... har man lite häng tror jag det kan funka utan lyft, eftersom inplantaten fyller ut "överskotthud".

Det var Leif som rekomenderade runda.

Jag övernattade inte. Jag opererades tidigt på morgonen, så var jag kvar hela dagen och åkte hem på kvällen. Vet faktiskt inte om man kan välja att vara kvar.Å andra sidan var det bara att ringa om det skulle bli några konstigheter. Kände inte att dom skickade iväg en. Utan dom var verkligen måna om att man tyckte det var ok att åka.

Jag vet ingen mer som opererat sig på Sophia Hemmet. Jag vet inte vad du menar med EK...?

Jag har aldrig, aldrig ångrat mig! Jag har bara fått positiva reaktioner. På mig blev det ju så uppenbart att jag gjort "något". Det är inte många som sett mig naken (min man och nå´n läkare ), men man kan verkligen inte tro att det är inplantat. Det känns helt naturligt, ser helt naturligt ut. Nar jag ligger på rygg t ex. faller brösten ut lite åt sidorna, precis som det gör när man inte är opererad.

Visst kan jag sova på mage. Det känns inget annorlunda än när jag "hade" bröst när jag väntade mina två första barn. Det är ju bara då som jag inte varit helt platt.

Jag hade ordentligt ont första dygnen, men jag fick starka värktabletter utskivet av Leif. Så tar man dom som man ska, så är det inga bekymmer. Och jag förstod att det skulle vara värt det!

Hör av dig igen och berätta hur du tänker!

• Superstage

Polstjärnan: Du menar väl Leif Perbäck på Eriksbergskliniken?
    Jag ska op där nu på torsdag!:) Berättar mer sen. (mitt förra namn, lillah)
    Du o jag har ju skrivit förut:)

• Juni2008

Polstjärnan:

Jag skulle opa mig på Eriksbeg den 12 oktober. Men jag har bytt klinik. Anledningen är att jag kom fram till att jag ville göra en bukplastik op sammtidigt så nu ska jag opas på Strandkliniken den 10 otober istället.
    Kram på er

• Sirili

Hej hopp!

Nu har jag äntligen fixat nytt nick och lyckats med att logga in här på nytt igen, efter 1 v. solsemester. Hoppas allt är bra med er brudar!

Nån annan som har bytt nick, som varit med här inne länge?...

• Sirili

(PS. Jag kallade mej Abra här inne förut.)

• Polstjärnan2

Superstage (Lillah):

Ovant att lära sig nya nick på gamla "bekanta"..

Å vad spännande! Dags för op på torsdag alltså. Stort lycka till och JA, berätta sedan hur allt gått! Vad skulle du ha för implanat nu igen? Något lyft? Jag ser verkligen fram emot konsultationen och ja, med EK menade jag Eriksbergskliniken. Fick du vänta länge på operationstid?

(kram)

• Polstjärnan2

aircondition: Tack för all info! Nu ska jag gå runt med rispåsar och kolla lite bilder inför konsultationen nästa vecka. Har tiden på Sophiahemmet ett par veckor senare men om det känns bra på Eriksbergskliniken kanske det blir op.tid bokad där.

• Mimselisa

Hej allihop!
    Är nykomling här och ska opereras på VK 4/10, ska bli så kul! Har idag 75A och ska lägga in 360 cc. Har hängt med i diskussionen här, ser att Juni2008 opererar sig veckan efter mig. Ja, blir kul att följas åt!

Kram Minselisa

• Superstage

Polstjärnan:
    Tack!:)
    Det blir 450cc,runda,högprofil,gele. Har velat om storlek fram o tillbaka men landade på 450. Vill ju inte ha för stort men samtidigt så har jag ganska breda axlar, EK rekomendera 450 o KK rekomendera 500. Så det blev 450:)

Jag åker nu under em. Sover på hotell tills imorgon. Imorgon em är det dags. Sover på kliniken till fredag. Min sambo hämtar mig då.

Puss o kram på dig! Skriver så fort jag orkar sen

Svar på tråden Bröstförstoring 10