• pickolina

Bröstförstoring 10

Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D

• Svar på tråden Bröstförstoring 10
  • Sirili
    Summer08 skrev 2007-09-09 15:52:29 följande:
    Hej allihopaRamlar in i denna tråd då jag bestämt mej för att förstora brösten, är 22 år och 3 barnsmamma med totalt ur ammade bröst, ser ut som två skinnpåsar med bröstvårtor...*urk*...Har suttit och kikat runt vilken klinik man ska välja...men hur väljer man? Vilken/vilka kliniker har ni opererats på eller hört bra om?Och vad har de kostat?Just nu känns allt som en djungel...
    Jag kom fram till valet av klinik efter att i mååånga timmar ha läst igenom en massa inlägg i olika forum - främst här på BT faktiskt - och jag är suuupernöjd med allt! Jag valde att op mej på VK (Victoriakliniken) i Sthlm, kostade 50 000:- inkl. 5 års kapselbildningsförsäkring. Mina "nya kompisar" har hängt med mej 2,5 mån nu, och vi blir bara bättre å bättre polare för var dag som går!

Va NOGA i valet av klinik och kirurg, och gå inte för mycket på "billigt pris" = mitt tips!

Lycka till!

((Kram))
  • Sirili
    aircondition skrev 2007-09-09 19:33:03 följande:
    Jag tror att man måste vara "lycklig" innan man opererar sina bröst. Man blir inte lycklig av att göra det, men man kan bli lyckligare. Det är ingen generallösning på alla ens problem. Så om man tror att man från att känna sig olycklig, dålig, "jag har så många problem" - människa, blir såååååååååååå lycklig i samma stund man kommer hem, så tror jag man måste fundera om. De som ångrar sig,har säkert just de tankarna att det ska göra ens värld så mycket bättre. Om man inte gör det för sin egen skull, så tycker jag att man ska avstå. Och fundera många gånger på hur stora bröst vill jag ha? Hoppas att ni förstår mig rätt...
    Bra uttryckt!! Precis så tänker jag med!

Jag va nöjd med min kropp även innan op, men är ÄNNU mer nöjd med den nu. Det viktigaste för mej är inte "stora bröst" i sej, utan att jag ville känna mej kvinnligare även upptill. Det viktigaste för mej är att jag känner mej stark och smidig i kroppen, att jag har bra kondis och att min kropp utför det jag vill utan värk etc. Brösten är för mej bara som ett "smycke" typ, och inget jag eg. vill framhäva så värst eller så. Jag har nu 75E, och de är helt lagom och i propoportion till min övriga kropp - fast jag vet att det låter stort. Innan op trodde jag det skulle se större ut än det gör med 75E (hade 75B/liten C förut, är lång, bredaxlad och vältränad). Allt handlar ju om hur man ser ut i övrigt och ens proportioner.

Jag hade heller inga naiva föreställningar om att jag skulle bli "lyckligare" av ett par fylligare bröst - och det har jag inte blivit heller. Jag känner mej precis som förut - fast blir ju lite gladare när jag ser mina nya boobs och vad snygga de blivit, i spegeln.

Förresten va hela bröstop-grejen faktiskt en ren spontangrej för mej - tro´t eller ej. Bestämde mej inom loppet av ca 1 v. från det att jag började tänka på det och läsa på nätet - sen så "vips!" hade jag bokat både konsultations-och op tid. Jag "råkade" ha de pengarna som behövdes, och allt passade bra i tiden just då - så jag slog till, och ångrar mej inte 1 sek.!

((Kram))
  • Sirili
    Superstage skrev 2007-09-09 19:52:14 följande:
    plastikkirurgi.mylava.net/Denna sida funkar jättebra. Den gamla är nedlagd tror jagJag heter Lovesex där
    Det fukatr inte att skapa konto där för mej... Fattar inget...

Först när jag skrivit in mina uppgifter och vlt anv.namn så kommer det upp följande text:

Konto har blivit skapat. Du har fått en konfirmationskod skickad till den e-postadress du angav.

"Var god och kolla din e-post och klicka på konfirmationskoden för att kunna logga in."

Och sen när jag trycker på den koden i e-posten, och loggat in på Mylava-sidan, så kommer det upp följande text:

"Kontot är inaktiverat."

Fattar inget!! Varför står det så?? Och vad betyder det eg.?? Nån som vet och kan hjälpa mej?... Stod det så för er med??....
  • Superstage

Sirili: hur mycket la du in och har du några bilder att visa?:)

Jag ska berätta för trådskaparna om ditt problem. Jag mailar dom nu:) Återkommer

• Superstage

Sirili: Nu har jag mailat din beskrivning till Sillis som var med och skapa tråden. Hon återkommer säkert under dagen till mig.

• Superstage

Sirili: Sillis behöver veta vad du har för användarnamn på den sidan, då kan hon hjälpa dig med kontot.
    Skriv till mig så fort du ser detta.

• Polstjärnan2

Superstage:

Vad härligt att höra att allt gått så bra!! Jag har tänkt på dig en hel del. Du verkar ha kommit på benen snabbt. Vad man förstått är det ju väldigt invividuellt hur man mår efteråt. Tufft av dig att klara detta med en bebis och allt. Skönt att din man/pojkvän kan hjälpa till. Så det kändes inte alls jobbigt att åka hem redan samma dag? Var operationen tidigt på morgonen?

Jag har ju min konsultation på Eriksbergskliniken nu på torsdag. Ska bli jättespännande!! Ser verkligen fram emot det. Ska bli intressant att se om han föreslår samma storlek och inplantat som Charles på VK eller om de tycker helt olika.

Var förresten på stan och shoppade lite i helgen och såg en expedit som måste ha gjort en bröstop. Man är ju helt bröstfixerad just nu *hi hi* och tittar nog mer på tjejers behag än vad de flesta män gör... Fick sådan lust att fråga henne vad hon har för storlek, typ av implantat etc, etc.. men tänkte att hon kanske blir förnärmad så jag sade inget..

Du kan väl fortsätta berätta om "utvecklingen" efter operationen, hur du mår, hur det känns och så...? Känner du dig så här långt nöjd med att du valde Eriksbergskliniken? Har de uppnått dina förväntningar? Var sköterskorna rara på kliniken? Det är ju de som ska pyssla om en efteråt när man känner sig ynklig och svag..

Jag kommer självklart berätta hur det gick på konsultationen och om jag bokat in en op.

KRAM!!

• Polstjärnan2

Superstage:

Kan inte du skicka några bilder till min Hotmailadress? Vore jätterart och himla kul att se om du vill dela med dig... Jag känner inte för att lägga upp något konto på Mylava. Bara om du vill... Min adress är isåf. polstjarnan74@hotmail.com. Kram!

• Polstjärnan2

aircondition skrev 2007-09-09 15:59:04 följande:

Jag opererades på Sophia Hemmet. Det kostade 42000:- Men väsrt vartenda öre!
    Aircondition: Jag har en tid för konsultation på Eriksb.klin på torsdag och en på Sophiahemmet om ett par veckor. Vad fick dig att välja Sophiahemmet? Hur länge sedan var det du op. dig? På Sophiahemmet träffar man tydligen först sköterskan och sedan vid ett annat tillfälle kirurgen. Var inte helt förtjust i detta då jag helst träffar kirurgen direkt och så tyckte jag att sköterskan lät lite snorkig över telefon..men hon kanske bara var stressad eller nå´t.. Var det något du var mindre nöjd med? Har du haft några som helst komplikationer? Hur synliga är dina ärr?
  • Polstjärnan2

Snuttungen:

Du skrev härom dagen bl.a: "Så här efteråt ( 5 månader sedan nu ) så kan jag säga att jag verkligen inte vill ha tillbaka det jag hade innan op:en och efter barnen, men hade jag kunnat trolla så hade jag fixat ett par 70C med lite naturligt häng.
    Nu har jag ett par skitsnygga 70D, men samtidigt som jag tycker att de är super duper jättesnygga så hade jag hellre haft ett par naturliga lite lagom hängiga 70C istället.
    De känns lite för perfekta för en 40-årig 5-barnsmamma liksom..."

Du kanske har sett mina inlägg tidigare. Jag vill ju fylla ut mina efter amning. Har bröst idag (75C) men de har blivit lite tomma upptill. Har en ANINGS häng, men inte mycket alls. Om jag skulle lyfta (som Charles på VK föreslog för att de skulle bli "perfekta") skulle det bara bli ett litet via bröstvårtan. Jag vill dock helst inte göra ett lyft utan funderar på runda implantat just för att få tillbaks rundheten, "pushet" upptill men skippa lyftet. När jag läser det du skrivit så förstår jag precis vad du menar! Jag är 33 idag men blir ju inte yngre och de nya behagen ska ju följa med och kännas passande till resten av kroppen under årens gång också. Om du vore jag, skulle du skippa lyftet just för att få lite naturligt häng i dem?? Ingen som ser mina bröst skulle kalla dem för "hängbröst", de är bara inte lika fasta som innan graviditet och amning. OM man nu gör en op. men skippar lyft och brösten känns för hängiga trots allt kan man väl göra ett lyft senare också.. Kanske bättre göra utan lyft först och se hur det blir. Det är ju ändå ytterligare ett ingrepp som bidrar till fler är etc...

Ville bara "bolla" lite med dig vad ditt råd till mig skulle vara...

Kram!

Svar på tråden Bröstförstoring 10