• pickolina

Bröstförstoring 10

Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D

• Svar på tråden Bröstförstoring 10
  • prinsessan_

tack alla rara för svar!

jag har förklarat för min pojkvän att jag inte vill ha några jättebröst, verkligen inte. jag vill faktiskt bara få lite rundare och fylligare bröst (max c-kupa). mina bröst är fina men dom är så platta och jag känner mig så okvinnlig i varje klädplagg jag bär. har försökt förklara för honom. tänkte i nästa steg att jag skulle visa honom lite bilder på mina "drömbröst" och se vad han tycker. men jag drar mig, för varje gång vi pratat blir han väldigt tjurig. och säger bara att han vill bara ha mina bröst. så han ger det inte ens en chans. att lyssna på mig.

jag är säker på att han skulle älska mina nya bröst också. och han skulle framför allt älska den glädje de skulle ge mig!

• Sirili
    prinsessan_ skrev 2007-09-08 15:19:27 följande:
    gabbe,det var länge sedan jag slutade gå på badhus, duscha offentligt och basta. säkert 10 år sedan.ska bli kul att kunna göra "normala" saker igen och känna att man mår bra och trivs i situationen!snuttungen,min sambo blir nästan arg varje gång vi pratar om det. jag har försökt förklara min känsla av att sakna mina bröst (och att jag har saknat dem/känt mig halv i närmare 10 år nu). då säger han bara "men jag älskar ju dina små bröst, små bröst är ju finast, jag hatar stora bröst, om jag ääälskar dina bröst borde väl det räcka?". han förstår inte att jag också vill ÄLSKA dem.sedan tror jag att han är rädd för riskerna. det var jag också från början. men nu känner jag mig så pass påläst att jag vet att dom är små. och jag är beredd att ta den risken.man riskerar ju sitt liv varje dag, varje gång man korsar en gata för att gå till butiken och köpa mjölk :)har sett i många forum att männen/pojkvännerna är skeptiska mot bröstförstoringar. pga. att de ääälskar sina tjejers bröst. men efter en op. brukar de medge att de gillar de nya tuttisarna minst lika mkt. så det brukar ordna sig!
    Jag har fått uppfattningen att de flesta pojkvänners oro inför en bröstop har att göra med att de eg. oroar sej för för att man kommer att få mer uppmärksamhet från andra killar, få bättre självförtroende, bli personlighetsförändrad och kanske t.o.m. sugen på en ny, mer "spännande" kille. Alltså att de på nåt sätt känner sej rädda för att man inte ska vilja ha dem längre sen efter op. De har ju sett dessa sk "glamourmodeller" och deras enorma tutts, och tror att man på nåt sätt ska bli "en sån" med. Däri tror jag deras oro eg. ligger, fast de kanske inte ens skulle erkänna det. De har som många andra gått på mytbilden om "en tjej med silisar". När de sen efter op märker att man är precis samma person som innan op, och älskar dem lika mkt som innan, så känner de sej lugnare och tryggare - och kan njuta av nöjet att ha en tjej med lite mer fyllnad upptill. Själv va jag i badhuset och simmade och bastade för första gången efter op (2,5 mån sen op nu) - och det gick jättebra att simma 1 timme - jätteskönt! (Simning är f.ö. väldigt bra och skonsam bröstmuskelträning.) Jag ska ju tejpa ärren 6 mån efter op - och tog av tejpen då jag skulle duscha och basta (skulle ändå byta), ville ju inte att det skulle synas att jag nyss op mej. Tänkte sen när jag låg i bastun att tjejerna bredvid kanske såg att jag hade silikon pga att de inte blir platta då man ligger ner. Fick för mej att de tittade lite extra. Men det kanske va för att de tyckte jag hade snygga boobs iofs?! Vem vet? Man blir allt lite "nojjig"!

((Kram))
  • Sirili
    Uncovered skrev 2007-08-23 12:32:53 följande:
    Själv valde jag att lägga snitten i armhålan. Det kommer inte synas alls sen, utan ser ut som naturliga veck.Skulle kunna ta ett par bilder om det är någon som vill se, har gått två månader sen min op =)
    Har gått 2 mån drygt sen min op nu med. Om du vill kan du ju skicka bilder till mej?

((Kram))
  • Sirili

Misha** skrev 2007-08-23 18:29:41 följande:

Har det underbart på kreta nu abra föressten:) Själv flyger jag iväg om mindre än två veckor..fyra månader i sydamerika! spännande..brrr
    Men!! Vad ska du göra ända där borta då?? Kanske du har åkt redan?... Kommer iaf att sakna dej här...
  • Sirili
    Juni2008 skrev 2007-08-23 20:27:22 följande:
    Jag har idag varit på konsultation på Strandkliniken och allt känns jättebra.Har nu bokat en tid för bröstförstorin (som sedan tidigare var bokat på eriksbergsklinken) och en bukplastik op. Ville göra båda på samma gång och bytte därför klinik.Nu till min fråga. Jag läste i papprerna jag fick att kirurgen inte sjukskriver utan att det är upp till var och en att ta ledigt från sitt jobb.Har det varit så för er? Jag har inte en möjlighet att vara hemma en månad från jobbet gratis.Får rinag imorn och kolla om det verkligen är så att jag inte blir sjuksriven.Ha det
    På VK sa Charles (kirurgen) att det är bestämt av Försäkringskassan att man i lag har rätt att va sjukskriven minst 2 v. efter en skönhetsop. Konstigt att din kirurg inte vet om det. Och det är ju kirurgen/läkaren som skriver sjukintyget som man sen skickar in till f.kassan.
  • Sirili
    bmm skrev 2007-08-25 16:02:03 följande:
    En undran från en som bara leker med tanken att göra ngt åt mina bröst.Typ om jag vinner pengar skall jag fixa dem...Seriöst, vad får Ni betala för en bröstförstoring?
    Jag har betalat 50 000:- för min bröstop, inkl 5 års kapselb. förs. Behövde inte ta lån, har sparat och så betalar sambon hälften.
  • Sirili

T 79 skrev 2007-08-26 20:54:08 följande:

Det gick bra.hade ont första veckan,har sen blivit bättre o bättre.Blev nöjd med resultatet. har jag inte mailat bilder till dig? Om inte kan jag göra det.kram
    Du kan gärna mejla bilder till mej med om du vill?

Snabella@spray.se
  • Sirili
    aircondition skrev 2007-08-31 16:00:24 följande:
    Jag hade typ minus a kupa före. Är ganska liten och smal, så för mig blev det perfekt med 280 runda "gelehallon". Dom ligger bakom bröstmuskeln. Annars skulle dom synas genom skinnet , eftersom jag var helt platt tidigare...Jag hade bilder med, ungefär som jag ville ha. Sedan provade jag med rispåsar, för att känna efter. När jag väntade barnen ( 2 före, 1 efter) hade jag ju bröst, så jag visste ju vad jag ville. Men jag kan ju säga att brösten blev enorma när jag väntade barn nr 3! Det var ju efter operationen. Sedan återgick dom till samma utseende som precis efter operationen. Inplantaten påverkades inte av varken att vänta barn eller amning.
    Känns ju tryggt att veta iaf!
  • Sirili
    celesta skrev 2007-08-30 09:21:10 följande:
    rättelse: det skall naturligtvis stå ..."på en 70 b BLIR med 500-550 gram..."
    Jag skulle gissa på att du får ca 70 E/F-kupa sen.
  • Sirili
    Superstage skrev 2007-09-08 06:30:25 följande:
    Hallo! NU ÄR JAG TILLBAKA FRÅN OP! (Lillah)Op i förrgår kväll vid 18.00. Kunde redan gå runt lite vid midnatt. Mår oförskämt bra. Tog första smärtstillande vid 07.00 dagen efter (fredag) vid frukosten. Mår jättebra.Har känsel i bröstvårtorna redan men är väldigt svullen såklart:) Otroligt svullen450 blev aboslut inte för stort, kunde ha tagit 500.Alla var toppen på kliniken:)Är inte lindad, har bara en bhtop o tejp över ärren så jag har redan sett brösten:) Kul!Ska på återbesök om en vecka. Allt ser fint ut än så länge...peppar pepparJag hoppas att jag får fortsätta må så här bra. Behöver inte ligga i sängen än så länge iaf.Det stramar o trycker o stelt.Kram på er!
    Å, GRATTIS!! Roligt att höra att allt gått så bra och att du är nöjd! Ser fram emot fler framtida rapporter från dej!

((Kram))
Svar på tråden Bröstförstoring 10