• Sirili

Bröstförstoring 10

Hej hopp!

Nu har jag äntligen fixat nytt nick och lyckats med att logga in här på nytt igen, efter 1 v. solsemester. Hoppas allt är bra med er brudar!

Nån annan som har bytt nick, som varit med här inne länge?...

• Sirili

(PS. Jag kallade mej Abra här inne förut.)

• Sirili

Misha**: Är du kvar här?... Nytt nick?...

• Sirili

Och är du kvar "KalasAnnah"?... Också nytt nick kanske?... Saknar er ju!*snyft*

Liten "lägesrapport" från mej för er som kan tänkas va intresserade :

Det är nu drygt 2 mån sen jag op mej, och först nu kan jag börja jag träna som innan op. Tränade Body Pump (styrketräning i grupp med skivstång och lösa vikter) och kickboxning för första dagen den här veckan, och det gick bra - över förväntan! Har inte förlorat så mycket styrka som jag trodde jag skulle göra, och kondisen är helt OK, unjefär som innan op med. Men det beror nog på att jag cyklat och rört på mej mkt efter op med. I Body Pumpen måste jag dock avstå från att göra armhävningar i yttrerligare 4 mån, och får va lite försiktig med bänkpressövningar, som jag inte kan ha så höga vikter på än som förut. Är så KUL att kunna böja träna (nästan) som vanligt igen!

((Kram alla))

• Sirili

Snuttungen: roligt att höra från dej igen! känner mej nästan som "hemma" här nu igen! Klart man bara ska träna sånt som är kul, annars tröttnar man ju. Och oftast och varierat även roligare än enformigt och samma alltid - enligt mej iaf. man får ju känna efter dagsform och så med förståss...

har hört och läst mkt bra om vibrationsträning, muskeln jobbar ju mer "på högvarv" då, och man når därför snabbare resultat, för man kommer åt fler muskelfibrer etc.

Jag väntar i 6 mån efter op med armhävningar, enligt läkarens rekommendationer, men körde bänkpress för första gången nu 2 mån efter op. Jag brukar ha 8,5 kg vikt på var sida stången, men hade bara futtiga 5 kg nu, fast det va lite för mkt första gången kände jag, för det stramade lite obehagligt i muskeln och spände lite konstigt, ömmade lite. Så jag gjorde extra långsamma och mjuka rörelser, och då kändes det bättre.

På tricepsen va det oxå bänkpress, med sk "pullover" - och jag kunde inte utföra "pullovern" oga att den övn. sträckte bröstmuskeln "fel" och obehagligt. Gjorde bara nån sån övn. långsamt, och det gick bra. Får ta lite försiktigt i taget sådär. Men vanliga bänpress-tricepsövn. funkade OK - fast jag va ju extra försiktig där med.

gabbe: Är kanske inte så många som orkat registrerat nytt medlemsskap här (än)...? Hoppas alla kommer tillbaks iaf! Du kan läsa ovan om det med vikterna. Men jag rekommenderar dej att ta bara 1 kg första gången du kör bänkpress, för att vänja muskeln vid det nya sättet den nu måste röra sej på i nytt läge.

Lyckos dej som kan frysa ditt årskort på autogiro, det kan inte jag om jag inte är sjukskriven jättelänge eller så.

Jag kan f.ö. varmt rekomendera SIMNING - jättebra och mjuk stretch för bröstmuskeln - skonsam bröstmuskelträning efter op!

Lycka till med träningen!

((Kram))

• Sirili
    prinsessan_ skrev 2007-09-08 15:19:27 följande:
    gabbe,det var länge sedan jag slutade gå på badhus, duscha offentligt och basta. säkert 10 år sedan.ska bli kul att kunna göra "normala" saker igen och känna att man mår bra och trivs i situationen!snuttungen,min sambo blir nästan arg varje gång vi pratar om det. jag har försökt förklara min känsla av att sakna mina bröst (och att jag har saknat dem/känt mig halv i närmare 10 år nu). då säger han bara "men jag älskar ju dina små bröst, små bröst är ju finast, jag hatar stora bröst, om jag ääälskar dina bröst borde väl det räcka?". han förstår inte att jag också vill ÄLSKA dem.sedan tror jag att han är rädd för riskerna. det var jag också från början. men nu känner jag mig så pass påläst att jag vet att dom är små. och jag är beredd att ta den risken.man riskerar ju sitt liv varje dag, varje gång man korsar en gata för att gå till butiken och köpa mjölk :)har sett i många forum att männen/pojkvännerna är skeptiska mot bröstförstoringar. pga. att de ääälskar sina tjejers bröst. men efter en op. brukar de medge att de gillar de nya tuttisarna minst lika mkt. så det brukar ordna sig!
    Jag har fått uppfattningen att de flesta pojkvänners oro inför en bröstop har att göra med att de eg. oroar sej för för att man kommer att få mer uppmärksamhet från andra killar, få bättre självförtroende, bli personlighetsförändrad och kanske t.o.m. sugen på en ny, mer "spännande" kille. Alltså att de på nåt sätt känner sej rädda för att man inte ska vilja ha dem längre sen efter op. De har ju sett dessa sk "glamourmodeller" och deras enorma tutts, och tror att man på nåt sätt ska bli "en sån" med. Däri tror jag deras oro eg. ligger, fast de kanske inte ens skulle erkänna det. De har som många andra gått på mytbilden om "en tjej med silisar". När de sen efter op märker att man är precis samma person som innan op, och älskar dem lika mkt som innan, så känner de sej lugnare och tryggare - och kan njuta av nöjet att ha en tjej med lite mer fyllnad upptill. Själv va jag i badhuset och simmade och bastade för första gången efter op (2,5 mån sen op nu) - och det gick jättebra att simma 1 timme - jätteskönt! (Simning är f.ö. väldigt bra och skonsam bröstmuskelträning.) Jag ska ju tejpa ärren 6 mån efter op - och tog av tejpen då jag skulle duscha och basta (skulle ändå byta), ville ju inte att det skulle synas att jag nyss op mej. Tänkte sen när jag låg i bastun att tjejerna bredvid kanske såg att jag hade silikon pga att de inte blir platta då man ligger ner. Fick för mej att de tittade lite extra. Men det kanske va för att de tyckte jag hade snygga boobs iofs?! Vem vet? Man blir allt lite "nojjig"!

((Kram))
  • Sirili
    Uncovered skrev 2007-08-23 12:32:53 följande:
    Själv valde jag att lägga snitten i armhålan. Det kommer inte synas alls sen, utan ser ut som naturliga veck.Skulle kunna ta ett par bilder om det är någon som vill se, har gått två månader sen min op =)
    Har gått 2 mån drygt sen min op nu med. Om du vill kan du ju skicka bilder till mej?

((Kram))
  • Sirili

Misha** skrev 2007-08-23 18:29:41 följande:

Har det underbart på kreta nu abra föressten:) Själv flyger jag iväg om mindre än två veckor..fyra månader i sydamerika! spännande..brrr
    Men!! Vad ska du göra ända där borta då?? Kanske du har åkt redan?... Kommer iaf att sakna dej här...
  • Sirili
    Juni2008 skrev 2007-08-23 20:27:22 följande:
    Jag har idag varit på konsultation på Strandkliniken och allt känns jättebra.Har nu bokat en tid för bröstförstorin (som sedan tidigare var bokat på eriksbergsklinken) och en bukplastik op. Ville göra båda på samma gång och bytte därför klinik.Nu till min fråga. Jag läste i papprerna jag fick att kirurgen inte sjukskriver utan att det är upp till var och en att ta ledigt från sitt jobb.Har det varit så för er? Jag har inte en möjlighet att vara hemma en månad från jobbet gratis.Får rinag imorn och kolla om det verkligen är så att jag inte blir sjuksriven.Ha det
    På VK sa Charles (kirurgen) att det är bestämt av Försäkringskassan att man i lag har rätt att va sjukskriven minst 2 v. efter en skönhetsop. Konstigt att din kirurg inte vet om det. Och det är ju kirurgen/läkaren som skriver sjukintyget som man sen skickar in till f.kassan.
  • Sirili
    bmm skrev 2007-08-25 16:02:03 följande:
    En undran från en som bara leker med tanken att göra ngt åt mina bröst.Typ om jag vinner pengar skall jag fixa dem...Seriöst, vad får Ni betala för en bröstförstoring?
    Jag har betalat 50 000:- för min bröstop, inkl 5 års kapselb. förs. Behövde inte ta lån, har sparat och så betalar sambon hälften.
Svar på tråden Bröstförstoring 10