• Sirili

Bröstförstoring 10

gabbe skrev 2007-10-21 17:51:42 följande:
    Tack. Vet inte vad måtten kommer hamna på när svullnaden lägger sig. Just nu är mina mått 77 cm under och 93 cm över så då hamnar jag precis mellan stl 75C och 75D enligt tabellen.Jag vill prova bh nu! Känner mig otålig, men det är väl bara att vänta...
    Förstår dej! Det är verkligen jättekul att prova bh:ar sen, och verkligen kunna fylla i dem snyggt oxå!

((Kram))
  • Sirili
    gottfrid skrev 2007-10-22 12:13:43 följande:
    Jo om jag står framför spegeln o spänner bröstmusklerna ser det konstigt ut muskeln liksom pressar brösten åt sidorna Är säkert så när man kör bänkpress men vem tittar på det?
    OK. Själv så har jag mer som så att om jag liksom flexar ena brötmuskeln så hoppar det bröstet till, men inte om jag bara spänner bröstmuskeln på vanligt sätt eller då jag kör bänkpress.

Men du har t.o.m. tyngre vikter på bröst nu än innan op eller? (Har för mej att du nämde det tidigare.)

((Kram))
  • Sirili
    gottfrid skrev 2007-10-22 14:27:09 följande:
    Det är svårt att förklara ett "veck" på utsidan högt uppe på bröstet som är där vilken bh man än sätter på .
    Märkligt... Har du nån bild du vill visa? Har du talat med din kirurg om vad det kan va?...
  • Sirili
    Mimselisa skrev 2007-10-22 14:51:58 följande:
    Nej, jag blev inte "erbjuden" fler ingrepp. Däremot frågade han på konsultationen om jag hade låtit operera min näsa! Det har jag inte, men han tyckte sig se ett ärr där...haha. Såg inte ut som om han helt och hållet trodde mig..Jo, jag är ju så himla nöjd och glad över resultatet! Dock är jag mer orolig nu för kapsel än jag var innan. Nu när jag vet hur härligt det är att ha bröst så vore det mycket hemskare att förlora dem pga kapsel eller andra komplikationer, än vad det hade varit om jag aldrig hade opererat mig, om ni förstår vad jag menar. Ska fråga om hans egna kapselstatistik när jag tar stygnen på torsdag, kanske kan det lugna en. Men 5% verkar annars vara en aktuell siffra? Det skrämmande med det är ju att bara 50% an omoperationerna lyckas. Jaja, inget att göra något åt i dagsläget.kram på er!/Mimselisa
    På VK sa Charles till mej att bara ca 3% av de som op sej där får kapselkontraktion/kapselbildning - alltså lägre än genomsnittet.

Jag tror det beror på Charles stora kirurgiska skicklighet, att han verkligen kan sin sak och är en riktig perfektionist - inte mej emot!

Jag är suuuupernöjd med ALLT!!! Kul att du med är det!

((Kram))
  • Sirili
    snuttungen skrev 2007-10-23 11:12:55 följande:
    Jaha, då var återbesöket avklarat.Charles var supertrevlig och alldeles otroligt nöjd var han också med mina nya kompisar. Han tyckte jag var lite smårolig när jag förklarade att jag tyckte att de var lite VÄL perfekta eftersom jag är 40 år och har fött 5 barn. Hans kommentar "jamen det var ju därför du kom just hit, därför att du visste att jag inte levererar annat än perfekt". Han är ju bara för rolig den där mannen, tänk att någon kan ha ett sånt otroligt superstort ego och ÄNDÅ vara så himla trevlig och gemytlig.Min mamma följde med av ren nyfikenhet, och hon är numera nykär i Charles Randquist ha ha ha!!!!
    Roligt att höra!!

((Kram))
  • Sirili
    rosett skrev 2007-10-23 14:17:46 följande:
    Absolut! Hmm, ska försöka att ta det kortfattat.Kom dit på min op dag, fick min sängplats och fick lov att byta om till den mysiga vita "dressen" ni vet.. Som sagt var jag ju jättenevös men allt släppte verkligen när jag kom dit.Härligt! Blev direkt bemött på ett strålande och lugnt sätt vilket gjorde att jag kände mig trygg. La mig i sängen och vilade en stund men ganska snart fick vi alla åka upp. Jag var först och fick direkt gå in och bli krigsmålad hehe.. Eftersom jag var osäker på strl jag hade valt sist, kikade vi på några andra och bestämde oss sedan för en annan.. lite större :) Därefter gick jag tillbaka till min säng, väntade en stund och sedan var det dags! Jag var först vilket kändes jättebra, det var så jag ville ha det. :) Allt gick jättebra, vaknade upp och kände mig OK. Hade ställt in mig på att smärtan skulle vara 100ggr värre!! Jobbigt dock att vakna upp ur narkosen...puhh..Blev mycket bra omhändertagen av all personal under alla "moment", har verkligen inget att klaga på! (Annars brukar jag lätt hitta något att säga till om...) Kom senare ner till mitt rum som jag delade med två andra tjejer. Blev uppassad hela dagen och natten för att sedan lämna kliniken dagen efter med ett stort leende på läpparna! :)Jag stannade kvar i sthlm ytterligare en natt sedan flög jag hem till mitt. Sammanfattningsvis; är 100% nöjd med allt! Har man höga krav på service och resultat ska man absolut välja VK!Kram!
    Tack för din berättelse! Det skulle kunna va jag som skrovit den - håller med dej i allt - exakt så upplevde jag det med!!!

Hur länge sen är det du op dej nu?...

((Kram))
  • Sirili
    snuttungen skrev 2007-10-23 14:27:56 följande:
    Rosett,mina är nu 6 månader gamla, gjorda på VK. Skillnaden från första tiden tycker jag är att de inte är stenhårda och att de liksom "trillat på plats" så att säga. I början kändes det som om de stod ut mera än vad de gör nu, de ser inte mindre ut, bara mer normala...eller hur jag nu ska förklara mig. De har liksom "sjunkit" litegrann längst upp på bröstet så att de mer ser ut som en del av kroppen och inte ett par fristående bröst. Hoppas jag inte är alltför luddig.
    Mina "nya kompisar" är nu 4 mån gamla. Hur mkt förändrades dina boobisar när de va 4-6 mån?...

Sen har jag ingen känsel på undersidan av brösten (ÄN, hoppas jag!), har ju snittet under. Så när jag ligger på mage känns de som typ 2 ballonger som jag ligger på , eftersom jag ju inte har nån känsel i huden på halva brösten - mysko känsla...

Har du nedsatt/ingen känsel nånstans?...

((Kram))
  • Sirili
    trolldan skrev 2007-10-23 15:28:51 följande:
    Hej! Ny här...Har några frågor som jag vet att ni kan svara på:) Har inte läst hela tråden utan bara de 50 sista:) Ingen som har op sig på Akademikliniken i sthlm? Ska op näsan där framöver..ska bara boka tid:)Funderar på att samtidigt göra brösten...Vart har ni lagt snittet? Vet att någon hade ärret i armhålan..Vad är bäst?Vad har det för betydelse om man lägger inlägget innanför eller framför bröstmuskeln?
    Välkommen hit!

Jag har lagt snittet under bröstem, för om jag behöver ta ut implantatet av nån anledning i framtiden, så måste de iaf göra ett snitt under, de byter inte implantat genom armhålan. Sen har jag anatomiska implantat, och de är lättare att få att ligga exakt (så de inte roterar) inne i bröstet om kirurgen lägger in implantatet underifrån.

Jag har även lagt impl. framför br.muskeln - pga att de flesta kirurger rekommenderar det, det misnkar risken för kapselkontraktion, ser mer "naturligt" ut och bröstmuskeln blir som en "naturlig bh"/stöd framför.

Själv ser jag inga direkta fördelar med att ha implantatet framför muskeln - möjligtvis om man tävlar i finess eller nåt, och då inte vill att brsöet "hoppar till" då man flexar bröstmuskeln. (Själv tränar jag mkt, är inga problem alls.)

Fråga gärna mer om du kommer på nåt!

((Kram))
  • Sirili
    trolldan skrev 2007-10-23 15:49:46 följande:
    En till fråga:)De flesta verka göra inläggen efter de ammat..Är det ingen som fått barn efter de gjort inlägget och kan svara på några frågor om det? HUr det blir med ammning och om de tappar formen mm...
    Jag har inte ammat - hade fasta bröst innan op och har det även nu efteråt, så jag tror inte risken är stor att jag får "konstiga hängbröst" efter jag ammat. Beror nog mer på hurdana bröst man har, om man har "hängtendens" och väldigt elastisk hud på brösten liksom, för då är ju risken att de blir ännu mer hängiga efter amning. Fast jag har sett MÅNGa före-efterbilder före och efter amnining och med implantat, och har faktiskt inte sett många som fått några hängigare bröst efter amning. I många fall ser man ens ingen skillnad faktiskt.

((Kram))
  • Sirili
    trolldan skrev 2007-10-23 15:49:46 följande:
    En till fråga:)De flesta verka göra inläggen efter de ammat..Är det ingen som fått barn efter de gjort inlägget och kan svara på några frågor om det? HUr det blir med ammning och om de tappar formen mm...
    Jo, just det - man kan i regel amma precis som vanligt, fast man har implantat!
Svar på tråden Bröstförstoring 10