• Sirili

Bröstförstoring 10

AnnaPeter skrev 2007-10-16 13:48:28 följande:
    Jag gjorde en bröstförminskning för några år sedan och det ångarar jag inte ett ögonblick. Nu harjag C-kupa och är supernöjd. Innan kunde jag inte springa, knäppa en skjorta, jag var bara ett par vandrade bröst. Jag är rätt kort (1.58) och hade DD kupa innan. Min 17-åriga dotter har "ärft" mina bröst och har redan börjat prata om en förminskning. Det är inte så roligt att ha stora bröst, precis som om det inte är att ha små.... "lagom" är bäst.
    Bra att du är nöjd med resultatet då! Vet flera som fömisnkat brösten och mår bättre sen efteråt.

Men med silikon blir det inte alls samma tyngd liksom som med vanliga bröst- själv hade jag 75B förut, la in 375 ml och fick 75E, och jag upplever de konstigt nog inte ett gram tyngre än mina förra, som ju va små. Jag glämmer t.o-.m. ofta bort att jag alls gjort op, just för att de inte känns nåt tyngre och "skumpigare" än mina naturliga små gjorde.

Tror att det beror på att vanliga bröst liksom hänger mer och skumpar, medan sillisar är mer fasta och står mer "rakt ut" liksom.

Hur som helst så tror jag att sillisar upplevs mkt lättare än vanliga stora bröst.

((Kram))
  • Sirili
    gabbe skrev 2007-10-16 15:00:57 följande:
    Så va jag opererad!Kom hem idag, känns som jag blivit överkörd.Kom in igår kl 10. Fick vänta en liten stund sedan kom en sköterska och pratade med mig och min kompis. Vi fick komma in i vårat rum, vi två och en tjej till. Den andra tjejen va först sedan skulle det bli min tur, och sist min kompis. Det va himla skönt att ha nån man kände med sig, vi va lite nervösa så vi blev lite fnittriga.Vid 14.20 kom dom och hämtade mig, va lite nervös. Kirurgen tog kort på mig och ritade lite grann sedan kom narkosläkaren in och sövde mig.Kommer inte ihåg hur dags jag vaknade men det va en obeskrivlig smärta.Kunde inte röra mig, orkade inte prata. Dom gav mig mer smärtlindring, det va skönt men det började klia i hela kroppen. Dom körde tillbaka mig till rummet. Då känndes det bättre, jag fick hjälp och kunde gå på toaletten. Vi fick in lite vatten vid 6-tiden. Drack ett halvt glas, sedan blev jag kallsvettig och trodde jag skulle spy, fick mer smärtlindring och det började klia i kroppen igen.Senare kunde jag äta två smörgåsar. Vid nio tiden kom kirurgen och växlade några ord med oss och kollade att allt va ok.På natten behövde jag gå på toaletten ringde efter sköterskan som hjälpte mig in. När jag va färdig och skulle tvätta händerna kände jag hur det började snurra. Va tvungen att sätta mig på golvet och ringa sköterskan. Kände att det va blodtrycksfall och systern lyfte upp mina ben och kallade på hjälp. Dom försvann mer och mer för mig, men sen vände det igen och dom kunde hjälpa mig upp från golvet tillbaka till sängen.Fick mer smärtlindring och klådan va tillbaka, fick nått emot klådan och inget mer av det sortens smärtlindring.Tidigt på morgonen kom kirurgen igen och tittade på oss och pratade lite, fick tid för återbesök på måndag.Vid 10 tiden kom min kompis man och hämtade oss, han skäntade med oss och lurade oss till att skratta, aj aj aj.Nu är jag hemma och har stationerat mig i soffan. Det gör fortfarande ont och är svårt att röra sig. Brösten är svullna och ömma, precis som det ska vara...
    tråkigt att du fick såna obehagliga biverkningar av det smärtstillnande du fick först då.

Men du kommer säkerligen snart att ha återhämtat dej - efter 1 v. brukar man nästan känna sej som vanligt igen.

Fortsätt gärna skriva och berätta hur det går för dej!

((Kram))
  • Sirili
    Mimselisa skrev 2007-10-17 12:58:42 följande:
    Hej tjejer!Jag tänkte fråga er som redan gjort förstoring, några saker. Jag gjorde min på VK för två veckor sedan (MM 360 cc) och nu mår jag ok, men känner fortfarande en del obehag när jag promenerar, inte att det direkt gör ont, men det känns stramt och lite obehagligt. Springa efter bussen tex, är inte att tänka på.Har lite problem att ligga skönt och sova, kan tex inte ligga på sida som jag alltid gör annars. Brösten har mjuknat lite men är fortfarande ganska hårda. Jag hoppas att de ska komma ner lite så det blir ett mer naturligt fall på dem. Jag är jättenöjd med storlek och form, hade 75a innan och är 170 lång, väger 58 kg. Har inte hunnit handla nått nytt än, så jag vet inte vilken storlek jag har nu.Mina frågor till er:-När blev brösten helt mjuka?-Hur mådde ni efter två veckor (om ni kommer ihåg..)-När kunde ni sova på sida?-Förändrades brösten mycket efter att det gått två veckor?Kramar från Mimselisa
    Hej! Själv op jag mej oxå på VK, för 4 mån sen - och är jättenöjd med ALLT!

Svaren på dina frågor blir:

¤ Mina bröst blev mjuka efter ca... tja... kanske 6 v. sådär, och de mjuknar mer och mer för varje dag, och får en mer och mer naturlig känsla i sej och utseende. till en början va de som "2 projektiler" typ, som stog rakt ut, då de va som mest svullna och ömma i början. Men numera ser de jättefina ut - som mina förra brsöt fast att de liksom växt några storlekar. ;-?

¤ Jag kunde sova på sidan efter ca 2 veckor, fast det va ömt och stramt då. bullade upp med täcket under brösten och så, va försiktig.

När jag nu sover på sidan ömmar inte brösten nåt, de slutade ömma då jag låg på sidan efter ca 4 v.

Fråga gärna mer om du vill, jag hjälper gärna till om jag kan!

Får jag fråga dej lite?...

- Vad tycker du om VK och Charles samt om sköterskorna där?

- Fick du oxå ansiktsbehandling (gratis) då du väntade på op?

((Kram))
  • Sirili
    gottfrid skrev 2007-10-17 15:11:42 följande:
    Hej!Jag opererade mej för tre år sen snart.Jag började jobba efter två v. Jag hade mycket lyft på mitt arbete då (arbetade med barn som satt i rullstol) ,jag kommer ihåg att det drog och spände i brösten .Ville gå med armarna i kors för att ingen skulle råka stöta till mej.Jag tror det tog ca en månad tills jag kunde sova på sidan (vilken lycka!!)jag hade en kudde som jag "kramade"så jag fick stöd liksom det kändes bättre då.Det tar lång tid tills det blir helt som vanligt igen upp till ett år .Jag kan känna fortfarande vid vissa rörelser att det känns lite skumt.Ja de ändrar sig blir mjukare mycket mjukare.Mina blev större efter att bröstmuskeln släppte efter.Fråga på bara om det är mer du vill veta.
    Jag vill oxåfråga! Hoppas det är OK?

- Vart op du dej? Hur mkt lade du in och "vad"?...

- När menar du att "bröstmuskleln släppte" och brösten blev större?

- Hur länge mjuknar brösten, så att säga?...

- Vid vilka rörelser "känns det skumt`?

((Kram))
  • Sirili
    snuttungen skrev 2007-10-17 16:19:46 följande:
    Hej Mimselisa,efter 2 veckor kunde jag sova på sidan om jag gjorde som Gottfrid och "kramade" en kudde som stöd. Jag liksom petade in den liiite under nedersta bröstet och sen in mellan dem, då gick det jättebra med sidoläge.Jag kunde inte heller springa efter 2 veckor, men annars mådde jag bra och hade inte ont, förutom att alltför yviga rörelser kändes stramt och obehagligt. Jag kände mig så gott som vanligt igen efter 2 veckor, förutom att det spände och stramade när jag var för yvig i mina rörelser, samt att det tog emot om jag lyfte för tungt. Det känns fortfarande när jag lyfter för tungt förresten, eller snarare om jag lyfter med armarna för långt ut från kroppen.Mina bröst är nu 6 månader, jag är också op:ad på VK förresten, och inte förrän nu tycker jag att de känns rätt okej vad gäller mjukhet. Skillnaden mot efter 2 veckor är mycket stor. Jag gick och väntade och väntade på att de skulle mjukna, och visst gjorde de det, men det gick så sakta. Vid 4 månader slutade jag vänta och tänkte inte mera på det, och nu är de mjuka igen, inte som ett par normala 40-årsbröst som har ammat en hög barn, utan mera som ett par fasta tonårsbröst.Ska på 6-månaders återbesök på måndag, så får vi se vad Charles tycker om resultatet.Men lugn du, de kommer att mjukna mycket mera än vad de gjort nu, de är bara 2 veckor än, du får ha tålamod...Jag hade en 70AAAAA innan op:en, lade in 310cc i varje och har nu en 70D.Kram på dig
    Kul att du fortfarande är så nöjd!

Skriv gärna hit efter återbesöket och berätta hur det gick till etc.!

((Kram))
  • Sirili
    AnnaPeter skrev 2007-10-18 08:15:24 följande:
    Jag är väldigt nöjd med mitt resultat. Ja viketn kanse inte är det samma men storleken. Jag tänker på kläder tex, jag hade svårt att hitta kläder som passade runt bysten. 75E verkar lite stort tycker jag, har svårt att förstå hur man väljer så stora men det är ju upp till var och en. Har generellt inget emot operationer skulle själv vilja ta bort en liten putmage men det är bortproriterat nu när vi går i giftastankar...... kram
    Jag förstår hur du resonerar och tänker utifrån dina erfarenheter av att va storbystad.

Men jag looovar - 75E ser heeelt normalt ut på mej och mina kroppsproportioner, absolut inga "sillisbomber" ö h t!

Jag är 1,76 cm, väger 69 kg, är vältränad, bredaxlad och !atletiskt byggd" fast med kvinnliga former i rumpa och så (och numera oxå mer upptill ). Är suuupernöjd med mina mer kvinnliga former, och som sagt - sillisar går inte att jämfär amed vanliga stora, hängiga och skumpiga bröst - de går nog inte att jämföra i hur man upplever dem.

Jag har absolut inget problem heller att hitta kläder som sutter bra, har precis samma strl som innan op.

Jag trodde innan jag op mej att 75E va j-ä-t-t-e-stort alltså, men det ser inte alls ut så på mej, som sagt.

men det kanske skulle se mkt större ut på en med annan kroppstyp än mej - allt handlar ju om proportioner och hur man ser ut i övrigt.

((Kram))
  • Sirili
    gottfrid skrev 2007-10-18 13:06:48 följande:
    Jag tror det är olika .Jag var aldrig särskilt svullen om brösten.Har mina ärr i armhålan vet inte om det gör skillnad om man inte skär i brösten.Jag tränar mycket styrketräning, mina bröstmuskler var mycket ovilliga att släppa efer.Jag töjde o stretchade jättemycket.Och när musklerna blev längre o gav efter så blev brösten större.Hade 75 D efter op efter ett tag E .Och har forfarande E fast jag gått ner 5kg sen dess.
    Jag tränar oxå mkt, och en del styrketräning.

Tänkte bara på det att fast du har snittet i armhålan så har du ju inre snitt inne i bröstet med (- och de inre stygnen läker ju senare än de yttre). Så det är bara det lilla yttre snittet som skiljer, så jag tror inte det påverkar så mkt...

När kunde du börja träna efter op?... Hur gör du nu mer bröstmuskelträning? Inte lika tunga vikter som innan op el.?

Har du fått några rekommendationer från din kirurg? Och vart op du dej förresten+

Guuud va jag är frågvis då!

((Kram))
  • Sirili
    gottfrid skrev 2007-10-18 13:06:48 följande:
    Hade 75 D efter op efter ett tag E .Och har forfarande E fast jag gått ner 5kg sen dess.
    Kom på en fråga till!

Vad hade du för bh-storlek innan op, hur mkt la du in och "vad"?...

((Kram))
  • Sirili

Guud hur jag stavar då! Men det bjuder jag på!

• Sirili
    gabbe skrev 2007-10-19 10:52:03 följande:
    Ja, det där är lite lustigt tycker jag, provade bh igår och nu är dom i och för sig fortfarande svullna provade mest för skoj skull. Men jag tycker verkligen inte att mina ser särskillt stora ut, men jag behövde 75D (just nu i allafall, får se hur det blir)Därför undrar jag, dom som är storbystade, dom MÅSTE ha fel stolek på sig för det finns inte en möjlighet att jag har lika stora bröst som min kompis som påstår att hon har C-kupa, hon har verkligen STORA bröst.Förstår inte hur det kan vara så...
    Ja, sådär tycker jag med!! Själv har jag en kompis som jag alltid tyckt haft stora bröst, riktigt stora alltså , och hon har också tydligen C-kupa. Jag hade väldigt svårt att tro henne, så när hon va här sist provade hon de nya bh:arna jag köpt i 75E och så, och döm om min förvåning när de va alldeles för stora för henne och de sitter heltajt på mej, passar exakt.

Tror det är pga att äkta bröst inte är så fylliga som sillisar. äkta boobs är liksom mer hängiga, så det blir som tommare upptill i kupan, och mer löst skinn och häng som fyller ut kupan. Så sa iaf en som har naturligt stora bröst själv. låter iofs troligt.
Svar på tråden Bröstförstoring 10