Bröstförstoring 10
Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D
Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D
Tack tjejer för alla råd och synpunkter! Känner redan att jag börjar bli lite klokare i mina funderingar. Skulle kanske gått in här för länge sedan.
Jag frågade Charles ang. runda men han säger att anatomiska blir bättre på mig. Det är väl därför jag tvekar lite. Vet ju att han är en superduktig kirurg och vill lita på att han vet bäst men känner mig ändå lite osäker... Kanske får jag gå dit igen och ta med en bild på hur jag önskar att de ska se ut. Blir nog lättare för honom att råda då. När jag var där hade jag inte riktigt tänkt igenom så noga och som många skriver här var Charles ganska stressad under konsultationen och han kanske har en egen bild av hur ett par bröst blir finast om man inte själv har särskilda önskemål...
Swing: Du har lagt in 360cc. Vilken storlek hade du innan, längd, vikt? Blir 310cc-335cc "lagom" om man vill ha rätt stora bröst men inga "bomber". (full D-kupa kanske). Är 1,62 och väger runt 55kg, använder C-kupa idag men ligger väl mellan en full B och liten C.
Abra: Mina bröst ser nog ut ungefär så som du beskrev, fin form framifrån men platta från sidan. Inte som taxöron men ändå rätt platta upptill.. Jag får nog som sagt ta med lite bilder och gå dit en gång till. Har sett några tjejer i bikini som har anatomiska och som du skrev blir det lite "häng" i dem. Kanske passar anatomiska bäst för de som har lite mindre bröst innan..? Gjorde din rumskompis ett lyft också? Funderar mycket på det här med om jag behöver lyfta eller ej...
I övrigt har jag fått ett bra intryck av Charles och VK. Visst, kanske lite "filmstjärna" över honom som någon skrev men han ÄR ju en väldigt skicklig kirurg. Jag har faktiskt opererat mig där tidigare. Råkade ut för en olycka och knäckte näsbenet så 2003 opererade jag (eller Charles då) näsan. Jag kände mig verkligen trygg i hans händer och resultatet blev jättebra!
Nu låter det kanske som att man är slav under kniven men så är det verkligen inte. Hade aldrig opererat näsan om den inte deformerats i en olycka och brösten har jag inte tänkt tanken på att göra något åt förrän man nu sitter här med världens underbaraste son men också ett par slokande bröst som en gång var en kroppsdel jag varit riktigt nöjd med.
Ja, flera känner förstås igen det där..
Hur känns förresten ett par silikonbröst att ta på? Skulle vilja känna på ett par för att veta innan jag själv opererar mig men det är ju inte bara att gå fram till en tjej och fråga!
Är det jättestor skillnad mot ett par fasta naturliga bröst?
Sedan med risk för att verka tjatig.. Ni har säkert nämnt det flera gånger här men hur funkar det där ristestet?? Ska man tex använda kokt ris när man måttar dl?
Kram på er!
Polstjärnan - Hoppar in jag med.. När jag op var jag 163cm och vägde 52kg. Jag anv C75, la in 270cc (anatomiska geléhallon) och hamnade på 75DD.
Det är ju ingen garanti för hur det skulle bli på dig men då har du något att jämföra med i alla fall. Det är ju så olika men rent generellt brukar 250-350cc ge en storleksökning på ca 2 strl.
Pickolina - Tack, nu fick jag en liten fingervisning. Använder också C75. Vet att du har tagit ut dina, men var du annars nöjd med anatomiska? Jag tvekar ju mellan runda eller anatomiska..
Jag var 169/65 full 75B (i stelare modeller liten 75C). 360g gav mig 75D (i stelare modeller 75DD). Gillar när bh:n sitter riktigt tajt. Kan även ha 80C/D. I en fransk modell hade jag 70E.
En något mindre implantatstorlek än min skulle säkert passa Polstjärnan bra.
Polstjärnan - Hmm, jo dom var jätte fina och väldigt omtyckta.. ;):D Men jag tyckte nog lite som Swing beskriver, att jag hellre hade haft dom lite fylligare och rundare upptill... Om runda hade gett ett bättre eller sämre resultat har jag dock ingen aning om.
Hejsan! Någon som ska eller har gjort en bröstförstoring på göteborgs plastikkirurgiska center?? :) ska närmligen göra en bröstförstoing där nu den 29 augusti :D
Pickolina: Läste att en av anledningarna till att du tog ut dina var att implantaten kliade. Vet du om det generellt finns anledning till att vara försiktig om man är allergisk? Jag är bl.a. allergisk mot fisk, skaldjur, pollen, vissa frukter och grönsaker, en del parfymer och krämer. Silikon finns ju i mycket runtomkring oss och jag har aldrig reagerat på det vad jag vet. Har du känt av någon generell överkänslighet mot silikon eller var det endast av implantaten? Har du fått någon förklaring till detta av kirurgen?
Nu blir jag alltmer övertygad om att det är runda implantat jag vill ha. Tack tjejer för all feed back! Nu ska jag bara bestämma mig för "lyftets vara eller icke vara". Sedan blir det dags att boka tid på VK. Förresten! Visst brukar väl runda implantat vara billigare än anatomiska? Antar att det är lika hållbara dock, eller..? (Hm.. Fler funderingar.
)
Jag satt och läste igenom nästan hela tråden "bröstförstoring 9". Där fanns ju svaren på det mesta. Men jag undrar över en sak som ingen nämnde någonstans, om man nu gör en op och har en pojk- eller flickvän. Hur går det med sex och kärlekslivet? Kan man komma till eller blir det torka på den fronten i flera månader?
:)
Polstjärnan - Ja det borde vara samma hållbarhet. Jag tror att det är samma innehåll. Det kan säkerligen vara så att anatomiska är dyrare pga att dom är svårare att lägga in, på det sätt att det är viktigare att dom hamnar exakt rätt osv för att det ska se snyggt ut.
Gällande allergi.. Svår fråga. Jag tror att det finns en risk att man reagerar på silikonet men jag tror att det är en ganska liten risk ändå. Jag frågade aldrig kirurgen, dels för att jag redan bestämt mig för att ta ut dom oavsett.. Sedan visste jag inte riktigt om det var inbillning/en obefogad oro förrän jag hade tagit ut dom.