• pickolina

Bröstförstoring 10

Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D

• Svar på tråden Bröstförstoring 10
  • prinsessan_

Tack tjejer för era svar!

Jag måste fråga igen, gällande riskerna, vad förväntar ni er av framtiden och era nya tuttar. Hur ofta måste man byta, vad har ni fått för rekommendationer? Vad kan man förvänta sig?
    Jag är 25 och ser inte fram emot att behöva byta min bröst vart 5:e eller 10:e år...

• KalasAnnah

Hej alla

Här händer det verkligen mycket, kul med så många nya. Har inte riktigt hunnit läsa igenom allt som har skrivits men är säker på att alla får svar på sina frågor.

prinsessan_ Visst det kan vara svårt att berätta, men om du säger vad du tycker o tänker till honom och gör honom delaktig kanske det är lättare för honom att förstå. Min man tyckte inte att op var en jätte bra ide i början, han var rädd för att det skulle hända något men också för att omgivningen skulle tro att det var han som ville att jag skulle operera mig för att göra honom nöjd. Han var nöjd som det var innan, men han kan villigt erkänna att han är mer än nöjd nu :) Så försök prata med din pojkvän och berätta att du menar allvar så ska det nog lösa sig. han kanske bara är rädd att det ska hända något? Lycka till!

Angående att byta ut inplantaten så räknar man väl med att de ska hålla minst 10 år, alltså själva op, för inplantaten har ju livstidsgaranti, men av naturliga själv kanske du behöver göra om op. Huden o kroppen åldras ju, och ska du dessutom kanske amma några barn så säger det sig själv att det kommer se annorlunda ut om 10 år, men det finns ju de som har haft sina längre. Så det är nog väldigt olika hur pass ofta man behöver göra om op, men jag har hört att de med koksalt behöver göra om op oftare än de med silikon.

Nä nu ska jag rusa till jobbet, får ta och skumma igenom vad ni andra har skrivit när jag får mer tid, här händer det så himla mycket.

Ha en trevlig helg.

Kram kram

• Abra

snuttungen: Du skrev:

"Håller fullständigt med Abra om att man inte är på VK för att bli kompis med Charles, men som sagt, så himla otrevlig har inte jag heller upplevt honom, mera som en riktigt självsäker kille med en rejäl ego-tripp gällande sin kompetens. Men den har han ju fog för. Jag ser på honom med ett stort leende på läpparna, om man vet i förväg vad han är för en så kan man ta honom med en klackspark.
    Hans skicklighet är värd det."

Hi hi, på pricken så jag menar också! Kunde inte uttryckt det bättre själv!

Men betalade inte du oxå 45 000:- för själva op, och 5 000:- extra för kapselbildningsförsäkring, som gäller i 3 år? Eller är det jag som blandar ihop det?... Kan va så. Men jag vet iaf att kaselbildningsf. ´kostade mer än 2 000:-, och jag tror inte heller den va i hela 5 år...

Lillah: Men spelar det eg. nån roll? Varför inte bara ta det säkra före det osäkra, och vänta tills de 6 rekommenderade mån. gått? Va rädd om din kropp! Så har jag tänkt ang. träning t.ex. - har hört både längre och kortare rekommendationer - men jag tar då hellre de längre för att va på den säkrare sidan. Varför chansa?? Några mån. att vänta till kan väl inte göra så stor skillnad - när du ju väntat hela livet fram till nu??...

prinsessan_ : Ja, att bli behandlad som en prinsessa är ju aldrig fel förståss! Ang. att byta ut implantaten efter ett antal år, det är inget jag pratat med min kirurg Charles om. Det verkar som det är väldigt individuellt - och får man inga komplikationer så kan man ju tryggt ha kvar dem. Sen är de sk "geéhallonen" så pass nya att det inte hunnits göra några forskningsstudier på hållbarhet än. Men utvecklingen går ju framåt - så livlängden på implantaten ökar ju hela tiden när de utvecklar materialen och op.teknikerna. Jag vet såna som fortfarande har kvar samma implantat som de op in på 70-talet, och de är fina och håller än. Så oro dej inte för det du, är bortkastat! Och att byta bara för att byta, det gör man ju inte om det inte blir några komplikationer, som att det spricker. Men sen är det ju så med geéhallonen att fAST de skulle spricka så ändras inte brösten form, för silikonet är så massivt att det stannar kvar i bindvävsfickan broppen själv bildat runt implantatet.

KalasAnnah: Min sambo tycker oxå det va pinsamt när jag berättar om min op, och att han dessutom betalat hälften - det gör att han blir generad för det verkar ju som det är han som velat att jag ska göra det och pushat mej liksom, men så är absolut inte fallet! Det va till 100% mitt eget beslut, och han gillade mej även innan såklart. Men visst klagar han ju som sagt inte nu heller precis! Det har ju bara blivit "lite mer av det goda"!

Hur går det för dej på frisörjobbet nuförtiden då? Är du helt bra nu, som innan op?

((Kram))

• Abra

Hej igen!

Hittade en bra storlekstabell, saom tydligt visar skillnaden mellan DD-och E-kupa, kolla här:

www.missmary.se/

Vissa säger ju att DD=E, men så är det tydligen inte alltså!

• Abra

....sen kan man ju iofs undra VARFÖR det ö h t heter "DD" och inte bara "E,F,G" etc... Jag menar, det heter ju inte "CC" och så!

Sen om man skriver att man har t.ex. "AA", så är ju eg. "AA" STÖRRE än bara "A", precis som "DD" är större än bara "D".

Så ni som skriver att ni har AAAAAA, har eg. då E-kupa då!

• smilla20

oj!! va sjutton hände? väldans va folk skriver:) :) kul! på onsdag är de dags, berättat för mina föräldrar nu(ja som tjata) skönt å ha de sagt å kunna koncentrera sig på op! men gud va ja är rädd för smärtan.. riktigt vek haha! kram på er alla å trevlig helg!

• prinsessan_

Smilla20,

Jag är också rädd för smärtan. Fast kanske mest att må illa av narkosen. Puh.

Vad spännande att det snart är dags! Är avis på dig. Lycka till!

• Juni2008

smilla20
    *Vad sa dina föräldrar? Blev reaktionen som du väntat.
    Kul för dig som snart ska opa dig.
    Lycka till

• Bröllopstokiig

Jag har i princip tänkt på att göra en operation sen jag fick bröst. Mamma sa alltid: bröst utvecklas. De kommer se helt annorlunda ut när du är 20. Och visst gjorde de det..fast bara till det sämre:(

Största anledningen till att jag väntade med att göra operationen handlade vare sig om rädsla för komplikationer eller kostnaden. (för det kunde ju knappast bli värre än vad de såg ut innan..) Den största rädslan var faktiskt att göra min omgivning besviken på mig. Besviken på mina värderingar. Jag har alltid varit den fina tjejen med superbra självförtroende som försöker få alla andra bli kvitt sina problem och komplex. Jag vet inte hur många vändor jag följt med vänner till anoreximottagningar mm. Försökt få folk att fatta att de duger som de är..förstå vad som egentligen är viktigt och prioritera det istället. Så går jag själv och opererar mig..som ett slag i ansiktet på min lilla kusin som i åratal svält sig själv för att bli kvitt sina "groteska" lår. Snacka om att gå emot sina egna moralpredikningar.

Jag trodde alla skulle dömma mig efter operationen. Men min syster sa åt mig "sluta leka martyr för den goda sakens skull. Du behöver inte vara den perfekta förebilden hela tiden. Framförallt: skit i vad folk tycker! Det är ditt liv och du är regissör." Min pojkvän, som är nybliven läkare, stöttade mig till 100% i mitt beslut och hjälpte mig kritiskt granska alla fakta. (Bl.a. gick han igenom alla rapporter om silikonets effekt på kroppen och hittade en hel del brister i fakta. Det är inte ok att säga så som många läkare gör att "silikon finns ju naturligt i kroppen. Därför är det inte farligt" Det är helt irrelevant!) Jag har sagt det tidigare: kirurgerna är försäljare..men det avskräckte mig ändå inte från att göra operationen.

Men min omgivning blev aldrig besvikna på mig. (Bara en, som själv har mycket stora komplex över sina bröst) Tvärt om! De tyckte jag var modig som vågade göra det och dessutom var helt öppen med det, utan att skämmas. En kompis skrattade glatt när jag berättade och sa: "Tack och lov för att du inte är perfekt! Ibland har du nästan varit omänsklig.." Hon skvallrade givetvis till sin pojkvän, som kom fram till mig på en fest förra helgen och helt spontant kramade om mig och sa "jag tyckte du behövde den (kramen). Du har verkligen gått igenom en del. Bra att du vågar göra det som känns rätt för dig". Jag har nu valt att vara helt öppen angående operationen. Vill inte ha något "hysh hysh" bakom ryggen och det känns riktigt bra. Okej..jag kan bli blödig för mindre, men det är först nu jag har fattat att min omgivning verkligen bryr sig om mig, och den insikten är nog en ännu större positiv effekt av operationen än det faktum att jag äntligen har fått normala bröst.

Givetvis räknar jag med att få göra fler operationer (förhoppningvis inte inom 10 år) Det bör man nog göra om man väljer att göra den här typen av operation. Bröstens utseende ändras mycket med åren, även då man har geléhallon. Möjligt att jag väljer ta ut implantaten helt nästa tillfälle..om jag då inte känner något behov tycker jag det är onödigt med främmande ämnen i kroppen.

Shit va långt det blev! Kanske ska skriva självbiografi istället;)

• Misha**

Abra: fixar länkarna så snart som möjligt:)

Svar på tråden Bröstförstoring 10