• pickolina

Bröstförstoring 10

Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D

• Svar på tråden Bröstförstoring 10
  • prinsessan_

Misha**,

får jag fråga hur gammal du är?
    min mamma har nämligen också sagt att mina bröst kommer att växa och förändras (hon har lite större bröst). idag är jag 25 och inser att jag aldrig kommer att få de brösten jag drömmer om. de kommer alltid att vara så här pyttiga, på gott och ont...

• Misha**

Här har samtliga träningsforums käre kost- och närings guru alias King Grub postat:

www.kolozzeum.com/forum/showpost.php&postcount=11

Vid en större operation kan uppemot det dubbla normala energibehovet behöva täckas för att underlätta läkningen (man förbränner betydligt mer som skadad) Dagsbehov energi av fett och kolhydrater, kring 1.2 g/kg kroppsvikt protein.

• snuttungen

Abra

Jag tror vi surrade till det lite båda två gällande kapselförsäkringen på VK. Jag betalade 47000:- för op:en och 3000:- för försäkringen, men den gäller i 5 år. Plockade fram mina papper och kollade. Nu ska jag hoppa i säng, i morgon ska min goa gube och jag åka till Aspa Herrgård och fira vår första bröllopsdag med god mat och en massa s*x utan ungar som stör .

Kraaamar

• Misha**

Jag är 24. Hade komplex över att mina bröst var fula och missformade. Det blev bara värre med åren. Tror att brösten kan ändras en hel del storleksmässigt även efter 25, pga amning, ökad total fettmängd, hormoniella förändringar mm. Om de förändras "till det bättre" är nog omöjligt att svara på. Min mamma fick as-stora bröst efter att ha fött tre ungar (sen blev hon ju lite tjockare på köpet också;))

Du måste själv känna efter hur du vill leva. Om du tycker att dina nuvarande bröst utgör ett hinder för detta osv.. Det är aldrig fel att överväga en operation, det är ens egna värderingar som är den begränsande faktorn. Hur mycket du tycker det är värt att ha större bröst, vad de skulle innebära för skillnad för dig, om du är beredd att ta riskerna osv. Det bästa du kan göra är att läsa på så mycket som möjligt, från olika källor, om operationen och dess risker. Ju mer man vet, desto bättre beslut kan man fatta:) Vad det gäller smärtan var det iallafall ett av mina mindre bekymmer.. Om kvinnor kan föda barn klarar de även bröstoperationer, utan problem! (sen är ju frågan om man tycker det är värt det..fast det går ju under "värderingar")

• Abra

prinsessan_: De flesta mår inte illa av narkosen. Gjorde inte jag alls iaf, och har inte hört om nån som gjort det heller. Men visst gör ju vissa det säkert. Och ang. smärtan efter op så är den helt OK, den känns även bara då man gör vissa rörelser, och man får ju starka värktabletter - och den sitter bara i i npgra dagar. senast efter bara 1 v. kan man helt sluta med värktableterna, för då känner man sej nästan som vanligt igen. De allra flesta äter bara värktabletter några få dagar. Hur gammal är du förresten - helt apropå?

Misha**: Bara roligt att läsa mer om dej! Trodde faktiskt du va äldre (själv är jag 31), vet inte varför. Roligt att din sambo är färdig med sin utb. nu då! Och tack för länken om energiförbr.!

Ang. det du skrev om omgivningens reaktion - tror du det kan påverka att du hade sk "missbildade" bröst innan op? Att folk mer "har förståelse" för att du op dej då? Jämfört med folk som har mer "normala" bröst liksom, och bara gör det för att bara känna sej mer sexiga liksom (som jag )?...

snuttungen: OK, jo, det låter mer bekant med de priserna! Tack för infon! 5 år är ju bra iaf! Låter ju som du kommer ha en härlig helg! Lite avis är jag allt måste jag erkänna... min sambo är nämligen bortrest i jobb utomlands i flera veckor... Stackars mej va? Så jag får roa mej på egen hand jag - ska på teater och ut och äta med en väninna idag, ska bli kul. Men visst saknar jag att va nära honom och gosa med han... Och när jag hör hans röst i telefonen saknar jag honom ännu mer...*snyft snyft*...

Men skriv gärna mer sen och berätta hur det va! (Så har jag ännu mer att va avis på. )

((Kram))

• Misha**

Abra: Jajamensan! Han börjar sin AT nu i september. Äntligen lite mer cash i brevlådan, började bli lite knapert;)

Och det är mycket möjligt att det är som du säger..att folk har mer förståelse om det handlar om en genetisk defekt. Däremot har jag länge funderat på vad som egentligen krävs för att det ska klassas som en "missbildning". Bröst kan ju i regel se väldigt olika ut, i form och storlek. Vem har egentligen rätt att säga vem som är normal och inte? Det måste ju till stor del handla om hur man upplever sin egna kropp. Det finns säkert kvinnor med liknande defekt som mig som inte alls upplever det som något problem, då kan jag känna att det vore fel att ändå kalla dem "missbildade". Det är som att sätta en stämpel i pannan på dem och nästan säga "det är helt rätt för dig att göra en operation, för du är inte normal". Egentligen är det ett skitbra sätt för kirurger att få fler kunder;) Det ger folk en ursäkt att operera sig. Därför säger jag oftast istället att "jag var mycket missnöjd med mina brösts utseende och det begränsade mitt liv till så stor grad att jag tyckte det var värt pengarna och riskerna för en operation".

Det ska egentligen inte spela någon roll av vilken anledning man väljer att göra en operation. Så länge folk är pålästa och medvedna om riskerna är det helt upp till en själv vad man väljer göra med sin kropp, jag är inte den som ska dömma andra. Men det är helt sant som du säger: att ha fått en genetisk defekt diagnoserad ger empati. Men jag vill helst inte ha det som ursäkt för min operation, och på så sätt säga att andras orsaker på något sätt är "fel".

Shit vad virrigt det här blev. Hoppas ni fattade vad jag menade ändå..

• smilla20

juni2008
    de tycker de är onödigt och dumt, som ja räknade med men skönt att ha berättat!

• prinsessan_

Kära Abra,

Jag är nyss fyllda 25.

Vilken härlig tråd det här är föresten! Inga dömande miner här inte ;)

• Killan

Hej alla!

Jag har vart inne och titta på före och efter bilder både på vk och qvinna. Tjejer som har små bröst och sen gjort operation får exakt sånna bröst jag vill ha. Dom som har hängtuttar innan(som jag har) deras bröst blir inte lika snygga som dom som inte har haft häng innan... Men om man nu vill ha sånna fina som dom utan häng är det orimligt eller blir dom lika fina..Knäpp fråga kanske men jag vill ju att mina ska bli perfekta när dom ändå håller på och skär i en lixom...:=)

Jag har blivit lite kär i mina rispåstuttar

• Misha**

Gör du enbart en förstoring kommer dina bröst se likadana ut som de gör nu..fast större. Gör du dessutom ett lyft kan brösten formas om, till bekostnad av fler och större ärr. Du kan aldrig få någon annans perfekta bröst, utan hur resultatet blir är helt beroende av hur du ser ut idag och vilka förutsättningar du har att läka bra.

Svar på tråden Bröstförstoring 10