• Cousin

Foton på ex

Min kille och jag har efter ett antal gräl kommit överens om att bryta kontakten med - i hans fall en tjej som han hade en sexuell relation med ett par månader och i mitt fall en bekant som jag hade ett "one night stand" med. OK, so far so good.

Tjejen som hand var involverad med bor långt härifrån så de har brutit kontakten och kommer inte att ses. Killen som jag hade ett "one night stand" med (och som jag aldrig har tänkt inleda någon relation med eller är intresserad av) bor i samma trappuppgång som jag och därför har min kille krävt att jag bryter ALL kontakt med honom över huvudtaget - vilket innebär att jag inte ens får hälsa på honom. Jag tyckte att det var att gå för långt men jag har gått med på det för hans skull och för att jag älskar honom och vill satsa på vårt förhållande. Jag vill bara förtydliga att jag inte har varit otrogen med den här killen som bor i samma trappuppgång.

Hur som helst så har min kille foton på den där tjejen som han hade en sex-relationen med och det stör mig att veta att de korten finns i hans fotoalbum i hans bokhylla (och jag får inte ens säga hej till grannen) Nu till sak iaf. Jag har funderat över om vi någon gång skulle bestämma oss för att flytta ihop så kan jag bara inte tänka mig att han ska dra med sig de där fotona på henne in i vårt gemensamma hem. Jag tycker att han borde slänga dem redan nu, för att vara ärlig, men det har jag inte tagit upp eftersom vi nu har det lugnt i vår relation efter en tids bråk och gräl.

Jag skulle gärna vilja veta hur ni som redan är sambo och som INTE har kontakt med sina ex har gjort när det gäller foton från tidigare förhållanden. (Nu tycker jag ju att det är något helt annat med en seriös relation är det min kille hade... hm!) Har ni sparat korten och gömt dem i en låda någonstans eller har ni gjort er av med dem för att de inte betyder något längre???

Jag funderar starkt på att göra mig av med en massa gamla foton från tidigare förhållanden....

• Svar på tråden Foton på ex
  • vixen not a tramp

Jag skulle inte göra mig av med de, men man behöver ju inte ha de framme. I en låda på vinden kanske de kan ligga?

• Lena+Mattias=sant

Jag har kvar dem, det har vi inget problem med. Men vi har dock inga problem med svartsjuka som ni verkar ha.

Om du inte får heja på grannen tycker jag inte han borde ha bilderna framme, han kan packa undan dem i förrådet eller slänga dem. Någon typ av rättvisa får det ju vara

• 2008-08-09

Jag tycker det är helt befängt att man ska slänga alla kort på ens ex bara för att man har ett nytt förhållande.
    Visst, kanske behöver dom ju inte stå framme precis, och kanske kan man rensa ur bilderna där man kramas/pussas m.m.
    Men helt neutrala bilder har jag sparat i fotoalbum. Mitt ex ingick i mitt liv innan jag träffade min nuvarande och det går inte att ändra på..

• jocelyn

Jag tar inte nakenbilder på folk och har alltså inte haft några liknande problem :D

Nä, seriöst så tycker jag man kan ha den goda smaken att stuva undan foton på ex, eller kasta om man ändå inte bryr sig om den personen mer.

• Tula_Backe

Jag har kort på mina x och min blivande på sina. Inga problem alls med det. Dom ingick i våra liv förr finns ingen anledning att radera ut ens förflutna helt.
    man behöver kanske inte ha dom i bokhyllan öppet men i en låda....

• canyll

Man måste komma överens tillsammans om vad som gäller tycker jag. Det verkar ju som att även han inte tycker om att bli påmind för mycket om ditt förflutna, så jag skulle nog på något snyggt sätt fråga honom om ni inte båda två borde göra er av med foton och sådant som inte betyder något längre. Klart om det är längre förhållanden med en massa minnen och sådant är det en annan sak, men han verkar ju inte ha haft ett så seriöst förhållande med den där tjejen i fråga?

Jag har gjort mig av med en massa kort av ex, för jag ser ingen anledning att behålla dem. Min sambo har liksom jag rest runt mycket och det har blivit utrensat på vägen, så att säga! Endel saker har jag frågat lite lätt om han vill ha kvar (vi har flyttat två gånger gemensamt också), men han har inte velat spara på sådana saker. Jag tycker att det är skönt att han känner likadant som jag!

• lilltass

Det där har jag och min sambo pratat jättemycket om. Mig spelar det inte så stor roll egentligen. Men när vi först träffades råkade jag hitta nakenbilder på hans ex i förrådet och blev jätteupprörd. Då gick han och slängde (självmant) alla bilder på sina ex.

Jag bryr mig som sagt inte om bilderna på mitt ex, tycker mest att det är tråkigt att riva i mitt fina fotolabum. Men min kille vill verkligen inte att jag har kvar dem. Mitt ex var iofs inte så snäll mot mig och min kille säger att han blir arg när han ser honom för då tänker han på hur mitt ex behandlade mig. Sånt kan jag förstå och kan slänga bilderna för att ta hänsyn.

• rosesarered

Låter lite överdrivet att du inte får hälsa på dendär killen som bor i samma trappuppgång. Samtidigt som jag kan förstå att din kille kanske blir lite svartsjuk varje gång han stöter på honom, det skulle jag bli om min kille legat med grannen

Själv skulle jag iaf vela ha kvar mina gamla bilder och minnen utan att det ska behöva betyda nåt speciellt.
    Gränsen går väl isåfall vid nakenbilder, har man en ny partner ska man väl inte behöva ha kvar gamla nakenbilder på sitt ex.

• brudkalasen

Om du inte ens får hälsa på grannen så borde väl han slänga bilderna.

• h-b

Jag tycker inte att man skall slänga bort bilder på gamla ex. De är ju en del av "det gamla livet". Och alla människor som umgås med varandra formar ju varandra på ett eller annat sätt så det är ju en del av förklaringen till att man är och har blivit den man är.

Att slänga bilder vore som att förneka sitt tidigare jag, tycker jag.

Svar på tråden Foton på ex