• Cousin

Foton på ex

Min kille och jag har efter ett antal gräl kommit överens om att bryta kontakten med - i hans fall en tjej som han hade en sexuell relation med ett par månader och i mitt fall en bekant som jag hade ett "one night stand" med. OK, so far so good.

Tjejen som hand var involverad med bor långt härifrån så de har brutit kontakten och kommer inte att ses. Killen som jag hade ett "one night stand" med (och som jag aldrig har tänkt inleda någon relation med eller är intresserad av) bor i samma trappuppgång som jag och därför har min kille krävt att jag bryter ALL kontakt med honom över huvudtaget - vilket innebär att jag inte ens får hälsa på honom. Jag tyckte att det var att gå för långt men jag har gått med på det för hans skull och för att jag älskar honom och vill satsa på vårt förhållande. Jag vill bara förtydliga att jag inte har varit otrogen med den här killen som bor i samma trappuppgång.

Hur som helst så har min kille foton på den där tjejen som han hade en sex-relationen med och det stör mig att veta att de korten finns i hans fotoalbum i hans bokhylla (och jag får inte ens säga hej till grannen) Nu till sak iaf. Jag har funderat över om vi någon gång skulle bestämma oss för att flytta ihop så kan jag bara inte tänka mig att han ska dra med sig de där fotona på henne in i vårt gemensamma hem. Jag tycker att han borde slänga dem redan nu, för att vara ärlig, men det har jag inte tagit upp eftersom vi nu har det lugnt i vår relation efter en tids bråk och gräl.

Jag skulle gärna vilja veta hur ni som redan är sambo och som INTE har kontakt med sina ex har gjort när det gäller foton från tidigare förhållanden. (Nu tycker jag ju att det är något helt annat med en seriös relation är det min kille hade... hm!) Har ni sparat korten och gömt dem i en låda någonstans eller har ni gjort er av med dem för att de inte betyder något längre???

Jag funderar starkt på att göra mig av med en massa gamla foton från tidigare förhållanden....

• Svar på tråden Foton på ex
  • pickolina

Hahaha.. Ja, bara LITE "off track".. :D

Det gjorde han nog rätt i, med tanke på ditt nick och att du verkar vara en himla trevlig prick.. :) *hihi*

• jagärsåkär

Vi har varit lite vääääl dramatiska där och bland annat (mycket moget) BRÄNT bilder på ex!! hahaha det skrattar vi åt nu men just det exet vars bild blev bränt ringde o sms:ade mitt i natten och jag var redo att göra slut pga henne.

Han hade NAKENbilder på henne i ett album och det störde skiten ur mig!!! Han brände dem som sagt. Sen har han ett album med semesterbilder på en annan tjej, det stör mig mindre eftersom hon aldrig kontaktat honom. Med det albumet löste det sig så att han har det i sitt pojkrum hemma hos föräldrarna.

I vårat gemensamma hem finns inga album med ex. Mina gamla album med ex finns hos min mamma! Det tycker jag är smidigt... Man vill ju inte "radera" hela sitt förflutna men däremot behöver det inte ligga o skräpa i ens vardag.

• Cousin

Tack för alla inlägg!

Det som har gjort det svårt för mig är att de inte hade brutit eller bröt kontakten när vi (jag och min pojkvän) blev tillsammans.

Mina frågor fann inga svar.. ???
    Han betraktade henne aldig som sin flickvän; de var aldig ett riktigt par, men ändå ska han ha kvar en massa foton på henne. Jag förstår bara inte!

Allt som han har sagt angående det förhållandet gör mig förvirrad...

Det värsta är att jag misstänker att de fortfarande har någon form av kontakt (mobil, mail..?)och kommer så att ha oavsett vår överenskommelse - men hur ska jag veta!?!

Jag känner mig så ledsen... och tankarna bara snurrar...

Om JAG är ljuset som har kommit in i hans liv - om JAG är den som har väckt honom till liv och som gör livet värt att leva - om JAG är hans allt och den som han vill satsa på och leva med... enligt honom själv... Varför finns då hon kvar i hans albun??? Jag förstår ingenting...

• Fru Cinderella

Cousin
    För att han ser det inte på det sättet som du gör? Han har förmodligen inga problem alls med att ha gamla foton i albumet för de betyder ingenting för honom, det är dig det betyder något för och därför måste du prata med honom om det.

Tror dock inte all lösningen är att slänga fotona, lösningen är kort och gott att du och din pojkvän måste börja lita på varandra, annars kan ni bränna hur många foton som helst, sluta hälsa på alla ni känner. Det kommer i längden inte fungera om lösningen är att försöka stänga ute saker från den andres förflutna

• Cousin

Tack Fru Cinderella!

Det stämmer säkert. Men det är mycket svårt att bara börja lita helt och fullt på någon efter att tilliten har blivit skadad. Jag försöker...

• Fru Cinderella

Cousin
    Jo jag vet att det är svårt, det är inget man gör över en natt. Men tillit är a och o i ett förhållande.. enligt min mening har man ingen tillit har man ingenting. Ni behöver båda prata med varandra, berätta vad ni är rädda för.. släppa varandra för att märka att ni kommer tillbaka och inget hemskt har hänt!

• marskattan75

Både jag och min fästman har bilder på ex och det är inget som stör oss.. Det är ju minnen från av den man varit och av människor som man en gång kännt.. Det är bara historia så att säga ...
    Däremot har vi inga bilder på ex inne i vår lägenhet utan vi har packat ner fotona i skokartonger och lagt up dem på vinden..
    Jag har även en skokartong full med kärleksbrev från min första kärlek kvar, minnen från tonåren .. Detta stör heller inte min sambo och det är inget som vi tänker på..
    Min poäng är väl att var och en gör det man känner sig bekväm med ... Kram

• Sister of the Night

Jag har varvat ner med åren - i yngre dagar (i fasta relationer) var foton på X:en totalförbjudet, men idag har jag själv nåt enstaka foto kvar i nåt album. Det kvittar liksom, det är inte bara foton på ett X utan lika mycket bilder på fester som hölls för länge sen.
    Det finns ingen kärlek inblandad när jag tittar på bilder från den tiden idag. Hade det däremot rört sig om "pussbilder" så hade jag förmodligen fimpat dem av hänsyn till min nuvarande. Han är knappast intresserad av att se bilder där jag kysser någon annan, förståeligt nog.

Jag tycker din kille går för långt när han avkräver dig att inte ens hälsa på grannen. akänns vara väldigt osäker som gör så -vad spelar ett "Hej!" för roll?- och det rimmar illa med att han själv sparat bilder på sin gamla relation.

Man har ju ett ansvar för att visa normal hyfs mot folk också. Grannen har inte gjort något fel, men "straffas" genom att bli nonchalerad. Att medvetet undvika att hälsa är ju väldigt oartigt, och det är dessutom lite väl snålt av din kille att kräva detta av dig.
    Hur skulle du känna om ett tidigare one-night-stand låtsades att han inte såg dig?

Din kille är sotis på grannen och det kan jag absolut förstå, men det är här begreppet "lita på" kommer in.
    För helt allvarligt, inte tror han, seriöst, att du kommer att bedra honom med grannen om ni hälsar på varann i trappen....?

• Sister of the Night

Nu har jag läst igenom tråden.

Ok, du har alltså förklarat läget för grannen. Ja, det var nog bra Schysst granne som "ställer upp" på spelet... men det är väldigt sorgligt att du och din kille ska inleda ert liv samman med den typen av företällning inför varandra.

Jag klandrar dig inte; förstår precis hur du resonerat här. Du försöker göra det bästa av situationen.
    Men i likhet med en del av övriga i tråden så känner jagockså det där dova obehaget när jag läser om hur din kille glatt sparar sina bilder, samtidigt som du förväntas bete dig ohövligt för hans skull!
    Det någon skrev, att det låter som att du börjat "anpassa" dig för att det ska vara lugnt hemma ger också utslag på varningsmätaren.
    Jag säger inte att det MÅSTE vara galet å färde, men snälla, se upp.

Svar på tråden Foton på ex