• Cousin

Foton på ex

Min kille och jag har efter ett antal gräl kommit överens om att bryta kontakten med - i hans fall en tjej som han hade en sexuell relation med ett par månader och i mitt fall en bekant som jag hade ett "one night stand" med. OK, so far so good.

Tjejen som hand var involverad med bor långt härifrån så de har brutit kontakten och kommer inte att ses. Killen som jag hade ett "one night stand" med (och som jag aldrig har tänkt inleda någon relation med eller är intresserad av) bor i samma trappuppgång som jag och därför har min kille krävt att jag bryter ALL kontakt med honom över huvudtaget - vilket innebär att jag inte ens får hälsa på honom. Jag tyckte att det var att gå för långt men jag har gått med på det för hans skull och för att jag älskar honom och vill satsa på vårt förhållande. Jag vill bara förtydliga att jag inte har varit otrogen med den här killen som bor i samma trappuppgång.

Hur som helst så har min kille foton på den där tjejen som han hade en sex-relationen med och det stör mig att veta att de korten finns i hans fotoalbum i hans bokhylla (och jag får inte ens säga hej till grannen) Nu till sak iaf. Jag har funderat över om vi någon gång skulle bestämma oss för att flytta ihop så kan jag bara inte tänka mig att han ska dra med sig de där fotona på henne in i vårt gemensamma hem. Jag tycker att han borde slänga dem redan nu, för att vara ärlig, men det har jag inte tagit upp eftersom vi nu har det lugnt i vår relation efter en tids bråk och gräl.

Jag skulle gärna vilja veta hur ni som redan är sambo och som INTE har kontakt med sina ex har gjort när det gäller foton från tidigare förhållanden. (Nu tycker jag ju att det är något helt annat med en seriös relation är det min kille hade... hm!) Har ni sparat korten och gömt dem i en låda någonstans eller har ni gjort er av med dem för att de inte betyder något längre???

Jag funderar starkt på att göra mig av med en massa gamla foton från tidigare förhållanden....

• Svar på tråden Foton på ex
  • Akvavit

starchick,
    Kanske en medelväg kan vara att be honom bränna över dem på en CDskiva och ta bort dem från datorn?
    Då får han ha dem kvar, men inte så lättillgängligt att du behöver fundera på om han kikar på dem i förbifarten när han ändå är inne på datorn. Med lite tur lägger han sen skivan i en låda och glömmer bort den....

• BMTS

Starchick, jag har råkat ut för samma sak med min nuvarande pojkvän. Inte bara bilder från ett enda tillfälle utan säkert ett tiotal mappar med bilder av en tjej han hade en relation med för ett drygt år sedan. Jag erkänner *skäms* att jag har tjuvkikat i mapparna - det fanns MÄNGDER av bilder på tjejen, med och utan andra personer, många av dem bikinibilder, t ex flera bildserier med bara henne bild efter bild efter bild där hon sitter och ler mot kameran i bikini etc....

Jag kan ju lugnt säga att jag mådde uruselt efter att ha sett bilderna (JA, jag får skylla mig själv som tittade). Men med tanke på att dessa mappar ligger så öppet bland alla andra fotomappar i pojkvännens dator (även om han säger att han aldrig tittar på dem så ser jag ju ändå mapparna där varje gång vi tittar på foton i datorn) så har jag bett min pojkvän att ta bort dem - åtminstone skapa en egen mapp för alla bilder från 2006 t ex och så gömma mapparna med exet där så att jag slipper se dem varje gång vi sitter där framför datorn. Jag mår dåligt nog bara av att veta att de finns kvar. Han har gått med på det så det är ju en lösning. Jag känner däremot inte att jag kan be honom kasta bilderna, åtminstone inte dem med andra personer med också.

• jennysnartfru

Jag har alla bilder kvar faktiskt. Sitter i mina fotoalbum. Men jag och min kille har pratat omvåra tidigare förhållanden och det är inget problem. Däremot mår jag lite dåligt eller skäms när vi ska bläddra i dom när dom där bilderna dyker upp. Inga pussbilder iofs. Har en hångelbild. Men den är ganska ok.
    Prata om det och kom fram till en vettig kompromiss. Om ni inte tittar så ofta i hans fotoalbum så spelar det väl ingen roll.
    Men att sluta hälsa på ditt ex one night stand verkar ju bara löjligt.
    Lycka till

• Zozo

Maste säga att jag har liiite svart att hänga med i resonemangen här?! Varför är just foton sa "brännbart"?? Bade jag och maken har kvar alla vara gamla foton.. inkl de som vara respektive X finns med pa. Vi hade bada liv innan vi träffades.. och det är inget nagon av oss angrar. Dessa foton star inte framme men de finns med i album och gamla fotobuntar. (Ok, hade det varit nakenbilder hade vi kanske sorterat ut dem) Varför man sparar dem? Eh, av samma anledning som man sparar andra gamla foton med farfar etc pa?! Det är historia, saker som man levt och som man vill minnas.
    Skulle aldrig falla mig in att förbjuda honom ha dem kvar eller att bränna mina egna foton. Maken har tom sporadisk mailkontakt med ett par av sina ex.

• Råttan7300

Har inte läst igenom hela tråden nu, men har innan jag upptäckte denna startat en egen nästan lika dan.
    Och jag rensar allt från mitt förflutna innan jag går in i ett nytt förhållande.... kort och minnes saker går bort i en ny relation....

• snöflake

Håller med alla som säger varför hålla kvar gamla x i byrålådan. Dom finns väl isåfall i ert minne. Det räcker väl. Ska ni ta fram dom och vissa era barnbarn. "ja, ser du gumman den här killen hade jag sex med i Grekland och denna var en riktig goding..."??
    Er nutid och framtid är väl viktigare?!!
    Min blivande har varit gift och jag är inte särskillt intresserad av att han behåller dom korten (inga barn -det hade varit en annan sak då är man för evigt involverade i varandra och barnen kan behöva se att det fanns en lycklig tid mellan sina föräldrar).
    Det är vi nu och våra gossar som gäller.
    Hans gamla relationen fungerade inte och är oviktig idag. Jag själv har rensat för några veckor sedan och det var skönt. Fina minen har jag av mina x kvar i minnet men de tillhör det förflutna och jag behöver inte utsätta min blivande man för dessa x:n. Varför provocera??

• Misery

har kvar dem, ligger i nån låda, men absolut inte för att jag gömmer dem, skulle aldrig falla mig in.

• Råttan7300
    snöflake skrev 2007-10-14 21:14:37 följande:
    Håller med alla som säger varför hålla kvar gamla x i byrålådan. Dom finns väl isåfall i ert minne. Det räcker väl. Ska ni ta fram dom och vissa era barnbarn. "ja, ser du gumman den här killen hade jag sex med i Grekland och denna var en riktig goding..."??Er nutid och framtid är väl viktigare?!!Min blivande har varit gift och jag är inte särskillt intresserad av att han behåller dom korten (inga barn -det hade varit en annan sak då är man för evigt involverade i varandra och barnen kan behöva se att det fanns en lycklig tid mellan sina föräldrar).Det är vi nu och våra gossar som gäller. Hans gamla relationen fungerade inte och är oviktig idag. Jag själv har rensat för några veckor sedan och det var skönt. Fina minen har jag av mina x kvar i minnet men de tillhör det förflutna och jag behöver inte utsätta min blivande man för dessa x:n. Varför provocera??
    Håller med dig i dina ord....
  • BeachBride

Jag har kvar foton i mina album på ex, det har min sambo med. Jag går gärna inte och bläddra i dem men skulle inte begära att han skulle slänga dem heller. Det är ju kort som blev tagna innan han och jag träffades och jag vet att han älskar bara mig, det är huvudsaken.

• Miccaela

Alla gamla bilder kastade jag när jag träffade min sambo. Han fungerar på samma sätt. vi vill bygga upp nya minnen tillsammans utan att bli påmind av vad som varit.

(Men för mig berodde det mycket på missahandeln som gjorde att jag tog bort allt --- glömma skiten!)

Svar på tråden Foton på ex