• Cousin

Foton på ex

Min kille och jag har efter ett antal gräl kommit överens om att bryta kontakten med - i hans fall en tjej som han hade en sexuell relation med ett par månader och i mitt fall en bekant som jag hade ett "one night stand" med. OK, so far so good.

Tjejen som hand var involverad med bor långt härifrån så de har brutit kontakten och kommer inte att ses. Killen som jag hade ett "one night stand" med (och som jag aldrig har tänkt inleda någon relation med eller är intresserad av) bor i samma trappuppgång som jag och därför har min kille krävt att jag bryter ALL kontakt med honom över huvudtaget - vilket innebär att jag inte ens får hälsa på honom. Jag tyckte att det var att gå för långt men jag har gått med på det för hans skull och för att jag älskar honom och vill satsa på vårt förhållande. Jag vill bara förtydliga att jag inte har varit otrogen med den här killen som bor i samma trappuppgång.

Hur som helst så har min kille foton på den där tjejen som han hade en sex-relationen med och det stör mig att veta att de korten finns i hans fotoalbum i hans bokhylla (och jag får inte ens säga hej till grannen) Nu till sak iaf. Jag har funderat över om vi någon gång skulle bestämma oss för att flytta ihop så kan jag bara inte tänka mig att han ska dra med sig de där fotona på henne in i vårt gemensamma hem. Jag tycker att han borde slänga dem redan nu, för att vara ärlig, men det har jag inte tagit upp eftersom vi nu har det lugnt i vår relation efter en tids bråk och gräl.

Jag skulle gärna vilja veta hur ni som redan är sambo och som INTE har kontakt med sina ex har gjort när det gäller foton från tidigare förhållanden. (Nu tycker jag ju att det är något helt annat med en seriös relation är det min kille hade... hm!) Har ni sparat korten och gömt dem i en låda någonstans eller har ni gjort er av med dem för att de inte betyder något längre???

Jag funderar starkt på att göra mig av med en massa gamla foton från tidigare förhållanden....

• Svar på tråden Foton på ex
  • Lyckligt gift!

Jag förstår inte...Ge mig ETT ENDA skäl till att behålla foton från sina ex? Såvida det inte är gemensamma barn med, då är det en annan sak. Jag tycker inte det är att förneka sitt tidigare liv, jag kan bara inte se någon anledning när det gäller övriga ex. Vi har båda gjort rensningar bland foton och annat och det känns helt ok, och det är ingenting vi har krävt av varandra pga svartsjuka eller så. Det som har varit, har varit och det vi har upplevt räcker att vi har i våra minnen.

• sharya

Jag har massa gamla foton liggande i mina lådor och det bekymrar nog ingen av oss. Skulle det störa min sambo skulle jag slänga dom. De är ju betydelselösa (ska nog slänga dom då nästa gång jag rensar.)Däremot skulle jag aldrig ställa upp på att inte få hälsa på grannen, det är ju normal artighet om inte annat, behöver ju inte bjuda in honom på kaffe för det.....

• Cousin

Min kille ställde ett ultimatum och pressade på så in i helsike att jag till slut sa ja - fast jag tyckte att det var helt befängt att inte kunna hälsa som vanligt vettigt folk; det hör ju som sagt till vett och etikett.

Hur som helst så har vi/jag lyckligtvis inte sprungit på grannen, och om jag gör det när jag är ensam så kommer jag givetvis att hälsa på honom. Däremot har han lovat mig att undvika och nonchalera oss (jag och min kille) om vi skulle mötas någon gång.

Det kändes jätteknepigt att ha ett samtalet med honom (grannen) och förklarade allt för honom (om att vi inte skulle ha någon kontakt eller hälsa osv) och jag är mycket tacksam för hans förståelse och "medverkan".

Min kille har nu börjat prata om att flytta ihop... Hur ska jag prata med honom om fotona Det känns så jobbigt!

Jag har inga problem med fotona på exet han var förlovad med men med tjejen som han bara hade en sexrelation med. Gu´va jag hatar henne... Jag vill bara eliminera henne för alltid. Goda råd snälla!!!

• Lyckligt gift!

Om du är kär i killen och vill flytta ihop med honom så ska du absolut göra det, men ta upp "med glimt i ögat" hur ni ska göra med gamla kort osv som ni har sen tidigare. Som jag skrev tidigare så tycker jag att kort på gamla ex som inte längre finns med i ens liv kan man gott slänga. Att man sen säger "hej" när man möter nån man känner hör väl till vanligt hyfs?! Gör inte han det om han möter nån han känt tidigare? Vad är skillnad? Är han onormalt svartsjuk? Varför jag frågare är att jag just nu läser Magdalena Graafs självbiografi där hon beskriver sin fd man, en svartsjuk galning. Ryyys!

• Uncovered

Jag är ganska svartsjuk av mig, eller, eftersom jag själv inte sparar något sådant kan jag inte förstå varför andra gör det.

Men jobbar på att komma över sådant här, även om jag inte förstår. Känns så onödigt att låta sådant förstöra i nya förhållanden.

Hade dock bkivit ganska sur om exet fanns i bokhyllan, men inte jag :P

• pickolina

Om man inte kan hantera foton på ens partners X så har man väl lite svårt att hantera att partnern har ett förflutet. Vilket inte låter särskilt hälsosamt i mina öron. Typ nerpackade någon stans gör dom väl ingen skada i alla fall.. Men att försöka radera och förneka någons förflutna på det sättet.. Låter i mina öron som att man har problem att reda ut själv.

Sexbilder kanske, vet inte..men vanliga bilder...

• pickolina

...Fast, om din kille inte ens kan hantera att du hälsar på din granne och kräver att du inte gör det... Då tycker jag absolut att du har lite att säga till om gällande foton på denna tjej, som uppenbarligen får dig att känna som han känner inför din granne... :)

Allt är ju inte svart eller vitt och det handlar ju om att ge och ta.. ;):)

• pickolina

Hmm, jag har tom gamla kärleksbrev och presenter fr. X kvar.. :) Det hade mitt X oxå.. Jag tycker att sådana saker är naturliga och inte alls störande eller hotande på något sätt, det är ju "minnen"... :)

• mrs. n

Vad ska man ha kort eller minnen på/av sina ex för?
    Om man är över personen och man vill göra det enkelt för sig och ett nytt förhållande, är ju att det inte finns något som ligger där och hänger, för att dyka upp till ett problem.

men men... min åsikt

• Lyckligt gift!

Men Pickolina, jag håller inte riktigt med dig. Att inte behålla gamla foton, ens i lådor på vinden har är inte detsamma som att utplåna någons förflutna. Det är bara att inte låta det ingå i ens gemensamma framtid. Alla har sin historia, och det är ju den som gjort oss till vad vi är, eller hur? Men jag ser det mer som att gå vidare, att släppa det som var och satsa framåt. Som jag skrev tidigare så är det annorlunda om man har barn sen tidigare där det finns foton med barnets far/mor med. Men för övrigt blir man inte lyckligare av att se foton av x eller ens veta att det finns gamla kort på vinden. Släng!

Svar på tråden Foton på ex