• Cousin

Foton på ex

Min kille och jag har efter ett antal gräl kommit överens om att bryta kontakten med - i hans fall en tjej som han hade en sexuell relation med ett par månader och i mitt fall en bekant som jag hade ett "one night stand" med. OK, so far so good.

Tjejen som hand var involverad med bor långt härifrån så de har brutit kontakten och kommer inte att ses. Killen som jag hade ett "one night stand" med (och som jag aldrig har tänkt inleda någon relation med eller är intresserad av) bor i samma trappuppgång som jag och därför har min kille krävt att jag bryter ALL kontakt med honom över huvudtaget - vilket innebär att jag inte ens får hälsa på honom. Jag tyckte att det var att gå för långt men jag har gått med på det för hans skull och för att jag älskar honom och vill satsa på vårt förhållande. Jag vill bara förtydliga att jag inte har varit otrogen med den här killen som bor i samma trappuppgång.

Hur som helst så har min kille foton på den där tjejen som han hade en sex-relationen med och det stör mig att veta att de korten finns i hans fotoalbum i hans bokhylla (och jag får inte ens säga hej till grannen) Nu till sak iaf. Jag har funderat över om vi någon gång skulle bestämma oss för att flytta ihop så kan jag bara inte tänka mig att han ska dra med sig de där fotona på henne in i vårt gemensamma hem. Jag tycker att han borde slänga dem redan nu, för att vara ärlig, men det har jag inte tagit upp eftersom vi nu har det lugnt i vår relation efter en tids bråk och gräl.

Jag skulle gärna vilja veta hur ni som redan är sambo och som INTE har kontakt med sina ex har gjort när det gäller foton från tidigare förhållanden. (Nu tycker jag ju att det är något helt annat med en seriös relation är det min kille hade... hm!) Har ni sparat korten och gömt dem i en låda någonstans eller har ni gjort er av med dem för att de inte betyder något längre???

Jag funderar starkt på att göra mig av med en massa gamla foton från tidigare förhållanden....

• Svar på tråden Foton på ex
  • Fru Cinderella

TS
    Vad är problemet? Egentligen tycker jag nog att både du och din pojkvän borde sätta er ner och prata med varandra. Svartsjuka handlar ju i grund och botten om att man inte litar på varandra.. du m åste ju få hälsa på personer du har ett förflutet med, och han borde få behålla foton på personer om han vill. Ni är ju tillsammans med varandra nu, varför låta det förflutna förstöra! Och du kanske borde fråga dig själv varför bilderna på den han hade sex med är värre än personen han var förlovad med? Är det personen i sig du ogillar eller handlingen?! Det låter lite dubbelmoral.

Vill inte vara elak eller så, men det känns som att ni borde diskutera tron på varandra, hur ni vill ha det etc.. inte bra att starta ett samboförhållande med sådana upprörande känslor.

• pickolina

Lyckligt gift! - Alla har ju olika åsikter så klart.. :)

Jag skulle absolut kunna göra mig av med allt jag äger och har, även minnessaker.. Inga som helst problem. Jag förstår bara inte att det är en så stor grej för folk, varför bilder osv stör och varför man MÅSTE göra sig av med dom för att "kunna gå vidare".. Det är "bullshit" tycker jag.. Om man sedan väljer att göra det, ja det ser jag inget som helst fel med..jag förstår bara inte varför det är "ett måste" osv osv..

Jag tycker att det är jätte kul att då och då kika på gamla kort.. Och jag vill kunna titta på och minnas mina X lika mycket som mina kompisar och dom upplevelser jag haft.. Det betyder inte på något sätt att jag inte gått vidare. Det är nostalgi... Det skulle kännas fånigt att sortera ut alla kort där X finns med och slänga dom.

Men visst skulle jag kunna göra det... Jag blir bara så obstinat när folk ställer den typen av KRAV.. Du får inte titta på p*rr, du får inte ha några kort kvar på X, du får inte umgås med den och den osv.. Jag sparkar bakut på direkten! Haha... Och jag ställer heller aldrig sådana krav på någon annan. Kanske ändras i framtiden, vem vet.. Men hittills har jag känt så. Det ger mig dåliga vibbar när folk ställer sådana krav på varandra.

• Lyckligt gift!

Jag är med dig nästan hela vägen Pickolina, (håller alltid med om det du skriver!!) och givetvis så ska allt man gör vara på frivillig basis. Jag skulle aldrig ställa krav varken på mig själv eller på någon annan om att göra sig av med kort,prylar mob nr osv. Det är nog mer en känsla vi har båda två, att vi inte har någon nytta att spara det. Sen tror jag att det är skillnad på vilken tidsperiod korten är från, är det från klassresan i högstadiet, där man är 15 år o rätt ful och håller en annan ful i handen...:) :) Det är inte samma sak som med kort från 2 år sen... Du fattar nog vad jag menar.. Men vilken man än gör så ska det kännas ok, man ska aldrig tvingas till någon då är det nåt som är fel.

• pickolina

Lyckligt gift! - *fniss* Vad söt du e.. :) Håller med dig! Då är vi nog på samma plan, eller vad man nu säger.. :)

• Lyckligt gift!

Mycket samma plan! Du e klok som en bok du! Jag brukar alltid gilla dina åsikter.... SÅ nu får det räcka med beröm!

• pickolina

Lyckligt gift! - Nej -MER, MER, MER!!! ;):D Tack, det var jätte gulligt! :) Kul att vara lite uppskattad ibland..

• Dania

Cousin:

Jag tycker att det du beskrivit verkar vara en ganska vanlig situation. Vanlig, men än dock allvarlig. Att din nuvarande pojkvän förbjuder dig att ha kontakt med ditt "one-night-stand" betyder att han inte litar på dig. Det betyder även att han är väldigt svartsjuk och försöker kontrollera dig. Jag antar att han även ställer sig likadant till dina fd pojkvänner. Varifrån kommer idén att du kanske ska slänga foton på killar från tidigare förhållanden? Och varför skulle du göra det? De var ju en del av ditt liv, men idag ser det annorlunda ut. Man har rätt till att ha minnen. Lever de inte på bilder så kommer de ändå leva kvar i dig. Du har inget att skämmas över. Det som i din text låter allvarligt är: "Jag tycker att han borde slänga dem redan nu, för att vara ärlig, men det har jag inte tagit upp eftersom vi nu har det lugnt i vår relation efter en tids bråk och gräl.". Det låter som du börjat anpassa dig för att slippa bråk och gräl. Och varför behöver det bli bråk om du tar upp att du ogillar hans sexfoto? Du behvöer inte säga det anklagande utan du kan ju bara berätta hur du känner dig och varför. Kanske kan du även berätta för honom hur du känner dig över att han tror sig ha rätt att förbjuda dig saker. Du bestämmer väl själv vem du vill ha kontakt med?
    Hoppas det ordnar sig för dig tjejen. Men se upp. Han visar tecken både på svartsjuka och ett kontrollbehov. Att han förbjuder dig kontakt med den andre killen det tyder på att han vill ha kontroll över vad du gör i ditt liv. Det måste finnas gränser mellan er och du är den enda som fattar beslut över vem som ska finnas i ditt liv och inte.

• Lyckligt gift!

Pickolina, du e uppskattad! Kommer med dina små klokheter hela tiden! Du verkar så erfaren o smart så man undrar hur gammal du e o var du kommer ifrån! 75-80år Göteborgare? Nä, skoja bara :D

• pickolina

Lyckligt gift! - :D *asgarvar* Jappz, jag är en jävligt snygg och välbevarad 76-åring. Måste vara tack vare allt sex jag haft! :D *hark* Det enda jag har emot mig är att jag är stockholmare, men sexet trumfar det med! *fniss* Dags att mata hjärnan med lite FOOOD tror jag minsann.. :D

• Lyckligt gift!

Attans! Å min make som e i Stockholm några dagar nu....får nog varna honom :) Men jag får hoppas att han har igårnatt i färskt minne....:D :D så jag får ner honom igen! (Han lämnade Sthlm för GBG! Så de så!) HA!

Känns som att den här tråden kommit på avvägar... flåt! Eller inte!

Svar på tråden Foton på ex