Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Godisråttan

Beställde den faktiskt via Ellos, fniss...

Den kostade 450 kr tror jag!!

Hette EKS Body Analyser Scale

• Anja 19 juli 2008

oh ja Ellos är större än nånsin. de är numer ihopslagna med josefssons om jag inte fattat fel. De har allt numer, inte bara kläder utan elektriska saker som tv, video, dataspel, digitalkameror, inredning, möbler etc...

Ellos lär nog alltid finnas *asg*

• Anja 19 juli 2008

Ja alltså den funkar helt perfekt! men man ska inte använda den om man är gravid eller ammar stod det... Den scannar ju kroppen lixom.

• Anja 19 juli 2008

Jag ska anmäla mig till gi-viktkoll ikväll och på måndag börjar jag och en tjejkompis med GI. Jag har ALDRIG testat. ska anmäla mig på tre månader och få tillgång til deras tjänster.

Vi får väl se om det funkar. har hört så mkt om GI men faktiskt inte velat ta det till mig för jag fattar inte hur jag ska klara en diet utan kolhydrater men nu har jag bestämt mig. Det är åtminstone värt att testas i tre månader, eller hur

Så from måndag så är det stenhårt i två veckor. Inga kolhydrater!!!

• Anja 19 juli 2008

spännande det här...

Stod och förberedde middagen till familjen, potatis och kasslergratäng...

Fick ett flipp coh insåg hur jä..la lätt jag kan fixa detta till en GI-gratäng så jag sprang upp t affären och nu har jag gjort en egen liten gratäng vid sidan om till mig i en liten form.

Istället för potatis tog jag blomkål och morötter (som jag älskar) och så kassler, lök och iMat (ni vet vegetabilisk grädde med låg fetthalt men som är sååååå lik grädde i smaken).

Känner mig skitnöjd... En stor härlig sallad till det!!!

Nöjd... Nu SKA jag klara att hålla mig till detta så att jag faktiskt går ner mina jä..la 10 kg så att jag kan börja tänka på brudklänning sen

• Anja 19 juli 2008

Shit vilken underbar måltid det blev. Mums...

Hade även palsternacka och riven vitlök i och det smakade så jä..la underbart!!!

Rekommenderas oavsett om man vill äta GI-mat eller inte

Morötter, lök, palsternacka, blomkål och kassler med mellangrädde/iMat (blandade lite för det blir väl rinnigt m bara iMat) och så lite riven vitlök och salt och peppar.

med en riktigt god grönsallad till.

Slurp... jag åt hur mkt som helst *asg* vilket kanske inte var så bra

• Anja 19 juli 2008

Wow Samos07

Drömmer om att väga under 70, men för mig är det bara en dröm... haha

16 kilo kvar lixom... (till din vikt)

Magsjuka kan alltså ha nåt positivt med sig

• Anja 19 juli 2008

Samos07

säger bara WOW WOW WOW, vilken jä..la pingla. Du är ju skitsnygg. behöver ju inte gå ner ett gram till coh vilken solbränna du ligger inne med!!!

Suckar...

Verklgien svinigt snygg är du!!!

Nu MÅSTE jag fråga (för vi verkar ha samma smak *asg*), vad är det för klänning, jättefin!!! och vad är det för skor och vad är det för tiara, den var sååååå fin, precis nåt liknande som jag skulle vilja ha!!!

Menar inte att "härma" dig alltså men de ställen där du hittat dina saker kanske har MER grejor som skulle falla mig på läppen Jag har letat o letat efter snygga tiaror tex men hittar bara såna som enligt mig är lite halvt smaklösa ;)

Snäääälla berätta

• Anja 19 juli 2008

Men jaaaa vet du, vi är en grupp här på BT som heter sommarbröllop 2008 eller nåt (haha jag har noll koll) och vi ska faktiskt träffas just i GTBG till våren.

Gött... jag antecknar alltså nu... JOhans högtidskläder

Du får gärna tala om adressen oxå

Tror faktiskt att din sko isåfall är den jag har kollat på!!! För jag vill oxå ha en bred, inte så jättehög klack... Sambon är bara 5 cm längre än jag + att jag är sämst i världen på att gå i högklackat *asg*

Jag vill verkligen oxå ha en brudklänning m inbyggd korsett. Får jag fråga om det är en korsett m stålskenor i klänningen...???

Vet någon om lilly har inbyggd korsett i sina klänningar?

Jag har ju annars tänkt beställa en riktig, måttbeställd korsett med stålskenor för att VERKLIGEN hålla in allt, men det blir ju över 2000 kr (minst) coh det känns så onödigt om det nu finns klänningar med RIKTIG korsett i (med riktig menar jag en sån m stålskenor, plastskenor skulle aldrig kunna hålla in min mage).

• Anja 19 juli 2008

Ojoj brudar

Nu kör jag igång... Det är måndag och jag har loggat in på Gi-viktkoll och skrivit in alla mina uppgifter och mått osv.

har gjort en preliminär matlista för veckan med hjälp utav sidan och har gjort en ganska massiv shoppinglista.

de första två veckorna utesluter jag ju alla kolhydrater, alltså inget bröd, ingen potatis, ris eller pasta, inga frukter eller rotfrukter...

Det blir mycket fisk, kött, avocado, ost, räkor, svamp, blomkål, broccoli och annat...

Och allt ska ju vara i en viss sammansättning oxå. Imorgon ska jag äta (enligt mina mått och önskan om viktnedgång) äta 1577 kcal fördelat på 118,3 g proteiner och 99,9 g fett. Sedan har jag inte helt fattat hur man räknar ut nettokolhydrater som man kallar det men man drar väl bort fibrerna från något och bla bla bla... haha. ialalfall ska jag äta sammanlagt 31 nettokolhydrater imorgon

Om jag har fattat rätt. Nu ska jag bara följa recepten som finns färdiga åt mig, fylla i hur mkt jag ätit och låta sidan räkna ut åt mig, hur mkt av varje jag lyckats få i mig!

Sen får vi se hur det går. Om två veckor börjar jag trappa upp med kolhydrater, lite i taget och då LÅNGA kolhydrater såklart!

Jag ska gå ner min övervikt! ÄNTLIGEN och jag känner mig så jä..la motiverad. Det känns t.om roligt och spännande!

Håll tummarna för mig tjejer!!!

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??