Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Nej jag fattade fel, haha... Ska inte äta 31 nettokolhydrater (GB), fniss... tyckte ju det lät skitmycket för jag har för mig man ska ligga runt 10. jag ska äta 12 GB och 19 g fibrer... (De var hoplagda i samma stapel )

Nuuu klarnade allt eller hur

• Anja 19 juli 2008

haha och GB är inte alls nettokolhydrater. Nu är jag så trött att ögonen går i kors... Antar att jag borde sova om jag alls ska orka med morgondagen

nattinatti alla duktiga blivande brudar (och fruar)

• Anja 19 juli 2008

Hallå, mina mått idag, första GI-dagen.

Vikten: 85,6 kg
    Midja: 94 cm
    rumpa: 114 cm
    byst: 106 cm

Ska bli intressant att se de kommande två veckorna när jag kör rivstarten, ifall det händer nåt

• Anja 19 juli 2008

GME76

Du är beundransvärd som är så härligt positiv. Känner mig sån just nu oxå! Självklart måste man få unna sig när det är kalas och annat. Men det är just att komma tillbaka sen som man måste kämpa med. Du har sån stark karaktär och helt rätt inställning. Självklart är det skadereglering som gäller coh det kommer inte ta många dagar lixom... Bara man ser till att inte falla av banan (vilket jag har lätt för ) Detta klarar vi galant, eller hur

Idag har jag faktiskt verkligen varit duktig! Inte en kolhydrat så långt ögat når. Och det har inte varit det minsta lilla ansträngande. Har ätit SKITGOTT!!

Är dålig på att dricka vatten dock. Jag MÅSTE bli bättre på det!!!

Idag kom Lillys brudklänningskatalog oxå och nu börjar jag t.om känna att det känns MÖJLIGT även för mig att snart (inom några månader) kunna våga mig på att åka till en brudbutik och prova klänningar utan att gråta mig rödögd

• Anja 19 juli 2008

Hedebris

Så har jag gjort. Bett daniel skälla på mig. NÄr han sen gör det så blir jag såååå sårad och tycker att han inte är ett dugg förstående, rent av elak och stöttar mig INTE ALLS...

Så det leder bara till bråk här hemma, haha... Han har nu sagt att han ALDRIG mer ska kommentera om jag så köper hem två kilo choklad och trycker i mig alltihop

• Anja 19 juli 2008

Vet exakt vad du menar Godisråttan. Det enda som funkar för mig är att köra en STENHÅRD variant av diet, typ som nu med GI där jag inte tillåter mig NÅGOT socker alls (iallafall nu i början).

Sedan kommer jag att sätta upp superstrikta gränser. Tex, du får äta 50 gram choklad på lördagen och äta 1 dl smågodis eller nåt... och sen ska jag banne mig se till att hålla det fö rjag är hopplös.

Köper jag godis så köper jag hem tre kilo lixom... Kan inte sålla, blir som ett barn på julafton i en godisaffär.

Att INTE handla hem funkar inte heller för det är en överjordisk kraft som ser till att man tar sig till affären och skaffar det man vill ha. Helsjukt faktiskt!!! Har du oxå märkt det. Tänk om det är utomjordingar som tagit över våra hjärnor????

• Anja 19 juli 2008

Nu har jag förresten ätit min lunch idag. Den bestod utav 300 g ryggbiff (pepparbiff), stekta champinjoner (massor), stekta tomatskivor och en klick RIKTIG bearnaissås (restaurangbearnaise).

Inga kolhydrater alls och jag kan unna mig lite fett. Jag höll mig igår inom mina staplar men fick i mig lite för lite protein. Så nu såg jag till att slå på stort med riktigt mkt rött kött, haha. Ska föra in det i tabellerna nu och se hur mkt protein det blir

detta är banne mig den bästa diet jag nånsin gått på! Jag som alltid varit anit GI. Jag måste äta upp det nu, ibland är jag så rigid att jag inte ens kollar upp vad jag pratar om, haha. Var bara anti för att jag trodde man aldrig fick äta några kolhydrater alls.

Låter ju så självklart när man läser om det! Shit så spännande det ska bli att ställa sig på vågen på måndag. Jag ska inte väga mig alls emellan.

Vägde mig igår och stod då på 85,7 så vi får se som sagt...
    Spänningen är OLIDLIG

• Anja 19 juli 2008

Förresten...

idag har vi varit på slutbesiktning av vårt radhus. Bara 12 dagar till flytten...

Om någon vill se på bilder så finns det här, har precis lagt in dem

www.anjasvillha.blogg.se

• Anja 19 juli 2008

Godisråttan

ja precis... så tycker jag oxå... Ser MYCKET snyggare ut i kroppen när den har färg. Inbillar mig att valkar och celluliter och allt sånt där ser slätare ut oxå när man är lite brun, fniss

• Anja 19 juli 2008

Vid 10!! Då äter jag frukost, haha...

Jag äter ju GI nu, så när jag ska ha mellis så blir det ev en avokado eller lite plock med fetaost och oliver, stekta champinjoner, en tomat eller nåt...

Till frukost idag har jag ätit två hårdkokta ägg, en avocado, ett par skivor av en stark korv som sambon köper och en bit fetaost och kaffe.

Till mellis sen blir det blomkål och nåt mer

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??