Inlägg från: bridesilly |Visa alla inlägg
  • bridesilly

080809

Elinjonas

Ja det tror jag att jag har sagt vid något tillfälle.
    Vill inte helst ge ut för stora detaljer innan vi har skickat ut inbjudningarna eftersom vi är rätt så hemliga än så länge. Ingen förutom de vi har bokat hos vet om att vi ska gifta oss. Undra om någon sätter morgonkaffet i halsen när inbjudningarna dimper ner. Hahahahaha

• bridesilly

Min m2b är faktiskt intresserad när jag pratar om vårt bröllop. Mitt problem är att komma ihåg om jag delat med mig av mina upptäckter på BT om det ena eller andra eller om jag bara tänkt att säga det och höra vad han tycker. Ibland kan jag säga men hallååå kommer du inte ihåg det jag har ju sagt detta innan, då tittar han bara på mig ...eeeh till mig ??? hahaha senil

• bridesilly

Åhåå va duktig och engagerad han är så ska det va

ElinJonas skrev 2007-11-16 18:27:10 följande:
    min m2b kommer med små trevligt överaskningar.....han bokade fotografen....=)sedan tänke jag lägga in det i planeringkalendren här på bt....då va det redan fixat=)).....lite förvånad faktiskt men blev väldigt glad=)Vi diskuterar väldigt mycket om bröllopet tillsammans=)
  • bridesilly

Vad beställde du därifrån?

• bridesilly

cindell

aaah ni har ring så pussas vi, kul Låter som en rolig ide!

• bridesilly

Jaha det är en till varje gäst. Va kul ide En smula dyrt kanske men kommer säkert bli väldigt uppskattat

cindell skrev 2007-11-16 22:59:40 följande:
    bridesillyJa jag tyckte de va så himla söta. Totalt onödigt jag vet :D Men då behöver vi inte oroa oss för att något glas ska gå sönder hihi. Dessutom är du ju i guld och passar därför in i dukningen. De kommer även bli en liten gåva till respektive gäst, liksom placeringskortshållarna.
  • bridesilly

Jaha det var ju inte farligt. Har inte tittat vad sådant kostar men trodde det skulle vara mycket dyrare.

• bridesilly

Vi har inte kommit fram till vad vi vill ha för sånger i kyrkan mer än vad vi ska gå in och ut till.

Våra vigselprogam är lika långa som festprogrammen är. tyckte det va snyggast form

• bridesilly

Tror dom flesta här i tråden har kommit ganska så långt i sin planering eller vad säger ni Vi har väldigt mycket färdigt nu så man får väl planera julen istället ett tag!

• bridesilly

Saker som redan är klart

kyrka
    lokal
    fotograf
    klänning med tillbehör
    skor
    slöja och tiara
    hans kläder, en del ska hyras (väst plastrong)
    tärnklänningar
    tema
    resan bokad och klar
    ringarna beställda, morgongåva klar
    inbjudningar, vigselprogram,placeringskort klart
    gästbok med likadant motiv som inbjudningar
    massor av bordsdekorationer klara
    frisör meddelad

• bridesilly

Bride in England skrev 2007-11-19 17:25:18 följande:

Och alla har jobbar heltid? Hjalp! Hur hinner ni med? Min m2b tycker jag overdriver nar jag ar stressad over brollopet nastan 9 manader innan. Vi maste fixa allt sjalva eftersom vi har hyrt en lokal, maste hyra bord, dukar, tallrikar osv osv, dvs ALLT. Har inte haft en sekund over for att tanka pa kladsel-tillbehor och vigselprogram osv. Det AR val 9 Augusti 2008 som vi alla gifter oss!?!?
    Yes alla här i tråden gifter den 9 augusti nästa år. Kan inte svara för alla men jag jobbar heltid och hinner med att planera och dona ändå. Skickar ut mannen min på uppdrag också
  • bridesilly

När ska man besöka en sömmerska för att ta in klänningen runt bysten, är för stor. Ska jag vänta till närmare bröllopet eller ska jag ta in den nu och se en månad innan bröllopet om något behövs göras om?

• bridesilly
    blivandefrularsed skrev 2007-11-19 18:21:36 följande:
    borde väl räcka om du fixar det när det närmar sig, kanske en månad innan, nu känns det ju lite onödigt om du ändå måste fixa igen sen och en sista övergång av klänningen måste man ju göra precis innan
    Ja det är nog så jag tänker men oooh vad jag velar. samtidigt som det är mer ekonomiskt att vänta så vill jag ha klänningen perfekt nu
  • bridesilly

Vi har bokat ett lite finare hotell på cypern Vi har alltid sagt när det blir dags för bröllopsresa så är det dit vi vill åka så vi bokade ganska snabbt

Svar på tråden 080809