Inlägg från: bridesilly |Visa alla inlägg
  • bridesilly

080809

Elinjonas

Vi kommer vara jag, tre tärnor en bestman och min blivande man

Vart gifter ni er i vetlanda? Bröllopsfest vart? Trevligt med fler från smålands skogarna Hur långt är ni i era planer?

• bridesilly
    ElinJonas skrev 2007-11-08 18:08:32 följande:
    BrideillyDet kommer vara jag och min blivnade man, två brudnäbbar, två tärnor och en ringbärare......vet inte om han ska gå in i tåget eller vara där framme ikyrkan från början.Vi kommer att gifta oss Bäckseda kyrka och ha festen i Sandsjöbaden.Vi har väl kommit lite lagom långt :) Vi har bokat kyrkan, lokalen. Vi har bestämt oss för ringar, inte beställt än. Vi ska köpa alla trycksaker och lite till från calligraphen. Har bokat tid för att prova klänning....Jag har läst att du är så gott som klar med alla planer?!=)
    Ja mycket är färdigt.
    alla kläder, ska hyra mannens sista grejer bara.
    alla inbjudningar med mera
    allt bokat förutom catering och tårta
    resan är bokad och ringarna beställda

nu fattas det bara att alla gäster får reda på när det blir också..dom har inte en susning
  • bridesilly

Elinjonas

Jag är från jönköpingstrakten som du
    Japp jag är supernöjd med klänningarna. Hoppas verkligen att tärnorna gillar dom också

• bridesilly

Hehe jomenvisst tärnklänningsvisning

• bridesilly

Hmm jag hade nog inte reagerat med att blir ledsen över en bröllopsinbjudan bara för att den kommer på alla hjärtans dag. Hade nog sett den som väldigt romantiskt men alla är vi olika.

Jag har beställt mina kort, kanske du har sett i tråden och är supernöjd med dom. Blev inte alls farligt dyrt.Vi har gjort placeringskort och håller på att göra infoblad till våran inbjudan och stämplat kuverten till så vi har lite pyssel ändå. Så jag är nöjd med pysselnivån på vårt projekt

AoM skrev 2007-11-09 10:55:56 följande:
    blivandefrularsedvi hade också (ja eller jag hade iaf tänkt det) tänkt skicka ut inbjudningarna till alla hjärtans dag. Men efter att ha pratat med en tjejkompis som jag bollar de flesta bröllopsidéer med börjar jag vackla. Hon är singel och sa att många singlar kanske skulle ta illa upp, eller iaf bli lite ledsna. Just att man är ensam på alla hjärtans dag och sen dimper det ner en bröllopsinbjudan. Så nu funderar jag på om vi ska skicka ut inbjudan till par på alla hjärtans dag och vänta med singlarnas några dagar.Vet inte alls. Vi hade tänkt göra alla papperssaker själv (inbjudan, festprogram, vigselprogram etc). Min sambo var helt säker på att det skulle bli billiare. Nu har jag gjort första inbjudningskortet, ett provkort. Räknat på vad det skulle kosta och då blir det hela 3 kronor dyrare att göra själv jämfört med att köpa ett hos typ calligrafen. Fst samtidigt är det roligt att pyssla, och att få ett handgjort kort. Eller?
  • bridesilly

Absolut skicka ni alla som har tänkt att skicka till alla hjärtans dag. Vad kan bli mer romantiskt på alla hjärtans dag än alla som ringer och lyckönskar er

Virvel skrev 2007-11-09 12:46:47 följande:
    bridesillyHåller med dig om att jag inte skulle bli så ledsen om jag fick en bröllopsinbjudan på Alla hjärtans dag. Möjligtvis om jag var typ 60 utan karl och barn och tåget liksom hade gått. Jag tycker också att det är romantiskt att skicka ut dom till Alla hjärtans dag. Åhhh, vad jag längtar. Det ska bli så kul att höra allas reaktioner.
  • bridesilly

Kan det inte bli januari nu Är supernervös över att inte tärnklänningarna kommer att passa Men men man får väl skylla sig själv när man beställer utan deras vetskap och så långt i förväg men ska vi ha råd med allt vi vill ha med på våran dag så måste vi lägga upp utgifter lite över kommande året fram till bröllopet

• bridesilly

Nej jag har själv aldrig varit i kroatien men har bara hört positiva saker om landet

Vi ska till cypern, kanske jag har sagt innan kommer inte ihåg

• bridesilly

Nej jag har själv aldrig varit i kroatien men har bara hört positiva saker om landet

Vi ska till cypern, kanske jag har sagt innan kommer inte ihåg

Svar på tråden 080809