• Virvel

080809

Jag kan inte låta bli att starta upp en tråd speciellt för vårt datum 20080809.

Hänger redan i trevliga augustitrådar men tycker det skulle vara kul med en tråd till för oss med samma datum. Så att vi kan sitta kvällen innan den stora dagen och vara nervösa tillsammans

Välkommna!

• Svar på tråden 080809
  • Virvel

Tessan K

Vi gofter oss i trädgården på ett säteri med anor från 1600-talet så om det skulle regna så är det fin miljö inomhus. Hoppas verkligen att vi kan vigas utomhus.

MaliNiklas
    Inte för att verka otrevlig men det här är tråd för dom som gifter sig 080809.
    Än så länge finns det nog ingen tråd för 080808 men du hittar alla oss augustibrudar i den här tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2360806.html

• Fröken Plommon

Kollade precis på Millybridal.com och hittade en klänning som jag verkligen föll för, men kan det verkligen vara så bra att de syr en klänning efter mina mått och skickar den halvägs över jorden för bara 2000kr?????

Är det några stackars barn som sitter och syr eller är det bara så att de är så billiga? Vore ju toppen i såfall! någon som har koll på eller har hört något om dem?

• Virvel

Fröken Plommon
    Jag kan ingenting om kinaklänningar men rekommenderar dig att gå och prova ut den klänningsmodell du känner att du passar i innan du beställer därifrån.
    Jag köpte min Nixa och det blev en modell som jag inte alls trodde att jag ville ha. Dom som jag trodde att jag ville ha kände jag mig utklädd i.
    Ett litet tips bara. Det kostar ju inget att gå till butik och prova.

Har hört om många som åkt på tull när dom köper klänningar ifrån Kina och en del som inte fått rätt. Ibland undrar jag om det inte i sluänden blir lika dyrt som att köpa en klänning här hemma i Sverige. Min kostade 3900 kr med alla ändringar.

• Virvel

Fröken Plommon
    Glömde fråga om det finns någon länk till klänningen? Blir så nyfiken

• Fröken Plommon

Det funkade ju!

Man lär sig nåt nytt varje dag!

Vad tycker ni????

• Virvel

Den är jättefin. Jag föredrar dock dom som är lite draperade i midjan. Döljer den lilla magen som jag har kvar efter att varit gravid två gånger på två år.
    Vet inte om du såg klänningen när jag hade den ute en snabbis på vår hemsida?
    Jag älskar Rembo styling klänningar men jag hade aldrig varit beredd att lägga så mycket på en klänning.
    www.rembostyling.com
    Tyckte inte alls om den stilen innan jag hittade min utan var mer inne på den som du hade länkat till.

• Fröken Plommon

Virvel

Hann tyvärr inte se din klänning när den var ute :(

Har kollat på flera som är draperade i midjan, men så köpte en av mina bästa vänner precis en sådan, man vill ju inte ha en liknande.

Ska absolut prova runt i affärerna innan jag beställer om jag nu gör det. Vill inte gå miste om klänningsprovningen med mamma och tärnan, längtar dit, har bestämt att jag ska kolla i vinter då har jag förhoppningsvis gått ner de där kilona som ska bort.

• Fröken Fiffi

Oj här händer det grejer! Kul!
    Nu har jag alltså fått klart festlokal och igår blev det även klart med kyrka och tid. Skönt!! Nu kan man slappna av lite. Fast tiden kommer nog gå fort... vi har precis köpt hus oxå så det lär nog inte vara brist på sysselsättning framöver!

• Mummy

hoppsan.. ni har vart pratglada!

här har det hänt grejer kan jag säg, e i upplösningstillstånd nu. ska dra en snabb version, från första början var planeringen ett överraskningsbröllop för de absolut närmsta den 1 mars-08. så vi frågade tärna och bestman, provade ut och köpte klänningar, bokade kyrka och allt.
    Efter nån månad kom vi bägge fram till att det hade vatt roligare om vi hade ett öppet bröllop för alla våra vänner och släkten så vi sköt fram det till nu då 080809. Allt kändes jätte bra. Tärnan och bestmanen blev informerade och tyckte det var trist att vänta så länge med det men det fick ju gå.
    Vi vet om att vi kommer att få vända 5 öringarna för att få det till att gå ihop men det e det värt! Ända tills idag då viupptäckte att vår kyl/frys har gått sönder... Detta kommer kosta oss i runda slängar 10000 kr. Pengar vi absolut inte har om vi ska kunna gifta oss 080809. Detta innebär att om vi ska köpa kyl/frysen (vilket vi antagligen måste så kan vi inte genomföra det 080809...

Oj det blev långt men var bara tvungen och skriva av mig lite...