• Virvel

080809

Jag kan inte låta bli att starta upp en tråd speciellt för vårt datum 20080809.

Hänger redan i trevliga augustitrådar men tycker det skulle vara kul med en tråd till för oss med samma datum. Så att vi kan sitta kvällen innan den stora dagen och vara nervösa tillsammans

Välkommna!

• Svar på tråden 080809
  • bridesilly

Alla ni som gifter er den 9 augusti nästa år, har ni ordnat med klänningen eller hur många detaljer är inköpta?

• HannaMagnus

Hallå Alla!

Jag känner mig lite efter i planeringen, har inte kommit långt alls!

Vad gäller klänning så...har jag en bild i huvudet på hur jag vill att den ska se ut, det är allt, än så länge... Funderar på om jag ska hyra eller köpa, just nu lutar det mest åt att hyra, men då vill det ju till att "min" klänning finns... Måste nog åka och kolla snart. Blir lite stressad när jag ser hur långt andra har kommit...

Vi var och kollade festlokal och vigselplats i söndags. Vigsel och fest på samma ställe, de ordnar då all mat, ställer iordning vigselplats och festlokal, dukar och dekorerar borden.

Vi har tillfrågat toastmadamen, som tackade ja, i helgen ska vi prata med vår tilltänkta vigselförrättare, hoppas att hon kan ställa upp då. Det är min ingifta faster, så det ska nog inte vara några problem där, bara hon inte är bokad på nåt annat...

Tårtan har min kompis lovat att fixa, så det är klart.

I övrigt så...har vi inte ordnat med nåt...=)

• cindell

Jag fick ett bekräftande ja från vår tilltänkta toastmaster igår. Det känns riktigt skönt. Vet också att det är en person att lita på och som är van att prata inför folk. Så jag känner mig riktigt säker i vårt val.

Blev inget klänning tittande igår då jag märkte att affären endast har öppet 14-18 på vardagarna och mina kompisar kunde bara innan 14. Men men... Får ta det på lördag istället. Har ingen aning om vad jag vill ha för typ av klänning eller vilken färg jag ska ha. Så förhoppningsvis blir jag lite klokare på lördag.

Ska även försöka att ta tag i att ringa vigselförrättaren. Har tre stycken att välja på varav två av dom hade jag som lärare på gymnasiet så dom känns inte aktuella.

Hmmm annars känns det som om jag blir tvungen att lägga planeringen lite på hyllan en stund nu då jag börjat skolan igen... Men vi har väl tid på oss va?

• blivandefrularsed

cindell - ja, tid har vi massor av =) Så HannaMagnus, du behöver inte känna dig stressad, tycker du har kommit en bra bit på vägen. Vi har så här långt bokat kyrka och festlokal, och kommer nog att boka brölopsresan till Mauritius idag. Sen har jag börjat greja lite med inbjudningskort osv, kul att pyssla lite...finns ju så många sätt att göra dom på och jag har sååååån beslutsångest (vad gäller allt!). Klänning ska jag börja prova om några veckor =)

• blivandefrularsed

ginst - VÄLKOMMEN! Och JA, 080809 är den perfekta dagen ;)

bridesilly - har inte kommit någonstans vad gäller klänningne, surfar mest runt på nätet och kikar....men ska börja prova klänningar framöver. Vet inte alls vad jag vill ha....fast jag vet iofs vad jag inte vill ha....

• bridesilly

Nu borde det vara rea i brudbutikerna om jag inte tar fel, kanske man ska ut och kolla

• Virvel

Jag blir avundsjuk på er som har klänningsköpet kvar. Jag vill också ut och leta. Det var så kul att prova och känna den där känslan att den här är det.

• bridesilly

Usch jag tycker snarare att det är ett stressmoment det här med klänningen meeen det kanske ändras när det är dags att köpa sig en

• Virvel

Du har ju ett tag på dig att hitta din drömklänning.

• bridesilly

Yes det har jag men tiden går fortare än man tror, nyss var det över ett år å nu är det snart oktober