• Virvel

080809

Jag kan inte låta bli att starta upp en tråd speciellt för vårt datum 20080809.

Hänger redan i trevliga augustitrådar men tycker det skulle vara kul med en tråd till för oss med samma datum. Så att vi kan sitta kvällen innan den stora dagen och vara nervösa tillsammans

Välkommna!

• Svar på tråden 080809
  • Virvel

Herrgården ser jättefin ut. Jag älskar gamla byggnader. Får gåshud bara jag ser bilder. Gimo herrgård, ligger inte den i Uppsalatrakten?

Vad är det för ras ni har? Bredvid mig ligger det två små valpar i valplådan. Dom är 10 dagar gamla. Börjar bli stora killar.

Jag tycker nog att någon av färgerna i trycksakerna bör komma med i dukning. Oftast så har du festprogrammen liggande vid tallrikarna och det kan ge ett litet rörigt intryck om du har olika färger på dom programmen och sen blandar in andra färger i dukningen. Beror också på vad du har för färger i trycksakerna. Säg att du har vitt och silver i dom då tycker jag inte att det gör något med lite rosa eller röda detaljer i dukningen. Hoppas att du är med på vad jag menar.

• AoM

Virvel

Absolut, hänger med på det du skriver :)
    Det var just det jag tänkte på, att man kunde plocka in en extra färg i dukningen (typ blommor).

Tänk att något så roligt kan vara så svårt! *Skrattar*
    Bara tanken på val av brudbukett får mig nästan att svimma. JAg älskar vita kallor (enligt svärmor är det en begravningsblomma), gillar stramheten eller enkeltheten hos dem. Fast samtidigt skulle jag kunna tänka mig en rund bukett med rosor. Eller ngt lite mer busigt och asymetriskt med orkidéer. Det är val mellan färger, former och blommor *torkar svetten ur pannan*

Ser fram emot bröllopsmässan i Sthlm i januari, ska ta med mitt bollplank (en nära vän) och försöka få lite mer inspiration om jag inte då har bestämt mig!

Vi har en riesenschnauzer, snart sex månader gammal! Alltså stora killen nu :) Just nu är han lite nere, ögoninfektion och förhudskatarr.

• Virvel

Har ni några tips på hur man gör placeringskort? Vill ha i papper i vikt modell. Vet inte alls hur jag ska göra dom.

• Tessan K
    AoM skrev 2007-09-25 17:34:37 följande:
    Hej på er alla! Måste dela med mig av min glädje, jag fick just veta att den fotograf vi vill ha är ledig på vårt datum! Men inte längre, för nu är han bokad av oss!!! :) Kan nu bocka av en del på listan, dock verkar alla här ha kommit såååå mycketlääääängre! Detta är fixat:Datum :)KyrkaHerrgård (middag/fest/övernattning)FloristFotografToastmaster (sambons svåger)Marskalkarna tillfrågas om några veckor.Tärna - här är kruxet. Vi bestämde redan i februari att vi skulle gifta oss och att det skulle bli augusti 2008. Spontan som jag är så frågade jag direkt en vän och min blivande svägerska. Båda kändes så självklara!! Men under dessa månader som har gått sedan jag frågade har det börjat kännas allt mer fel... Ialla fall med den ena tillfrågade tärnan. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det men det är något, det känns bara inte bra och rätt. Så häromdagen tog jag mig i kragen, efter att ha varit så nervös och orolig i flera veckor. Jag mailade min kompis, detta för att vi inte har möjlighet att träffas utan våra respektive under närmaste tiden. Hur som helst, jag skrev ett mail där jag förklarade hur det kändes. Men lite, eller mycket, feg var jag för jag skrev även att jag inte var säker på om jag ens ville ha tärnor (vilker jag vill). Sedan följde ett dygn då jag nervöst kollade min mail alldeles för ofta :) Till slut kom svaret och det var såå skönt att läsa det! Hon skrev att det var vårt bröllop och att vi skulle lyssna till våra egna känslor och göra därefter. Bättre reaktion hade jag inte kunnat drömma om! Oj, det blir nog långt det här.... :)Till helgen ska vi träffa min sambos syster och hennes man (tärnan och toastmastern), ska då passa på att fråga dem om de även kan tänka sig vara värdar också. Det enda, idag iaf, stora molnet i allt detta kring bröllopet är att min pappa inte längre finns i livet. Han gick bort för precis tre år sedan och jag har jättesvårt att föreställa mig mitt bröllop utan honom närvarande. Blir tårögd bara jag tänker på det. Och praktiskt, vem ska sitta på hans plats vid honnörsbordet? Nej nu ska jag ta mig i kragen, dags att laga middag! Tack för en härlig tråd förresten!
    Hej!
    Va kul att ni har kommit så långt i er planering! Vi ska också gifta oss 9/8 men har inte kommit så långt ännu i planeringen.Känner igen mig i det du skriver om din pappa. Min mamma är också borta och även min blivande mans pappa - det är det enda som känns jobbigt med bröllopet, det blir tufft att inte ha dem där. Vi funderar också på hur man ska göra vid honnörsbordet..
    Lycka till med fortsatt planering!
  • cindell

AoM:

Jag har faktiskt bott i Söderfors under ett år och häpnades över de omgivande herrgårdarna och vallonbruken. Har sedan dess sagt att jag vill gifta mig på Lövstabruk. Blev helt förälskad... Men lite långt att åka från Värmland kanske .

• Virvel

cindell

Det blir som ett stöd för framsidan. Fasen vad svårt att förklara. Jag vill att lappen som jag ska skriva namnet på ska gå att vika på mitten så att den har stöd utan att jag behöver luta den mot något. Förstår du vad jag menar?

• AoM

Virvel

Menar du att om man kollar från sidan så ser det ut som ett tält eller kanske som konturerna på ett A?
    Man viker på mitten så att två kanter står på bordet och "spetsen" pekar uppåt?

• AoM

Gissar att du har tänkt ha namnet på utsidan va? Så att det syns utan att gästerna behöver vika upp kortet?

En tanke som slog mig tidigare och som jag har skirvit ned i min bröllopsbok där jag samlar alla idéer och tankar, var att man kan skriva namnet på framsidan/utsidan så att det syns, och om man viker upp det kanske man kan skriva en liten dikt eller ngåot personligt till gästen. Självkalrt blir det mycket extra arbete men har man gått om tid på sig (som vi i denna tråd har) och man uppskattar pyssel, så tycker iaf jag att tanken är rolig. Blir som en extra gåva till gästen.

Förstår du hur jag menar? Att man alltså skriver i själva tältet :)