AoM skrev 2007-09-25 17:34:37 följande:
Hej på er alla! Måste dela med mig av min glädje, jag fick just veta att den fotograf vi vill ha är ledig på vårt datum! Men inte längre, för nu är han bokad av oss!!! :) Kan nu bocka av en del på listan, dock verkar alla här ha kommit såååå mycketlääääängre! Detta är fixat:Datum :)KyrkaHerrgård (middag/fest/övernattning)FloristFotografToastmaster (sambons svåger)Marskalkarna tillfrågas om några veckor.Tärna - här är kruxet. Vi bestämde redan i februari att vi skulle gifta oss och att det skulle bli augusti 2008. Spontan som jag är så frågade jag direkt en vän och min blivande svägerska. Båda kändes så självklara!! Men under dessa månader som har gått sedan jag frågade har det börjat kännas allt mer fel... Ialla fall med den ena tillfrågade tärnan. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det men det är något, det känns bara inte bra och rätt. Så häromdagen tog jag mig i kragen, efter att ha varit så nervös och orolig i flera veckor. Jag mailade min kompis, detta för att vi inte har möjlighet att träffas utan våra respektive under närmaste tiden. Hur som helst, jag skrev ett mail där jag förklarade hur det kändes. Men lite, eller mycket, feg var jag för jag skrev även att jag inte var säker på om jag ens ville ha tärnor (vilker jag vill). Sedan följde ett dygn då jag nervöst kollade min mail alldeles för ofta :) Till slut kom svaret och det var såå skönt att läsa det! Hon skrev att det var vårt bröllop och att vi skulle lyssna till våra egna känslor och göra därefter. Bättre reaktion hade jag inte kunnat drömma om! Oj, det blir nog långt det här.... :)Till helgen ska vi träffa min sambos syster och hennes man (tärnan och toastmastern), ska då passa på att fråga dem om de även kan tänka sig vara värdar också. Det enda, idag iaf, stora molnet i allt detta kring bröllopet är att min pappa inte längre finns i livet. Han gick bort för precis tre år sedan och jag har jättesvårt att föreställa mig mitt bröllop utan honom närvarande. Blir tårögd bara jag tänker på det. Och praktiskt, vem ska sitta på hans plats vid honnörsbordet? Nej nu ska jag ta mig i kragen, dags att laga middag! Tack för en härlig tråd förresten!
Hej!
Va kul att ni har kommit så långt i er planering! Vi ska också gifta oss 9/8 men har inte kommit så långt ännu i planeringen.Känner igen mig i det du skriver om din pappa. Min mamma är också borta och även min blivande mans pappa - det är det enda som känns jobbigt med bröllopet, det blir tufft att inte ha dem där. Vi funderar också på hur man ska göra vid honnörsbordet..
Lycka till med fortsatt planering!