• Virvel

080809

Jag kan inte låta bli att starta upp en tråd speciellt för vårt datum 20080809.

Hänger redan i trevliga augustitrådar men tycker det skulle vara kul med en tråd till för oss med samma datum. Så att vi kan sitta kvällen innan den stora dagen och vara nervösa tillsammans

Välkommna!

• Svar på tråden 080809
  • Virvel

Mummy

Fy, vad tråkigt för er. Håller tummarna för att det ordnar sig och att vi får ha kvar dig i tråden.

Fröken Fiffi

Vad skönt att dom stora sakerna är bokade då kan ni andas ut lite. Sen är det dags för smådetaljerna. Vad avundsjuk jag blir. Jag har som sagt planerat och köpt allt som går för tillfället så nu vill jag bara börja om.

• blivandefrularsed

Fröken Fiffi

ja, visst är det skönt när man har det bokat, då kan man börja fundera på allt annat och ändå känna att det inte är panik med något =)

Fröken plommon

Klänningen från millybridal är jättefin! Tycker inte heller om dom draperade. OCh det finns ju så många olika modeller! Ser fram emot provningen, om ett par helger smäller det nog =)

Mummy

Tråkigt ;( Hoppas det löser sig, jädra kyl....

Virvel

Ja, Rembos klännigar är fina! Vad ligger dom på...?

• Virvel

blivandefrularsed

Jag har sett en del annonser och om jag har rätt så ligger dom på 12000 kr. Vilket jag tycker är alldeles för mycket pengar att lägga på en klänning. Man kan ju prova den i butik först och sen försöka hitta begagnad men den har ju ändå ett högt andrahandsvärde.
    Jag är så nöjd med min 3900 kronors klänning

Lägger ut bilderna en snabbis på vår hemsida igen om det är någon som vill se klänningen.

• Mummy

jätte fin klänning virvel!! min klänning är också min dröm och gav bara precis som dig 3900:- (helt perfekt lagom med pengar!)

ja jag hoppas verkligen också att det löser sig, ser lite mörkt ut just nu men men....

• cindell

Här händer det grejjer minsann. Gud va fina klänningar de hade på rembostyling. Men imorgon bär det av för mig att titta på klänning. Har två av mina bästa vänner med mig. Men kommer nog även åka iväg med min mor någon dag. Det ska bli såååååå kul

• Barnaengeln

i dag var jag å min kille å kolla på ringar kanske blir 00809 i alla fall då :)

• blivandefrularsed

Virvel: Ja, 12000 är lite väl mycket pengar.. Du och Mummy har gjort jättebra klipp, verkligen bra priser!! En begagnad klänning vill jag inte ha, isf hade jag nog hyrt...

En annan sak. Vi har fått ett reseförslag till Mauritius ett par dagar efter bröllopet. I paketet ingår:

- flyg tur & retur Göteborg
    - flygskatter
    - transfer tur & retur i privat bil
    - 10 nätter i Deluxe dubbelrum på Le Victoria (inkl 50% brudrabatt)(www.beachcomber-hotels.com/en/hotels/levictoria/hotel.htm), (ving.se/hotel/hotelMaster.aspx&regionid=24&countryid=1038&areaid=-1&resortid=1039&hotelid=68163&itemId=68163&filterOnCategoryId=2)
    - Helpension (frukost, lunch & middag)
    - Liten flaska champagne samt frukt vid ankomst

Paketpris per person ca: 19 850:-

Vi kan även lägga till all inlcusive för 5000 kronor, men det vet jag inte om vi tjänar på...

Vad tycker ni? Låter det bra?? Detta är via Lime travel. Vet att Ving har charter till Mauritius, men dom resorna släpps först i November och jag vet inte om vi vill vänta så länge, tror inte att dom varierar sig så himla mycket i pris (ringde dom och frågade ungefär vad det skulle kosta och hon sa runt 20 000 per person, beroende på hotell och vad som är inkluderat och så).

Beslutsångest, ska vi boka eller inte... Researrangörer håller flygplatser till oss just nu, så vi måste bestämma oss.... men i vilket fall som helst vill vi åka till mauritius!

• Fröken Fiffi

Jaha, man ska tydligen inte ropa hej för tidigt... De ringde igår kväll från stället där vi tänkt ha festen och meddelade att det tyvärr blivit nån dubbelbokning. Suck... Verkar som att det antingen blir helgen innan eller efter istället, för vi vill verkligen vara på det stället.

• Fröken Plommon

Fröken Fiffi

Fyy vad tråkigt, man skulle kunna tro att folk i denna branchen borde hålla koll på sina bokningar. Hoppas det löser sig ialla fall

kram och lycka till

• ginst

Hej där blivande brudar 080809!

Från och med nu hänger jag också med i denna tråd. Visst känns det som ett rätt datum att gifta sig? Vi hade eg tänkt 080808 för att det också blir lätt för andra tt komma ihåg, mne det är ju en fredag och vi kunde endast få en vigsel kl 13 i den aktuella kyrkan, så det fick vara. Vi vill ju kunna ha en ordetlig fest på kvällen!
    Men nu känner jag mer och mer för 080809, det blir lika bra!
    Däremot blir jag lite stressad, läser att flera av er redan köpt klänning. jag har bara varit inne i en affär och provat lite olika modeller ännu! Fast jag har i alla fall blivit lite klokare på vilken modell jag passar i och vad jag vill ha :)

Lycka till allihopa i jakten på klänning,frisör,band,festlokal och allt annat vi alla har börjat bocka av på listan nu!
    Kram