• Virvel

080809

Jag kan inte låta bli att starta upp en tråd speciellt för vårt datum 20080809.

Hänger redan i trevliga augustitrådar men tycker det skulle vara kul med en tråd till för oss med samma datum. Så att vi kan sitta kvällen innan den stora dagen och vara nervösa tillsammans

Välkommna!

• Svar på tråden 080809
  • Virvel

Precis så hade jag också tänkt men vet inte riktigt hur jag ska göra själva grundmallen.

• cindell

Virvel:

Vad har du för mail? Jag kanske har ett exempel.

• Virvel

Tack för mailet. Ska sätta mig och testa mallen när jag får tid. Eller kan slita mig från BT rättare sagt.

Har lagt in bilder på min klänning i mitt bildgalleri. Tycker att det borde vara ganska liten risk att någon hittar till BT och mitt galleri av gästerna. Får ta bort bilderna i februari när inbjudningarna har gått ut. Vill inte att någon ska se innan hur klänningen ser ut. M2b vet ju var jag håller till men han skulle aldrig gå in och tjuvkika. Tror jag.

• HannaMagnus

Virvel; Jättefin klänning!

I morgon ska jag och sambon åka och spana lite bröllopsbutiker, hoppas att vi hittar nåt intressant...=)

• AoM

Tessan K

Jag har tittat runt i släkten efter någon som jag tänka mig ha vid honnörsbordet istället för min pappa, men utan resultat.

Vi vill ha präst från en annan församling och är det så att han har möjlighet så kanske han kan sitta vid honnörsbordet. Om inte så vet jag inte hur vi ska göra. Ser ju lite konstigt ut om jag har svärmor direkt bredvid mig.

Nu under veckoslutet hälsar jag på min mamma som bor ca 27 mil från oss. Idag passade vi på att åka till närmaste stad för lite shopping. Hittade en underbar pappersaffär!! Fick suverän service, så nu har jag en full kasse med papper och annat så att jag kan sätta igång med att göra inbjudningskort. Fick så många idéer när jag var där! Blir resultatet bra lägger jag ut bilder här på BT.

• Tessan K
    AoM skrev 2007-09-28 15:43:27 följande:
    Tessan KJag har tittat runt i släkten efter någon som jag tänka mig ha vid honnörsbordet istället för min pappa, men utan resultat. Vi vill ha präst från en annan församling och är det så att han har möjlighet så kanske han kan sitta vid honnörsbordet. Om inte så vet jag inte hur vi ska göra. Ser ju lite konstigt ut om jag har svärmor direkt bredvid mig. Nu under veckoslutet hälsar jag på min mamma som bor ca 27 mil från oss. Idag passade vi på att åka till närmaste stad för lite shopping. Hittade en underbar pappersaffär!! Fick suverän service, så nu har jag en full kasse med papper och annat så att jag kan sätta igång med att göra inbjudningskort. Fick så många idéer när jag var där! Blir resultatet bra lägger jag ut bilder här på BT.
    AoM

Det är svårt hur man ska lösa placeringen,funderar på att ha min faster i min mammas ställe.... Hoppas du kommer på en placering som känns bra för dig.

Va kul att du hittade en bra affär-verkar så kul att göra inbjudningskort Nu har jag iallafall bokat festlokalen så det känns kul !
  • AoM

Tessan K

Roligt att lokalen är bokad! Vi bokade lokal redan i april (min sambo tyckte att det var vansinnigt tidigt), minns att jag var jätteglad över att ta ett steg på vägen mot bröllopet.

Ikväll har jag testat två lika typer av inbjudningskort. Det ena blev jag riktigt nöjd med, faktiskt lite imponerad över vad man kan lyckas åstadkomma på egen hand (när man inte är särskilt pysslig av sig).

• Tessan K
    AoM skrev 2007-09-28 20:33:43 följande:
    Tessan KRoligt att lokalen är bokad! Vi bokade lokal redan i april (min sambo tyckte att det var vansinnigt tidigt), minns att jag var jätteglad över att ta ett steg på vägen mot bröllopet. Ikväll har jag testat två lika typer av inbjudningskort. Det ena blev jag riktigt nöjd med, faktiskt lite imponerad över vad man kan lyckas åstadkomma på egen hand (när man inte är särskilt pysslig av sig).
    AoM

Här sitter jag och skriver, klarvaken en lördagmorgon kvart i åtta-har nog aldrig hänt förrut(är ganska morgontrött .

Det var tidigt ni bokade, men vet man vilken lokal man vill ha och vilket datum man gifter sig så är det väl jättebra att vara ute i god tid! Vissa festlokaler är ju väldigt populära....

Va roligt att du blev nöjd med inbjudningskorten!! Var fick du ideérna ifrån? Själv är jag inte hellre särskilt pysslig av mig men jag vill göra dem själv ändå -tänkte ta hjälp av lite kompisar....