• c t

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Vi hade 4 till som tackade nej igår Så jag är inte heller så glad. Vi är nu nere i 30 pers istället för 40 som vi var först.
    Men men, som du skrev Q, man får glädjas åt dom som kommer
    Däremot kommer alla på lysningen och det känns jättekul!

• c t

Vi har lysning innan just pga äldre släkt och många vänner som inte har råd att åka samt att Iskyrkan bara tar 40 personer.
    Vi har champagne-fest helt enkelt
    När det gäller presenter så har vi sagt att om man vill ge present så vill vi ha bidrag till bröllopsresan.

Jag ska sola solarium! Blir helt genomskinlig på vintern så jag och T ska sola ett par ggr. Såg nämligen korten från förra nyåret och jag var så vit att det var pinsamt så den minan tänker jag inte gå på när det gäller bröllopet
    Spray-tan håller inte på mig, jag ser sjuk ut i det.

• c t

Jag har betalat 8000 för min klänning inkl underkjol. Eller rättare sagt MAMMA har betalt
    Min pappa har betalt mina vigselringar. Resten betalar vi själva.

Hittade en silver bolero och silver ballerina till min lillasyster som ska vara näbb på Zara idag. *bockar av näbbkläder på listan*

• c t

Jag vill se er allas bröllopskort sen! Gud vad fina vi kommer att vara

• c t

Jag ska ha slöja, provade utan och det såg jättenaket ut utan.
    En sak som är lite lustig är att jag hade en helt annan bild av mig på bröllopsdagen INNAN jag började planera. Det skulle vara en superenkel klänning i tjockt siden utan en massa brodyr, ingent släp, ingen tiara, ingen slöja och en enkel uppsättning med snebena, mammas pärlor.

Vad det blev: En klänning i taft som är superbroderad med pärlor och strass, låååångt släp, slöja, uppsättning som är enkel utseendemässigt men svår att göra, fortfarande pärlor men bara örhängen.

Jag ska ta tag i bröllopsplaneringen i mellandagarna.
    Min spritleverans till lysningen kommer idag. Vi har köpt 24 liter vin och 6 plattor öl utöver champagnen. Ska bli mindre kul att bära upp i lägenheten

• c t

Den svarta är till lysningen
    Jag är tokig i klänningar!

• c t

jaha och så var man helt plötsligt vrålhungrig

Vi har sittandes 3-rätters men det beror på att alla som är på vårt bröllop tycker om långa middagar och alla känner varandra bra eller väldigt bra så det blir inga problem att det tar 5 timmar. Vi hinner dansa ändå

• c t

Jag går bara ner
    Allt strul med lägenheten, operationen, stressen över bröllopet och nya jobbet gör att jag inte orkar mer. Är som ett vrak! Min pappa hotar med fångenskap och matläger i en månad om jag inte börjar äta mer snart. Men ingenting smakar gott! Är inte ens sugen på kyckling (som är min favvoföda)
    På söndag är det första advent och jag kommer inte ens att kunna klä granen i år för vi flyttar i mellandagarna så det är ingen idé att julpynta. Fyfaan vad trist allt är.

På tal om gästboken så har jag också fått en del roliga inlägg en löd: Iskyrkan, var i Stockholm ligger den?
    haha jag skrattade tom högt när jag läste det inlägget

• c t

Jenny, stråkar i kyrkan är jättevackert! En vän till mig hade det och det var såå fint.

• c t

Tack Gotland vad gullig du är, jag är inte typen som stressar upp mig för i 99,9% är det jag som har stenkoll på ALLT men nu är det för många bollar i luften och för många trådar som inte knutits ihop och det gör mig tokig.
    Idag ska jag ta bort stygnen iaf, ett problem mindre.
    När det gäller renoveringen så vet jag precis hur du haft det. Det ser ut som en krigszon med husfix, damm, gipsplattor, spackel, målarburkar, skräp ja you name it. Det är överallt och det är svårt att se ljuset i tunneln.

När det gäller bröllopet så är det bara att prata med kökschefen, fixa Ts kläder, göra vigsel/festprogram/bordsplacering, boka frisör, betala allt - kvar.
    Jag har bara ingen energi till det. Nu är det iofs 3 mån kvar men iaf. Bordsdekorationer skiter jag i. Har köpt silvriga ljus på Ikea, dom får duga.

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...