Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5
Tråden som aldrig dör...
Tråden som aldrig dör...
Carma: Vi åker den 26 nov.
Så jag har skrivit in det som är den 23 nov i min almenacka. Vore såklart kul om det blev fika innan dess oxå!!
Sitter här och är sur. Lilleman är lite sjuk, hostar och har sig och höll mig vaken sent igår, dessutom var jag trött efter helgen i England och nu har jag retat upp mig över en skitsak och vägrar gå och lägga mig av ren princip... Barnsligt eller hur.. hihi
Får väl ta mig i kragen och lägga mig.... det är ju trots allt skönt att sova och det är väl det jag behöver.
Imorgon ska jag till Ullared!
*Shoppa shoppa shoppa hela dagen lång..* eftermiddan iaf...
Carma: Det låter som en härlig helg! Även om det inte är så långt till Götet från erat så är det ju alltid lite kul att komma iväg och bo på hotell
God morgon!
Vilken timing jag har! Självklart åker våran Gourmet Abbe på sin bröllopsresa just när jag behöver hjälp med recept! Hehehe! Nån annan som har bra tips på tre rätters middag?? Hjälp!
carma: Det är inte avståndet som avgör resan, det är sällskapet! *ler* Ni kommer att få det sååå mysigt!
Jag har ont i mitt ena öra... aotch!
Idag börjar jag 7 och slutar 16.00! Tjohoo!!! Känns lyxigt! Vet inte riktigt va jag ska göra av min extra timme i frihet, fast den blir inte svår att fylla ut! Hihi!
hej
nu sitter vi på tåget. första steget...
carma- vilken häröig helög. hotell i sin egen stad är erfekt. vi gör så ibland bara för att det är så skönt att byta miljö.
menyförslag
-trattkantarellsoppa
fräsk finhackad bacon o lök. lägg i finmalda torkade trattisar. häll på vtten, matlagningsgrädde o buljong.
-kycklingfile fylld med salami och rostad paprika (finns på burk)
gör ett snitt i kycklingfilén. fyll med salami o paprika. stek filéerna i ugn. servera med paprikasås (paprika mixad med creme fraish)
-gino
kiwi, anans o jordgubbar i en form. riven vit choklad över o så in ugn, hög värm i några minuter
Åh, Abbe! Tack för att du tar dig tid för att ge mig tips! *skratt*
Kycklingen och desserten låter superbra och enkelt, men har du något annat tips på förrätt? Jag är inte så värst förtjust i svamp...
Tack igen!
Linum: Kommer du ihåg att vi pratade om filmer och musik? Att jag älskar några rader ur en låt som jag självklart inte kunde komma på?? Nu så satt jag och jobbade och plötsligt så börjar kag nynna på den låten! *skratt*
Det är Go go dolls låt Slide. Så här går textbiten som jag gillar:
"And I'll do anythin' you ever dreamed to be complete
Little pieces of the nothin' that fall
Oh May
Put your arms around me
What you feel is what you are
And what you are is beautiful
Oh May
Do you wanna get married, or run away?"
Hej hej alla glada barn.
Sitter på jobbet och precis bråkat med en snubbe så jag är på hugget! hi hi Gillar att säga till folk när de inte sköter sitt jobb. Lite absurt.... men jag får en liten kick av det!
Carma & J: Tack såååååå jätte mycket för den mysiga korgen. Det ska bli gott till helgen!!! mys mys..
Och ni ska ju mysa gott i gbg till helgen... Vilken film ska ni se???
Abbe: Längtar efter resan mer o mer.. :o) Ha så skoj. Trevlig resa. Hälsa R oxå. :o)
Tezz: Prova på förrätten med getost o hounung! Förresten vaför har du ont i örat???
Tezz:
www.tasteline.com/default.ns&intChannelID=&lngRID=3977&tlfo=0
DU kan ju skippa tomaterna!!!
Godmorgon
Idag har vi sovmorgon. Men vaknade av att jag var superhungrig så jag var tvungen att gå upp och käka frukost. Vi har ett stort jobb som vi får göra om och får materialet antagligen i em och det ska vara klart till imorgon. Vi har delat upp oss så några är där under dagen idag och några av oss kommer in sent och jobbar långt in på natten. Behöver nog försöka sova lite till innan dess.