Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5
Tråden som aldrig dör...
Tråden som aldrig dör...
jag skalol fundera på förrätt... skall kolla med matvraket brevid*s*
la ut lite fler bilder på min blog igår.
ooo vi har ny ipod. me likie...
Ab. Är ni på väg norrut eller söderut?
Jag funderade på göra nått enkelt med typ crustini. Det kanske är vanligt och tråkigt, men eftersom vi själva inte äter det mer än nån gång per år så blir det ju extra gott! Men va tusan ska man ha på då som passar med varmrätt som kyckling? Jag gillar när det liksom går en röd tråd igenom middagen, men det är inget måste!
Nides: Jag har nått konstigt med mina öron sen vi flög så mycket i USA... tror at det är nån jädra förkylning som springer omkring bland cellerna i skallen! Hahaha! Men igår o idag har det gjort lite ont i ena örat... bara jag inte får nån öroninflammation... *håller tummarna*
Åh, jag vill också resa! Känns som det var hundra år sedan vi var i USA... *suckar*
Åh, låter inte detta gott?
Riven Kvibille cheddar
Lätt crème fraiche
(konjak eller torr sherry)
Blanda ihop oströran och garnera med gräslök. Dippa med skivat tunt, hårt bröd!
All matsnack har gjort mig sååååååå hungrig!
Va sägs om detta:
MENY
Förrätt
Krämig ostdipp med grissinibröd
Varmrätt
Ugnsbakad kycklingfilé fylld med salami, fetaost
samt rostad paprika. Sallad gjord på bulgur, lök, coctailtomater, majs och rouccola.
Till det serveras en kall yoghurtsås med paprikadipp
Dessert
Ugnsbakade färska jordgubbar med kiwi och
annanas under ett täcke av vit choklad
*kuuuuurrrr i magen*
Hohoooo?? Här va det tyst...
Är det nån som har köpt en sån där Enjoy Bonusguide? Det är en kille här på jobbet som säljer sånna, men jag undrar bara om man verkligen känar in de slantarna den kostar? Går ju inte ut o äter så ofta, men jag blir minsann sugen när jag bläddrar i den!
Tezz: Jag köpte en sån förra året. De är ganska bra. Vi tjänade in det på två krogbesök. Men inte mer. Iofs så var min kompis på naprapat. Sen köpte jag babygrejer på babyboom... och lite annat. Så man tjänar definitiv på de.
Oh jag vill se "A mighty heart". Är det nån som har sett den?
Nides; Det låter bra det där med Guiden. Satt och bläddrade igenom den och man blir verkligen sugen på att bege sig ut och prova på en massa nya ställen! Tror att vi kanske köper en sån!
Den där filmen, har inte sett den, men den ska tydligen vara väldigt bra!
Lite kontorsjobb och passar på att kika in, men ni har nog gått hem allihopa.
Frujj: Hoppas du hittade något kul i Ullared.