• Frujj

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5

Vad trevligt med pyssel, fast jag vet inte om jag kan (hinner) komma, vi är bortbjudna fredag kväll och sen är det dubbelt borta på lördag, o jag har en del o fixa med hemma som jag får göra på söndag. Får se. Jag kanske kan få till det med fika istället, nu är babysimmen slut på tisdagar så ev funkar det för mig då!
    Hmm.. December är alltid en så himla full månad!

• Frujj

Åh vad synd att jag inte kunde vara med, ligger här med 39 graders feber o sketaont i halsen
    Stannar hemma imorgon så om jag orkar så tittar jag in.

Kram på er!

• Frujj

Godmorgon, hemma idag. Känns lite bättre men jag är ändå ganska rutten. Fy och ussch det är flera år sen jag hade 39 graders feber!
    Tog en alvedon igår och tänkte jag skulle få sova gott på natten men sen när vi lagt oss vaknade lilleman och började leva loppan i våran säng... suck. Han som alltid sovit så bra har nu kommit på att spälsängen är jättehemsk så han ska sova mellan oss. Försöker man lägga ner honom i spälsängen igen skriker han hysteriskt och blir som en banan så inatt var det inget roligt alls... Feber, skrikande barn och trött man som ska upp tidigt. Hoppas han kommer på bättre tankar snart....

Tezz: Fy vad hemsk med din kompis och krocken! Hoppas de alla mår bra så här efteråt!

• Frujj

Förresten, läste lite bakåt i tråden och jajamensan självklart har vi nästa bröllopsfika här! (det är ju min tur ) men frågan är bara när??
    Innan jul känns kört, jobbar alla i mellandagarna? Sen är det Addiz bröllop i januari, ska vi ta det innan eller efter det? Kanske mitten på januari? Vad säger ni?

• Frujj

Abbe: Det låter inte helt fel... har du plats i din resväska så hoppar jag ner i den och åker med!!!

• Frujj

Surfar runt efter en tärnklänning, hittade en jättefin på blocket men den var i karlstad *muttrar*
    Sitter o grunnar på vad det kan vara för modell... är ni bra på sånt??

• Frujj

Ingen aning än... har frågat lite lätt.. men inte fått några bra svar. Har kikat runt lite för o se vad som finns och hittade en klänning som hade rätt färg iaf.

Jag mailar dig Tezz!

• Frujj

Addiz: Vad lustigt, jag mailade det precis till dig när du frågade!

*telepati*

• Frujj

Bauti: Trevligt med julmiddag, hoppas det fanns mycket gott att välja på.
    Tänk att det snart är jul!! I min värld är det .... hmm.... oktober fortfarande.. eller nåt.

• Frujj

Godmiddag
    Idag är jag mycket bättre, så jag har varit och julshoppat en sväng. Hade planerat in en föräldraledigdag idag så det var tur för de j..la bacillerna att de inte höll mig deckad idag när jag hade planerat julshopping och en gos-dag med W. Så.. imorse åkte jag iväg till Frölunda torg med shoppinglistan i näven och nu är jag klar! Skönt!!! Har bara en julklapp kvar att handla och det är till min farmor. Hon vill bara ha sånt som är "ätbart och brännbart" så det får bli en korg med choklad och lite ljus och sånt.

AbFab: Hoppas träningsvärken snart ger med sig!

Puh.... nu ska jag softa lite medan lilleman sover, är nog inte helt bra än för jag svettas som en jag vet inte vad när jag anstränger mig.

Tezz: Det där med telefonen har jag oxå råkat ut för en gång, fast det var när jag bytte abbonemang. Jag ångrade mig direkt efter dom ringt (ja det var en sån där jobbig telesäljare som erbjöd ett sååå bra abbonemang) och trist nog tog det flera veckor för dem att fatta det. Ingen kul historia.

• Frujj

Det kan väl vara värt o stå i kö för o få "träffa" Per Gessle. När kommer han och vart??

Min systers barn önskade sig en massa plastiga leksaker som de redan har mängder av... kände mig lite emot o köpa mer sån skit men fick inga bättre förslag. Kom med ett eget förslag men det "dög" inte.
    Tycker det är roligare att köpa och ge nåt som betyder nåt eller som är nåt vettigt, inte massa plastiga krigiga skräpiga saker som sen ligger utspridda så man knappt ser golvet. *kritisk*

• Frujj

Eller nåt som man behöver, då menar jag inte nya lakan till sängen eller så men kanske utrustning till nån sport man håller på med eller så... ja ni fattar.

• Frujj

Trevlig Lucia!

*Natten går tunga fjäääääääääääääääääääät*

• Frujj

Alltså.. jag håller på att bli galen... idag på väg hem stannade jag till i kiosken och köpte 100-kort, till råga på allt så köpte jag två, tänkte det var bra att ha ett hemma, de tar ju slut så fort och så ska både jag och MrMan åka buss åt var sitt håll imorgon. Jag fick två såna där plastfickor till korten att ha dem i.
    Nu har jag letat mig genomsvett efter korten... hittade dem inte nånstans!! Trodde jag kastat ner dem i väskan men icke.. letade igenom HELA plånboken, alla fack, slängde ut alla plastkort (en gedigen hög ) och tänkte att nää inte kan jag ha blivit så förvirrad att jag glömt korten i affären mitt framför näsan på tjejen i kassan... Letade lite till och lite till och lite till och var helt övertygad om att Alzhemier light är nära!
    Hittade båda korten till slut i ett av facken.. hehe så dumt!
    Ska börja äta mer fisk.. var på en föreläsning idag där dom sa att om man äter mycket fisk (omega-3 fett) så kan man skjuta fram debuten av Alzhemiers med ett eller flera år...

Med vänliga hälsningar
    Fru Virrpanna

• Frujj

Tezz: Tror det är en lååååååååång semester som behövs för att vila ut hjärnan och städa upp allt skräp som fyller den...

• Frujj

Tezz: Hemmagjord Noblesse??? *ler och slickar mig runt munnen* det receptet får du gärna maila!!!

• Frujj

Addiz: Hur gick det med tårtorna hos A?

Abbe: 46 personer i ett och samma kök??!!??? FYRTIOSEX??!! jösses!!!
    Här skulle fönstrena bågna och köksluckorna gnälla om vi ens försökte klämma in 10 pers i vårat kök...

Snart julledigt, skönt!!

Nides: Är du kvar inom samma företag eller har du bytt bransch helt och hållet?

Kramis från mig!!!
    Leendes vid tangentbordet och nyss lästa mail, ni vet varför!!! *så glad för C*

• Frujj

Carma: Tröttheten är ett gott tecken

Addiz: Vad synd med tårtorna! Hon får kanske inte plats med så många i sitt kök.

Idag har vi varit på Coop och gjort den största julhandlingen. Bra att ha gjort det mesta så är det inte så mycket kvar när alla andra ska handla. Då kan vi sitta hemma och mysa med ett glas glögg eller två

Fick värsta anti-jul-attacken igår. Surade ihop över att det är som det är men sen försökte jag gaska upp mig med att det finns många många fler som har det värre, och på andra sätt. Hatar det här med skilda föräldrar och spridda familjer. Men men... om en vecka är det "överstökat".

Kramiz!

• Frujj

Hmm ingen som har nåt bra tips på tilltugg till glögg?
    Pepparkakor med lite ädelost på.. dadlar med fetaost i.. nåt mer?

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5