Ja för att vara ärlig så två veckor innan så var jag såå lugn och allt kändes väldigt rosaskimrande men det ändrades snabb då det var åtta dagar kvar till vår bröllopsdag. Jag skulle börja att baka våra tårtor denna dag men jag hann inte så långt då jag började dagen med att bli trampad av en något vild ung hingst... blev att åka till läkaren för att bekräfta det som jag redan annade den var bruten och min läkare bara skrattade när jag sa att -Jag MÅSTE komma i min brudsko om åtta dagar.
Så var det dag 7 och 6 innan dagen D dom skulle ju fortfarande bakas nio tårtor på fast med bruten tå, det måste varit en ganska så komisk sy att se mig hoppa omkring i köket med allt som skulle bakas, smältas, vispas, frysas mm och dessutom så blev min då blivande kinappad till sin svensexa så där blev jag själv.
5 och 4 dagar kvar och festprogramen var inte färdiga dom sista gästpresentationerna skulle kluras ut och sen skulle dom skrivas ut och sättas ihop ( 100 st a 16 sidor )
3 dagar kvar. Vi kom in i vår festlokal, vi fixade i ordning bord och stolar, la på dukar och löpare, hakade av dörrar...tog dit extar kylar, gick igenom körschemat med serveringspersonalen, ordnade med ljud och ljus.
2 dagar kvar skulle jag ha städat det sista, fixat barnens hörna med video, kuddar, madasser, kritor, pysselböcker mm men vad händer då jo jag blir kidnappad till min möhippa.
Tja då var det bara en dag kvar. Hämta porslinet vi hyrt och duka ut det, ta dit allt drickbart, ordna bordsdekorationerna, lägga ut placeringskorten och festprogramen mm mm och mycket små fix,
Så lungt och mysigt, NEJ men väldigt, VÄÄÄLDIGT roligt!!! Vi fick en så underbar bröllopsdag den blev precis som vi planerat den OCH jag klämde i min onda tå i brudskon.
Hoppas att ni får en lika underbar dag som vi fick!
Kram Lillsys.