• lillan31

Just ikväll avskyr jag distansförhållandet!

...Det brukar faktiskt kännas okej ändå....men jag är såååå trött på att vara drygt 70 mil ifrån min hemstad.

Jag är ju van, har varit borta i 2 år, och har bara knappt två fjantiga månader kvar!!!men ju närmare målet jag är....jag vill bara att det ska gå fort!!!

Sitter och planerar vårt bröllop härifrån alldeles alléna ...Ja, ja,ibland FÅR man tycka synd om sig själv...fast det egentligen inte är det.Var bara tvungen att skriva av mig lite grann.

• Svar på tråden Just ikväll avskyr jag distansförhållandet!
  • Liinda_e

stoooor kram....det lät inte som om du har en kul lördag kväll...

• lillan31

nej verkligen inte...jag vill heeeeeeeeeeeeeeem!!!

• Lajsan

tur att det finns massa roliga typer som hänger här, härda ut tjejen!

• Danielaa

Stackare...! Hoppas att sista tiden innan du får komma hem går fort fort! Stor kraaaam!

• lillan31

Tack allihop...det är rätt tufft ibland...men jag får härda ut ett tag till.
    Min blivande o jag pratar ju minst en gång om dagen i telefon,men det räcker ju inte alltid liksom...är sååå trött på att ha en relation via mobilen...ska slänga den jäkeln när jag kommer hem,ha ha

Men jag får tänka att jag har så mycket roligt att se fram emot...I november åker jag hem för att praktisera, och i maj tar jag examen, en vecka efter examen gifter vi oss...det känns ju väldigt trevligt att tänka på

• matteve

Jag vet EXAKT hur det känns. Min bivande är amerikan, så vi har varit ifrån varandra i 2 års tid, förutom de gånger vi hälsar på varandra.. ibland känns det som det inte går att härda ut. Man blir galen av att vara så kär, men som sagt - framtiden ser underbar ut!

Och det är verkligen värt det. :)

• Conina

Förstår precis hur du känner. Jag och min blivande är just nu också ifrån varandra och har varit under största delan av vårat förhållande (förutom fyra månader i sommras). Det som peppar mig är att vi kommer ses till helgen och att jag flyttar till honom i Storbritanien i mitten av november. *Längtar så*

Jag försöker se det positiva som att vi slipper tröttna på varandras sällskap... men det är lättare sagt än gjort att vara positiv.

//C

• lillan31
    ....sådär brukar jag oxå tänka, att vi i alla fall inte tröttnar på varandra...men det är en klen tröst ibland...
  • Celebriän

Uff känner igen det där. Jag och min karl har också haft distansförhållande, under min studietid. Vi var tillsammans ett år innan jag flyttade för pluggets sabla skull och tanken var hela tiden att jag skulle flytta tillbaka så snart plugget var slut. Men vi blev galna på att träffas var tredje månad och gav upp efter ett par år - han flyttade upp när jag hade 1,5 år kvar. Så här har ni ett par som inte orkade fullt ut. Det konstiga är att distansen förvisso slet på oss, men inte på oss som par... om ni förstår vad jag menar... vi blev bara mer och mer sammansvetsad under "tortyren".

Vissa brukar klaga på att det blir för mycket "vardag" när man varit tillsammans några år men efter den sabla distansen så ÄLSKAR vi vår vardag, allt känns tryggt och kärleksfullt. Nu har vi flyttat igen, tillsammans den här gången!!

Ni som lever med distansförhållanden har min fulla respekt och beundran. Det är (bevisligen) inte alla som fixar det.

• lillan31
    Celebriän skrev 2007-10-07 15:35:37 följande:
    Vissa brukar klaga på att det blir för mycket "vardag" när man varit tillsammans några år men efter den sabla distansen så ÄLSKAR vi vår vardag, allt känns tryggt och kärleksfullt.
    Det är precis så jag känner oxå. Jag skulle kunna göra vad som helst för att kunna bara HA en vanlig vardag tillsammans med honom...NU.Jag kommer uppskatta varje sekund av att äta, sova, vakna,titta på tv och tom göra hushållssysslor tillsammans. Ha ett VANLIGT liv bara.TILLSAMMANS.
Svar på tråden Just ikväll avskyr jag distansförhållandet!