• lottis84

Maj 2008 fortsättning

Jag såg ingen annan som hade hunnit starta upp vår tråd igen, så jag gör det... Jag hoppas ni hänger på! Vill ju fortsätta att ha våra trevliga stunder och höra hur det går för er.

• Svar på tråden Maj 2008 fortsättning
  • pandis2405

74 pers har vi på den preliminära listan

• Offis

Hej hej!

Vi blir högst 76 pers inklusive oss. Det är övre gränsen för hur många som får plats i vår festlokal...så fler kan vi inte bli

Vi tänkte skriva lite om varje gäst i festprogrammet. Har hört att andra har gjort det och att det har varit uppskattat. Ska ni göra något sånt?

• MJ 2008

Vi ska bjuda ca 70 personer också. Tänkte också skriva lite om varje person i festprogrammet. Såg i en bröllopstidning tipset att skriva ex. "fråga din bordsgranne om resan till xxx". Tyckte det var en rätt kul idé om personer som inte känner varandra sedan tidigare sitter bredvid varandra.

• starchick

Vi har också tänkt att skriva nåt om varje gäst....en del rimmar vet jag men det verkar rätt svårt att hitta på bra rim om 70 pers :)

• Hannafia

Här slutar vi nog på 108 stycken tror jag.
    Började på 115, bantade ner till 76 och nu är vi uppe på 108...

• lottis84

vi kommer bjuda ca 70 personer, men det e inte alla som vet än, så det kan bli lite bortfall... vi kommer också skriva lite om varje person, vår släkt har inte träffats innan.

• fru Thomasson

Vi kommer bli runt 120 gäster och vi hade också tänkt skriva om varje gäst, men eftersom det är många gäster tänkte vi dela ut det på våra toastmasters, tärnan och bestmen. Vi försöker fördela arbetet lite mellan oss. Bra tips att även skriva typ frågor som de kan ställa till de andra som sitter precis runt omkring, då får man igång lite diskussioner på ett bra och naturligt sätt!

• Bella30

Vi kommer endast ha 40-50 gäster.
    Funderar just nu på vad vi skall välja för bröllopsmiddag. Fick förslag från krögaren i går.
    Behöver era åsikter & råd! Vilker alternativ skall vi välja???

Rådhusets festvåning som vi skall hyra består av loungen samt rådhussalen. Våningen är utrustad med en musikanläggning & en bar. Möblering, uppdukning, blommor samt levande ljus och städning ingår i hyran. De kan även fixa musikunderhållning & blomsterdekorationer till en extra kostnad.
    Men vi tror att vi skall beställa blommor från blomsteraffär själva, och bara ha solist i kyrkan....

Vi skall börja med att ha Mottagningen i loungen plan 2, med ett glas mousserande & snittar. Därefter sker förflyttning till rådhussalen där middagen serveras (alt 1,2 ell 3). Därefter serveras kaffe, avec samt bröllopstårta i bottenvåningen samtidigt som rådhussalen iordningställs för dans. Under tiden är baren i loungen öppen (EJ fri bar - gästerna betalar själva).

Alt 1
    TRE-RÄTTERS
    Förrätt: Rådhusets toast med pestomarinerade kräftstjärtar på morots-tzasiki & ett glas vitt vin.
    Varmrätt: Grillad tornedo med rosmarin & vitlöksdoftande klyftpotatis samt kantarellsås med vilttouch, & en flaska rödvin på tre personer.
    Dessert: Rådhusets sorbet med färsk frukt och ett glas portvin.

Alt 2
    ITALIENSK BUFFÉ`
    Pastrami, kalkon, salami, pepparrökt vänerlax, pastasallad, fransk potatissallad, mozzarella och ruccola sallad, grissini, tomatsallad, grönsallad, marinerade kronärtskockor, grillad inlagd paprika, varm rotfruktsgratäng, gillad kyckling, soltorkad tomat, mamutoliver, tapenade, grön olivcréme, bruchetta och crostini. Bröd, ost, smör ingår till maten.
    & ½ flaska husets röda vin till maten.

Alt 3
    TVÅ-RÄTTERS
    Förrätt: Klassisk Skagentoast & ett glas husets vita vin.
    Varmrätt: Helstekt hjortytterfilé med honungsrostade rotsaker samt charlottenlöksky, & en ½ flaska husets röda vin.

• Hannafia

Alt 1 och 3 tycker jag. Det beror ju lite på om ni vill ha dessert eller inte.

Vi ska inte ha dessert utan tårtan får fungera som dessert. Jag tycker att det blir så mycket annars. Jag personligen brukar aldrig orka tårta då det är dessert före, men alla är vi olika.

• Bella30

Jag håller med. Oftast så blir dessert & tårta lite "kaka på kaka" efter förrätt och varmrätt.
    Men om man bjuder på sorbet (som i alt. 1) så kanske man orkar...?
    Svårt det här...

Hannafia skrev 2007-10-27 16:47:07 följande:
    Alt 1 och 3 tycker jag. Det beror ju lite på om ni vill ha dessert eller inte.Vi ska inte ha dessert utan tårtan får fungera som dessert. Jag tycker att det blir så mycket annars. Jag personligen brukar aldrig orka tårta då det är dessert före, men alla är vi olika.
Svar på tråden Maj 2008 fortsättning