Maj 2008 fortsättning
Jag såg ingen annan som hade hunnit starta upp vår tråd igen, så jag gör det... Jag hoppas ni hänger på! Vill ju fortsätta att ha våra trevliga stunder och höra hur det går för er.
Jag såg ingen annan som hade hunnit starta upp vår tråd igen, så jag gör det... Jag hoppas ni hänger på! Vill ju fortsätta att ha våra trevliga stunder och höra hur det går för er.
Jag tycker Italiensk buffé, såååååå gott!
De flesta jag känner verkligen älskar typiskt medelhavsplock, och buffé där man kan ta vad man själv vill ha gör det ju inte sämre, mums!!
Förresten, gällande mat..
Vad hade ni alla tänkt servera för dryck?
Mousserande vin till fördrink/välkomstskål...
Om vi väljer "tre-rätters" så blir det:
Vitt vin till förrätt, rött till varmrätt & dessertvin till desserten.
Avec (cognac/baileys/mm) till kaffet & tårtan.
Vi kör de olika viner som krögaren rekommenaderar till maten !
Vi älskar oxå "medelhavsplockmat"...
Svårt det här!!
Ja, vi är också riktigt förtjusta i medelhavsmat! Hur vi än gör med maten (har inte bestämt oss än), så ska vi absolut ha någon form av medelhavstema
Hade ni inte planer på Italien på bröllopsresa, åker ni dit passar det ju bra med lite italienskt? Hoppas ni hittar en lösning för er iallafall, det är ERT bröllop, och ER mat.
Visst är det svårt med maten..
Har ni bestämt tårta än?
Ja, vi pratade om Italien tidigare, men nu så blir det Maldiverna/Aruba eller Curacao !
Härligt vilket som e.g - men sambons föräldrar betalar nu !
Tårtan skall nog vara vit, med typ vit choklad/hallonmousse eller något åt det hållet. Skall bestämma meny först, och sedan tårtan !
Ni då?
Någon som har någon bild på sin framtida tårta? Vill ha lite idéer
Vi står helt still på tårtfronten, finns så många olika varianter, det är ju jättesvårt ju.. Vi vet inte alls vad vi vill ha för fyllning, eller ens hur den ska se ut.
Har ni valt "färgtema" för erat bröllop?
En idé är ju att ta med en eller två av de färgerna isf....
Bara en idé...
var ska ni alla majbrudar på bröllopsresa?
Har skrivit det tidiagare i dag (sorry, alla som läder detta igen!)
Vi skall åka till Curacao/Aruba eller Maldiverna.
Skall boka denna veckan!
Ni då? *nyfiken*