• lottis84

Maj 2008 fortsättning

Jag såg ingen annan som hade hunnit starta upp vår tråd igen, så jag gör det... Jag hoppas ni hänger på! Vill ju fortsätta att ha våra trevliga stunder och höra hur det går för er.

• Svar på tråden Maj 2008 fortsättning
  • lottis84

Håller också med att det är svårt det här med frisyrer... Är inne på ungeför som du, starchick. Att håret ska hänga löst ner på ryggen... Jag kommer däremot inte ha någon tiara, utan endast en kort slöja. Ni påminner mig även att jag bör kontakta olika frisörer och kolla upp priser...

Fru Thomasson: Min blivande var lika dan i början, men ju mer vi pratade om det och ju mer vi började kolla och boka, desstu bättra fart blev det i honom. Han insåg nu att det var en hel del som ska fixas. Men jag kan fortfarnde få de där lite bedjande ögonkasten "måste vi verkligen planera mer ikväll" eller "kan du inte lägga undan den där bröllopstidningen en stund" Tror att det e tur att han hejdar mig ibland

starchick skrev 2007-10-15 13:03:40 följande:
    Den är jobbig den...har bilder på ungefär 30 olika frisyrer...OCH JAG KAN INTE VÄLJA!!!! Klart är att jag ska ha tiara iaf...alltid nått haha....Men det lutar åt lite lockar som häner löst bak på ryggenoch så lite mer uppsatt framtill typ...kolla mitt galleri, har lagt ut några bilder =)
  • pandis2405

min m2b är gärna med och planerar de "stora" sakerna, som att titta på lokal och bröllsresa och sånt, men det är alltid jag som får ta iniativen. Det är ok, så är det med alla saker för oss, det är jag som är projektledare

men tex när jag frågade om han hade några åsikter om färgtema så tittade han bara konstigt på mig... men det gör inget, jag tycker pyssel är kul och tar gärna det själv. Jag kan sätta honom på att klippa eller limma eller nåt när det behövs.

• Offis
    pandis2405 skrev 2007-10-16 15:38:04 följande:
    min m2b är gärna med och planerar de "stora" sakerna, som att titta på lokal och bröllsresa och sånt, men det är alltid jag som får ta iniativen. Det är ok, så är det med alla saker för oss, det är jag som är projektledare men tex när jag frågade om han hade några åsikter om färgtema så tittade han bara konstigt på mig... men det gör inget, jag tycker pyssel är kul och tar gärna det själv. Jag kan sätta honom på att klippa eller limma eller nåt när det behövs.
    Min är likadan. Han är helt med på att man måste ha en kyrka, en lokal o åka på resa, men resten är det inte så bråttom med. Däremot fick jag honom att sitta och hjälpa till med inbjudningskorten, men som sagt pandis, jag tog intiativet Däremot var han riktigt duktig på att blåsa med varmluftspistol och sätta fast klisterkuddar
  • Champis_Sanna

Nu har jag också hittat hit - helt på egen hand :) Undrade om det var fler än jag som inte varit här inne på några dagar men den gamla tråden hade ju stängt.
    Vi har bokat:
    Kyrkan
    Lokal
    Bil
    Fotograf
    Klänningen är köpt
    Blommor ska vi bestämma runt nyår (vi har pratat med dem och fått pris) Eftersom de har affären i "vårt" hus (lägenheter) så får vi rabatt.

Det vi är utan är värdpar. Vi frågade ett par för ett år sedan men nu har de ångrat sig. Så vi söker efter ett värdpar. De andra är klara. Vi har inte hunnit köpa allt som vi måste ha till festen men jag hoppas vi ska hinna göra det. Det är ändå bara 6 1/2 månad kvar. Jag känner mig jättestressad och vet inte hur jag ska få allt att klappa men sambon han bara stänger av Han tycker det finns all tid i världen.

• pandis2405

jag tycker att det verkar vara många här som redan är stressade över att hinna bli klara. Jag tycker att det är jättelång tid kvar, är jag konstig?

Jag har känt att huvudsaken är att man tidigt bokar upp sånt som man vet blir fullbokat, alltså kyrkor, lokaler, fotografer, hotell och liknande. Vi tänkte nog softa nu ett par månader (förutom att jag förstås planerar en massa i huvudet...)

• Bella30

*pust* Vad skönt att du skriver det.
    Jag känner samma sak, men jag har varit orolig för att jag bara skjuter fram saker som jag e.g är tvungen att ta tag i...
    Så TACK !

Vi har oxå bokat allt "nödvändigt" (som ev. kan bli fullbokat annars) såsom kyrka & präst, hotellsvit, fotograf.

Men i januari så bröjar jag med ALLT annnat !
    Du då? *nyfiken*

pandis2405 skrev 2007-10-17 10:03:36 följande:
    jag tycker att det verkar vara många här som redan är stressade över att hinna bli klara. Jag tycker att det är jättelång tid kvar, är jag konstig?Jag har känt att huvudsaken är att man tidigt bokar upp sånt som man vet blir fullbokat, alltså kyrkor, lokaler, fotografer, hotell och liknande. Vi tänkte nog softa nu ett par månader (förutom att jag förstås planerar en massa i huvudet...)
  • pandis2405

jag tänkte nog börja pyssla och sånt i januari. I december finns det nog med julpyssel, januari är så tråkigt, så då kan det behövas lite klipp och klistra, och inbjudningskorten ska ut i feb.

vi har inte så mycket inköp och koordinering att tänka på annars, då vi har festen på värdshus där allt sköts av krögarna, vi behöver träffa dem någon gång för att bestämma meny och diskutera dekorationer, dj och sånt, men det blir i vår.

klänningen är köpt, men jag ska sy in den. Vill dock inte göra det förrän någon månad innan.

blommor och sånt väntar jag med tills i april-maj, jag har inte så stora krav på det.

bröllopsresa ska vi nog försöka boka nu i okt-nov däremot

• Bella30

Vi har köpt "ett paket" med fördrink, tre-rätters, vin, dessert, bröllopstårta & kaffe med avec.
    Menyn är inte spikad ännu, men vi väntar på förslag.
    Så det kommer heller inte innebära speciellt mkt jobb för oss.

Inbjudningskorten skall vi beställa från Spira kortdesign, och vi vet ungefär vilka trycksaker vi skall ha. De skall vi iaf beställa i januari & skicka ut lagom till "Alla Hjärtans dag" den 14:e februari.
    När skickar Ni andra ut era inbjudningar?

Klänning skall jag börja kika på i jan/feb, för jag vill hinna gå ner några kilon först....
    Min sambo skall till skräddaren i samband med det!

Bröllopsresan håller jag däremot på och fixar just nu...
    Sååå svårt med exotiska resmål i maj...
    Klurar på Maldiverna, men det är redan fullbokat på många flyg. Stress!!

Kram Bella
    Brudbuketten har jag ganska klar "i huvudet", men jag skall prata med floristen när kläderna är beställda, så att allt passar ihop.

• pandis2405

Tjoho! Nu har jag bokat flygbiljetter till Florens. Dan efter bröllopet ville vi åka och det blev det, men kl 7 på morgonen... aahh, får se hur vi ska orka upp till det. Men, det blir ingen svit för oss den natten ändå.

Billigt blev det i alla fall, åker lågpris med Sterling, non-stop tur och retur två personer 3900 kr.

• Bella30

WoW!
    Bra jobbat! Vad snabbt det gick...
    Själv sitter jag i låååång tfn-kö till Ving Flex '

pandis2405 skrev 2007-10-17 13:22:59 följande:
    Tjoho! Nu har jag bokat flygbiljetter till Florens. Dan efter bröllopet ville vi åka och det blev det, men kl 7 på morgonen... aahh, får se hur vi ska orka upp till det. Men, det blir ingen svit för oss den natten ändå.Billigt blev det i alla fall, åker lågpris med Sterling, non-stop tur och retur två personer 3900 kr.
Svar på tråden Maj 2008 fortsättning