Maj 2008 fortsättning
Jag såg ingen annan som hade hunnit starta upp vår tråd igen, så jag gör det... Jag hoppas ni hänger på! Vill ju fortsätta att ha våra trevliga stunder och höra hur det går för er.
Jag såg ingen annan som hade hunnit starta upp vår tråd igen, så jag gör det... Jag hoppas ni hänger på! Vill ju fortsätta att ha våra trevliga stunder och höra hur det går för er.
Vi har bokat:
Kyrka, lokal + boende, fotograf, sitter nu och spanar på hur inbjudan ska se ut.. *svårt men kul*
Har ett annat litet dilemma; kyrkan vi ska gifta oss i ligger ca 75-100 meter från hotellet vi ska vara på och ha festen på, det finns ju ingen anledning att ordna en transport från kyrkan till lokalen Dessutom ligger det ett torg emellan så man kan inte åka bil tex) ska vi alla bara traskar i skara till festen känns ju lite tråkigt, men man sparar ju pengar alltid något
Någon som har ett kul tips, får väl be sambon välta över mig i en skottkärra kanske, hahahahaha!!!
bella30
Vi ska ha rosenblad
Kyrkan:bokad
Festokal med dj: bokad
Hotell för natten: bokad
fotograf: bokad
Klänning: köpt
Inbjudningskort: utformingen klar
placeringskort: klar
festprogram under bearbetning
Våra gäster kommer själv få ordna boende.
Hej hej! Nu har jag hittat hit tack vare lottis84
Har inte haft tid att hänga här på ett tag. Det som har hänt sen sist är att jag i princip har bestämt mig för vilken bukett jag ska ha. Vi pratade igenom blommor, priser för min bukett, tärnornas + coursage o dekorationer om vi vill ha det
Så här ligger vi till, denna vecka har fler saker bara blivit klart och bekräftat vilket känns riktigt skönt.
Kyrkan:bokad
Festokal: bokad
fotograf: bokad
Klänning: ska sys
Frisör: kontaktad för prisförslag
Inbjudningskort: gjort en test
festprogram: jobbas på, nästan klart
Solist bokad och eventuellt band till festen
Tänkte tilläga att jag inte alls vet hur vi ska göra med transport, har hittat min drömbil jag vill hyra men det kostar 3000 vilket känns lite mycket..
Wow vad bra att ställa upp så vad man har fixat. Då får man ju superöverblick. Men jag tycker det finns så vansinnigt många småposter som man inte vill missa.
Vi har iallafall:
Bokat kyrkan
Bokat prästen (min far!)
Bokat lokalen
Hittat klänningsmönster + tyg (mamma syr!)
Kläder till m2b fixat (hyra)
Köpt alkohol
Kontaktat frisör ang pris
FOTOGRAF EJ FIXAD! Panik!!!
Festprogram + inbjudning + vigselprogram nästan klara!
Band ej fixat
Där är lite kvar att fila på. Det är så lång och kort tid kvar till sista maj. Längtar!!!
Jag skall kontakta två olika fotografer i dag - och ev. boka!
Och sambon skall boka svit till bröllopsnatten...
Och sedan så väntar vi på offert på bröllopsresan....
Mkt kvar att fixa som sagt - tur att man har några månader på sig !
Nu - jobba! Låååång dag på jobbet i dag...
Vi har
kyrka - bokad
lokal - bokad
frisör och smink - prelbokat
klänning - köpt men måste sys in
Två saker mindre att tänka på: vi har bestämt att inte ha professionell fotograf, för vi har flera vänner som är duktiga på att fota, så vi tänkte leja två av dem. vi har också bestämt att inte bo på finhotell på bröllopsnatten, utan istället satsa på att dra iväg på bröllopsresa redan dagen efter, och lägga de pengarna på hotell då.
Det vi måste göra inom en snar framtid är att fråga våra tilltänkta toastmasters. Sen måste vi fundera över det där med transport, det är bara 10 min gångväg mellan kyrkan och festlokalen. Jag skulle gärna åka häst och vagn, men vet inte om jag tycker att det är värt priset. Gästerna får nog ta sig själva, vi kanske kan ge uppdrag till ett par familjemedlemmar att skjutsa dem som inte har bil i skytteltrafik, speciellt om det blir dåligt väder.
Hejsan alla, hur hade ni tänkt ha håret, har ni hittat "er" frisyr? Ska ni använda krona, tiara? Hårförlängning, utsläppt, knut? Enkelt? Inget alls, men fixat?