• lottis84

Maj 2008 fortsättning

Jag såg ingen annan som hade hunnit starta upp vår tråd igen, så jag gör det... Jag hoppas ni hänger på! Vill ju fortsätta att ha våra trevliga stunder och höra hur det går för er.

• Svar på tråden Maj 2008 fortsättning
  • pandis2405

Jag skulle jättegärna vilja ha häst och vagn, men det känns så dyrt, vi ska inte åka så långt. Man tänker på vad man skulle kunna göra för 3500-4000 kr annars, men jag har heller inga andra bra alternativ.

• 31 maj 2008

För oss skulle det bli häst och vagn att ha med i några foton, samt för att göra "entré" med (vi gifter oss utomhus, kanske jag redan har nämnt...). Eftersom festen är på samma ställe, blir det ingen transport efter vigseln. Min m2b tycker inte det är värt med 1500-2000 för det vi ska ha den till. Och det är klart, man kan ju använda de pengarna till annat. Samtidigt är jag rädd för att snåla in, för jag är rädd att jag kommer att tänka på det jag missar. I det stora hela är inte 2000 kr så mycket, men om man säger så på alla delar i budgeten, så blir det ju mycket... Förstår ni? Och vad tycker ni?

• Majsis2008

31 maj 2008..jag håller nog med din m2b....att om ni har d på samma ställe så är d inte värt d...då had ejga helltre lagt dom pengarna på resa, hotellövernattning, tårtan,musik eller nåt...

• Brud-08

Det viste jag inte då kanske man kan tänka om och ha det, då skulle m2b bli glad också.

tobiasochlinda skrev 2008-01-09 08:43:32 följande:
    hej jag hoppar gärna p här, gifter mig 3 maj. vi har läget under rätt bra koll tror jag, inbjudningarna skickade jag iväg i måndags vi satte osa 10 april, jag tyckte att det räckte. klänningen är under kontroll, dock inte tärnornas och näbbarnas. inte heller musik i kyrkan, jag vet vad jag vill ha för låt, men har ingen somkan framföra det som känns bra. festen är klart om hur vi ska ha det och dom involverade är under arbete. så det känns som att läget är under kontroll. brud-08 jag har kört endel häst och vagn vid bröllop, och ofta har man ju tvättat hästarna ordentligt för att dom ska vara fina samma morgon sen kommer du ju rätt långt bort från hästen om du sitter i vagnen, och du behöver ju inte hälsa på hästen, du tror inte du klarar det då? du kan ju be den ni bestäler tjänsten av att hon är extra noga med tvätten och förklara att du är allergisk! sen att dom ser till att tvätta av vagnen om förvarar den i anslutning till stallet. mikaela 78, jag håller med om att vara tveksam till HD, risken att klänningen blir förstörd är STOR och det blir svårt att sätta sig bakpå med alla kläder och så, om ni ändå väljer det se till att det är en ganska ny HD med bra avgas filter och så om som inte läcker olja.
  • Brud-08

midnattsblå; Hur gick det på ABA?? Är så nyfiken... Vad kostar det att skriva ut där, är lite nyfiken på att göra så..

• tobiasochlinda

31 maj 2008, jag körde ett par för nåt år sen som gifte sig och hade festen på samma plats. dom åkte ca 1 tim bara för att få en paus från alla gäster och få "andas" ut en stund. då gjorde vi så att jag åkte till platsen innan och såg ut en runda som vi sen åkte, sen fick dom ju fina bilder och så också. tänk på att kolla med hästägaren så att hästen klarar att stå stilla på samma plats så länge som de behövs för fotografering, dom flesta hästar kan stå stilla en stund men blir rastlösa efer ett tag och börjar "trampa runt" då har många en hjälp kusk som kliver av och håller i hästen, där kan ni ju också önska om den ska ha några spec färger eller så på kläderna, gäller givetvis även kusken.

• midnattsblå

Brud 08:
    Det gick bra på ABA, glömde dock att kolla priset... Fortsatte sedan till ett företag som heter Mailbox och det blev likadan färg (blå)där när de skrev ut, de ville ha 5:- per utskrift. Ska köpa ny färgpatron till min skrivare och se hur färgen blir där och jämföra. Å andra sidan ska vi inte skicka ut så många inbjudningar, ca 30st. Det blev verkligen snyggt att skriva med mörkblå färg på ljust papper när papperet under är mörkblått. Var på NK och köpte papper "sweden Bond" heter det och de hade 50% på rea. Köpte ett kilo, kändes bra att passa på till festprogrammen också.
    Nu har vi köpt det mesta till inbjudningarna, och det vore så himla kul att få komma igång och pyssla till helgen!

• lottis84
    Majsis2008 skrev 2008-01-09 08:28:09 följande:
    jag vet inte heller vad man ska göra med transport...men har våran egna bil i tankarna...att man putsar upp den och den pyntar upp den....men jag vet inte, helst av allt skulle jag vilja åka vit limo, men den kostar oxå...
    Allra helst så skulle jag vilja åka hä'st och vagn, men det e alldeles för långa streckor mellan frisör, fotografering, kyrka och festlokal. När vi började tänka efter så handlar det om en del penagar som vi inte var beredda att lägga, så vi hade bestämt oss för att använda vår egen bil! Men så berättade våra föräldrar att de skulle så för en transport till oss, för att underlätta det hela och de tyckte vi skulle ha det
    Så nu har vi hitta en kille som kör limousine (svart) som ska köra oss under dagen. Billig var han med 1000kr/timmen och tog inte för stillaståendet. Han skulle möjligen komma inom på lördag å visa bilen
  • tobiasochlinda

va kul för dig! vi funderade först på att ta våran häst och vagn, men det kändes inge kul när jag funderat en stund, för mig kändes det inge spec när jag kör jämt annars, så vi frågade en komis som har en jättefin cadillac, och han ställde gärna upp så vi löste det så. hade blivit så krångligt annars för då hade jag behövt nån som kunde vänta med hästen utanför, och alla vänner är ju bjudna!!

Är det nån mer än jag som syr upp klänningarna? och är det nån som vet om råsiden är ett bra material??

• fru Thomasson

Vi hade också tänkt oss häst och vagn först men så råkade vi finna en bild på en stor vit Rolls Royce från 1950!!! Efter mycket tvekan bestämde vi oss för att hyra den även om det i princip är gångavstånd mellan kyrkan och festlokalen. Vi tänkte att det kunde vara skönt att komma iväg från gästerna lite själva innan festen och så blir det ju riktigt häftiga bilder (hoppas vi iaf) :)

• Mica o Krille

ÄNTLIGEn har jag hittat en lokal!
    Från fre kväll till sön förmiddag för 700!!! Perfekt! Det kanske inte är världens roligaste lokal men det går att fixa med pynt o dek.

yey, nu kan vi skicka ut inbj!!!! WEEEIII!

• tobiasochlinda

grattis va kul! ja, man kan göra jättemycket med pynt och ljus! jag vet ett par som hyrde en ganska trist lokal men billig, dom sydde upp nya gardiner som dom hade under festen och sen mycket björk ris och andra blom dekorationer så blev den jättefin!

• Mica o Krille
    tobiasochlinda skrev 2008-01-10 15:50:59 följande:
    grattis va kul! ja, man kan göra jättemycket med pynt och ljus! jag vet ett par som hyrde en ganska trist lokal men billig, dom sydde upp nya gardiner som dom hade under festen och sen mycket björk ris och andra blom dekorationer så blev den jättefin!
    Ja precis, det är bara fantasin som stoppar en.
    Jag tänkte på videung, att pynta med det, det är ju ändå vårtema. Hoppas det finns i maj bara.
  • midnattsblå

Brud 08: Ska ni också skriva ut texten i färg? Vilken?

Svar på tråden Maj 2008 fortsättning