• lottis84

Maj 2008 fortsättning

Jag såg ingen annan som hade hunnit starta upp vår tråd igen, så jag gör det... Jag hoppas ni hänger på! Vill ju fortsätta att ha våra trevliga stunder och höra hur det går för er.

• Svar på tråden Maj 2008 fortsättning
  • Mica o Krille
    FruFA skrev 2008-01-01 21:55:26 följande:
    Vi gifter oss kl:15 och kommer väl till herrgården c:a 16:30 (efter lite fotografering efter vigseln) och då kanske gästerna fått vänta på oss c:a 30 min. Hungriga? Om vi väljer snittar så kostar det 60 kr/person... Klurar på om det är värt det... Svårt val!Mica o Krille skrev 2008-01-01 21:49:29 följande:
    30 min är ju inte så mkt. Den tiden kan de väl vänta innan maten? Blir den extra god.
    Det blir ju rätt mkt 60kr / pers.
  • FruFA

Ja, det är ju ingen lång väntan. Kanske kan man skippa snittarna...
    Det blir ju tre-rätters plus bröllopstårta, så ingen kommer behöva gå hungrig från middagen .
    Vad skall ni äta?

Mica o Krille skrev 2008-01-01 22:04:22 följande:

30 min är ju inte så mkt. Den tiden kan de väl vänta innan maten? Blir den extra god. Det blir ju rätt mkt 60kr / pers.
  • Mica o Krille
    FruFA skrev 2008-01-01 22:07:33 följande:
    Ja, det är ju ingen lång väntan. Kanske kan man skippa snittarna...Det blir ju tre-rätters plus bröllopstårta, så ingen kommer behöva gå hungrig från middagen.Vad skall ni äta?Mica o Krille skrev 2008-01-01 22:04:22 följande:
    Ja jag tror de klarar sig.
    Tre-rätters är ju lyxigt. Jag vet inte vad vi ska äta därmed denna tråd www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m2649174.html

Usch.
    Det enda jag vet är bröllopstårta o den ska jag göra själv. Heh.
  • FruFA

En weekend är ju oxå jättemysigt... Vi var på Selma Lagerlöf en helg i höstas (vi firade 7 år som par) och det kändes som en riktig semester...

Mica o Krille skrev 2008-01-01 19:39:37 följande:

Oj vad härliga resmål ni ska på. Jag önskar att vi kunde åka bort 2 veckor men nu har vi två barn också det det går itne alls. Jag blir glad bara vi har råd med att åka bort en helg, 1 vecka känns också lite mkt från barnen.
  • FruFA

Jag skall klura lite - återkommer i morgon (när jag sitter & drömmer om bröllop på kontoret)
    Nu - sängdax! Skall upp kl:6...

Mica o Krille skrev 2008-01-01 22:11:18 följande:

Ja jag tror de klarar sig. Tre-rätters är ju lyxigt. Jag vet inte vad vi ska äta därmed denna tråd www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m2649174.htm...Usch. Det enda jag vet är bröllopstårta o den ska jag göra själv. Heh.
  • Mica o Krille
    FruFA skrev 2008-01-01 22:11:43 följande:
    En weekend är ju oxå jättemysigt... Vi var på Selma Lagerlöf en helg i höstas (vi firade 7 år som par) och det kändes som en riktig semester...Mica o Krille skrev 2008-01-01 19:39:37 följande:
    Ja jag tror det blir jätte mysigt. Och kommer kännas som en lång tid. Vara utan barnen en dag gör mkt det lilla.

Hehe, bröllop är det enda man tänker på numer.
    Sovgott!
  • Brud-08

Vi åker med Royal Caribien tror att det var östra karibien, sju nätter, hur hade ni det??

MJ 2008 skrev 2007-12-30 21:10:21 följande:

Vi var på kryssning nu i december. :) Vilket rederi åker ni med & vilken rutt?Brud-08 skrev 2007-12-30 18:12:23 följande:
  • Godisråttan

Tror jag ska försöka börja med inbjudningskorten ikväll efter jobbet Ska iväg om ca 1 månad.Weeehh!

• MJ 2008

Brud-08 skrev 2008-01-02 08:19:49 följande:

Vi åker med Royal Caribien tror att det var östra karibien, sju nätter, hur hade ni det?? MJ 2008 skrev 2007-12-30 21:10:21 följande:
    Vi hade det bra. Hade en hytt med balkong, vilket var mysigt. :) Sedan tyckte jag det var väldigt roligt att gå i land! Men det kan löna sig att kolla upp lokala arrangörer för utflykter på öarna. Maten i de restaurangerna som ingick var helt ok, men i de restaurangerna man fick lägga till var den supergod. Dricka på båten kostar som hemma... 150 kr för 6 st 33 cl öl.

Jag tyckte mycket om Västindien, så vi kollar på det för bröllopsresan också.
  • sommarbröllop2008

Jag håller för tillfället på att fundera på när det är läge att börja med festprogrammen. Vi kommer vara ca 60-70 personer på bröllopet och vi hade tänkt skriva om alla, så det lär ju ta lite tid.... Kanske dags att börja snart om man inte vill sitta varje kväll mot slutet.

I februari har vi bokat in att träffa cateringfirman (blir 3-rätters). Hur mycket har ni betalat för era tårtor? (osäker på om diskussionen varit uppe förut) Hade tänkt beställa från ICA, men dem påstod att priserna gått upp från 39 till 55 pga ökat pris på t.ex. grädde. Verkar ju inte så rimligt...

Svar på tråden Maj 2008 fortsättning