Maj 2008 fortsättning
Jag såg ingen annan som hade hunnit starta upp vår tråd igen, så jag gör det... Jag hoppas ni hänger på! Vill ju fortsätta att ha våra trevliga stunder och höra hur det går för er.
Jag såg ingen annan som hade hunnit starta upp vår tråd igen, så jag gör det... Jag hoppas ni hänger på! Vill ju fortsätta att ha våra trevliga stunder och höra hur det går för er.
mi klänning kostade 3900 men sen köpte jag slöja tiara och Bh-liv då vart det 5555:-
Åååh har lite problem, får inte tag på de som har lokalen vi vill hyra. De i angarn jobbade inte i kyrkan på hela maj Så nu blir det att gifta sig i vallentuna kyrka, den är iaf bokad. Jagar lokal nu... Upptaget en timma. Sluta babbla!!!
Hej!
Efter att ha läst igenom hela tråden är det dax att göra sig tillkänna
Opps blev lite fel
Det har varit jättekul att läsa tråden!
Så här långt har vi kommit:
Vigsel: Stadshuset den 17:e maj
Festen: Långholmen Ska dit och proväta två utvalda menyer mars-april
Klänning: Beställdes i lördags 16 veckors lev.tid! Blir precis!
Inbjudningskorten: Tänkte kolla om det blir fint att trycka texten som är klar i blått sedan ska vi klippa och klistra själva. Tänkte också skicka ut dem till alla hjärtans dag.
Tema: vandring
Färgtema: Blå
Bröllopsresa: Sicilien två veckor den 20:e maj
Festprogram: Min syster hjälper oss att skriva en presentation om alla!!!!!!! Hon känner långt ifrån alla men vi ger henne beskrivningar. Så skönt att få hjälp med.
Nu drar jag till ABA och testskriverut inbjudan.
Min klänning kostade ordinarie 11000 kr, men eftersom den varit använd en gång så fick jag den för 7000 kr. Då ingår att brudaffären syr upp den och gör den fin inför den stora dagen =) Jag ska lämna in den ett par månader innan och jag kan knappt vänta på att få se den helt klar! Den sitter ju inte perfekt nu när den är typ 10 cm för lång! =)
midnattsblå>> Vilken bra "checklista". Vi har precis börjat planerar vårat maj-bröllop!
Så här långt har vi kommit:
Vigsel: Kyrkan bokad 10/5 kl.15.00
Festen: Karstorp konferens & Hotell (1800-tals herrgård som renoverats) vi skall dit och bestämma meny, viner, tårta mm 16/1.
Klänning: Skall börja prova i slutet av februari. Just nu är favoriten en från Lilly.
Inbjudningskorten: Väntar fler provex från Spira kortdesign, skall beställa dem senast 21/1. Skall skickas till 14/2.
Tema: Tidig vår
Färgtema: Vitt, vårgrönt & silver
Bröllopsresa: Maldiverna (två veckor) åker 12/5, två dgr efter bröllopet.
Festprogram: Vi skall ha ett litet bröllop med den närmaste släkten, så vi har bara vigselprogram i kyrkan, menykort och placeringskort.
Vi har bokat vigselförrättare
Lokal till festen
Fixat kläder till oss båda
Musik under kvällen
Solist till vigseln
Bestman, brudtärna och toastmaster
Inbjdningarna klara skickas imorgon
Planerat halva dukningen och en del annat
Glömde ju har precis bokat bröllopsresan! Kryssning i Medelhavet! Åker 5 dagar efter vigseln.
Var ett tag sedan jag var inne på tråden....snacka om många inlägg!!
Min klänning kostade 6800:- men jag hade tur och fick 20% rabatt eftersom jag köpte den innan nyår. Den kostar 9800:- i Stockholm. Snacka om prisskillnad! För en gång skull är man glad att man bor i Norrköping Klänningen finns på min sida.
Idag bokade vi vår bröllopsresa! Västindien för hela slanten och vi åker ett halvår efter bröllopet. Det blir 16 dagar på Antigua och St Lucia i början av december. Har fått jättebra tips och hjälp från en annan brud här på BT så nu vet vi att resan blir toppen, de kom precis hem därifrån med färska rapporter om vad vi bör göra och inte osv....
Tur att man har den här sidan att vända sig till för tips, stöd och hjälp!
Snart bara fyra månader kvar......