Maj 2008 fortsättning
Jag såg ingen annan som hade hunnit starta upp vår tråd igen, så jag gör det... Jag hoppas ni hänger på! Vill ju fortsätta att ha våra trevliga stunder och höra hur det går för er.
Jag såg ingen annan som hade hunnit starta upp vår tråd igen, så jag gör det... Jag hoppas ni hänger på! Vill ju fortsätta att ha våra trevliga stunder och höra hur det går för er.
I går kom min panik, en släkting till mig ska sy upp min klänning jag har gjort en skiss på hur jag vill att den ska se ut efter att varit ute och provat massor av olika klänningar,
Tyvärr vill jag inte ha en enkel klänning, så nu börjar hon bli osäker på om hon klarar det. PANIK!!!
Gud vad det händer mycket i denna tråd nu! Det märks att majbrudarna har startat planeringen nu efter nyår
Vi har börjat med veckoplaneringsmöten from i söndags, bra sätt att få m2b aktiv i allt planerande, hittills har det mest varit jag som funderat en massa.
Aktuella puckar denna vecka:
* sätta definitiv gästlista så vi kan börja inhandla material till inbjudningskort (exempelkort ihoppysslat under julhelgen)
* boka hotell till bröllopsresan (bokat en del redan)
* boka möte med värdshuset där vi ska ha festen för att diskutera meny mm.
* börja med weddingannouncer-sida
Vad fick ni ge för er resa & vilka hotell ska ni bo på? Vi har kollat på samma alternativ, men tyckte det blev väldigt dyrt.
Nu är vi inne på 10 dgr på Aruba och 3-4 dgr i New York...
Eftersom vi precis spenderade 2 veckor i Florida+kryssning, så är resebudgeten lite mer begränsad. Vi hade tänkt oss max 40000 kr.
Vi har som sagt skickat inbjudningarna & vår sida på weddingannouncer är klar.
jennyochmathias.weddingannouncer.com
Usch kan nästan inte läsa denna tråd för jag får sådan panik...Känns som inget är klart för oss och alla andra verkar ha allt under full kontroll...
hmm godisråttan: vad e d ni har kvar?
jag sk göra om våra inbjudningar, festprogram, bordsplacering, kolla skor, smycken, fixa musik, kolla ring o sv...jag har oxå maaaaassa kvar
Tyvärr måste jag lämna er tjejer och denna tråd, då vi efter en lång pratstund igår insåg att våran ekonomi inte är så stadig som vi vill, så bröllopet blir uppskjutet på obestämd tid.
Dock så hänger jag inte läpp för det utan känner mig nu lugnare, då vi kommer att fortsätta att planera och köpa in saker men vi har inget datum bestämt längre.
Hoppas att era dagar blir precis så underbara som jag hoppas att min kommer att bli, Ta hand om er och stressa inte ihjäl er!
Kramar från en lättad blivande fru i framtiden!
Vad tror ni om detta?
Inbjudningarna kommer 14 bebruari, osa till 15 mars alltså 1 månad och vi gifter oss 3 maj. Då har vi 1,5 månad på oss.
Godisråttan, du och jag e i ungefär samma steg i planeringen så du e inte ensam....vi kommer oxå skicka ut våra i början av februari...o s a e ett aprilskäm (1:a april) och vi gifter oss 31 maj, så hinner folk kolla barnvakt om dom ska ha d och så..