• lottis84

Maj 2008 fortsättning

Jag såg ingen annan som hade hunnit starta upp vår tråd igen, så jag gör det... Jag hoppas ni hänger på! Vill ju fortsätta att ha våra trevliga stunder och höra hur det går för er.

• Svar på tråden Maj 2008 fortsättning
  • majbrud2008

Mår faktiskt lite dåligt över att allt verkar bli dyrare än vad vi först budgeterat. Jag tror att i princip allt hittills kostat mer än jag tänkt mig, utan mina skor som faktiskt kostade några hundra mindre! =)

Vi hade från början en budget på 100 tkr (och då är inte bröllopsresan inräknad, den går väl på 60-70 tkr till) men nu är vi snart uppe i 120 tkr. När man tänker på det känns det lite crazy att lägga ner så mycket pengar på en enda dag! Men men... man gifter sig ju bara en gång!

JhS2008 skrev 2007-11-13 16:45:51 följande:
    Är igång med planeringen för fullt. Har kommit på att det gärna smyger sig på lite kostnader här och där.Har ni någon aning om hur mycket ert bröllop kommer att kosta ungefär? Några kostnadsgränser?
  • Bella30

Ja, visst känns det så. Men som sagt, man gifter sig ju bara en gång. Vi får iof 2/3-delar av våra föräldrar...

majbrud2008 skrev 2007-11-14 08:55:47 följande:
    Mår faktiskt lite dåligt över att allt verkar bli dyrare än vad vi först budgeterat. Jag tror att i princip allt hittills kostat mer än jag tänkt mig, utan mina skor som faktiskt kostade några hundra mindre! =) Vi hade från början en budget på 100 tkr (och då är inte bröllopsresan inräknad, den går väl på 60-70 tkr till) men nu är vi snart uppe i 120 tkr. När man tänker på det känns det lite crazy att lägga ner så mycket pengar på en enda dag! Men men... man gifter sig ju bara en gång!
  • majbrud2008

Vi får också hjälp av våra föräldrar, annars skulle vi aldrig kunna ha ett sånt påkostat bröllop. Vi får ca 70-80 tkr av de 120 tkr, så för oss blir ju inte kostnaden så jättestor. Sedan har vi tänkt önska oss pengar till bröllopsresan i present, så förhoppningsvis kan vi får ihop lite där också till vår resa till Malaysia och Borneo!

Bella30 skrev 2007-11-14 09:55:20 följande:
    Ja, visst känns det så. Men som sagt, man gifter sig ju bara en gång. Vi får iof 2/3-delar av våra föräldrar...
  • Bella30

Ja, vad skulle man göra utan dem !
    Vi får som sagt 2/3-delar av bröllopet, men betalar våran bröllopsresa till Maldiverna själva.
    Har sparat pengar sedan i juli...

majbrud2008 skrev 2007-11-14 11:25:10 följande:
    Vi får också hjälp av våra föräldrar, annars skulle vi aldrig kunna ha ett sånt påkostat bröllop. Vi får ca 70-80 tkr av de 120 tkr, så för oss blir ju inte kostnaden så jättestor. Sedan har vi tänkt önska oss pengar till bröllopsresan i present, så förhoppningsvis kan vi får ihop lite där också till vår resa till Malaysia och Borneo!
  • pandis2405

Vi har budget på 100tkr exkl bröllopsresa. Och den allra största delen är middag inkl dryck på restaurang för ca 70 pers. Annars har vi inte slösat alls.

Det är svårt att hålla nere budget, jag skulle ex gärna åka häst och vagn vilket inte är med i budgeten nu, och har budgeterat 5000 för ring, men det kommer säkert bli dyrare.

Vi sparar och gnetar, betalar allt själva, har sparat sen i maj. Det är lite knapert fram till bröllopet...

• lottis84

Vår budget ligger på ca 55tkr, men då e inte resan inräknad. Vi kommer betala allt själv. Även vi sparar och snålar!

• Syrran79

Hej på Er.

Här kommer ytterligare en majbrud. Vi gifter oss 17/5-08. Har kommit rätt så långt i planeringen så det är skönt.
    Är det någon av er tjejer som ska ordna en morgongåva till er man? I såfall...vad? Jag vill ge min man något men vet inte vad. En vän berättade om att man kan göra ett fotoalbum med sig själv i snygga underkläder. Men.....

Ha det gott.....

• Hannafia

Syrran79: Jag tänker ge min blivande man en morgongåva och de lutar åt en "secret box"(fotoalbum med bilder på blivande bruden). Måste bara samla mod först

• Offis

Hej hej på er!
    Även vi snålar o spar just nu, speciellt då jag är student o inte har så mycket i inkomst... Dock ska mina föräldrar betala maten och lite däromkring som t.ex. serveringspersonal o kuvertavgift, så där får vi en hel del hjälp. 76 pers som ska äta är inte så billigt

En sak har jag dock legat o grubblat på... Vi ska ju önska oss pengar till bröllopsresan i bröllopspresent, men själva resan måste ju betalas rätt långt i förväg...hur gör ni??? Vi var och pratade med en tjej på Ticket som sa att om man bokar charter vill de att man betalar en handpenning rätt snart och resten senast typ 44 dar innan resan. Och om man bokar reguljärt kan man behöva betala flygstol och så nästan med en gång... Blev lite fundersam över hur vi nu ska göra

majbrud 2008: Vad kul att ni ska till Malaysia, det är vi också inne på! Har dock inte tittat runt så mycket på vart vi vill, men det verkar vara så fint! Vi tänkte nog vara borta i 2 veckor och åka i juni nån gång.

• lottis84

Vi kommer också önska oss pengar till bröllopsresan, men kommer nog framförallt använda det som fickpengar, för allt ska ju vara betalt innan.

Svar på tråden Maj 2008 fortsättning