Maj 2008 fortsättning
Jag såg ingen annan som hade hunnit starta upp vår tråd igen, så jag gör det... Jag hoppas ni hänger på! Vill ju fortsätta att ha våra trevliga stunder och höra hur det går för er.
Jag såg ingen annan som hade hunnit starta upp vår tråd igen, så jag gör det... Jag hoppas ni hänger på! Vill ju fortsätta att ha våra trevliga stunder och höra hur det går för er.
Här var det full rulle, vi kommer båda att vara 25 vid bröllopet.
Vi kommer att ha ett honnörsbord och sedan runda bord med åtta vid varje. Jag har börjat titta på bordsdekorationer och jag tror det blir något enkelt i vårt färgtema, bett om hjälp av mamma med detta, så jag kan släppa vissa saker.
Vad har ni valt att inte göra själva?
HEjsan,,, i är ett par på 26 år som varit tillsammans sen -98.. har en son som är 6 år och ska alltså gifta oss den 3 maj...
jag jobbar som Barnskötare och sambon som lastbilschaffis... sonen har nu blivit stor och börjat förskoleklass..
HAr dessutom ett kontaktbarn som bor hos oss varannan helg och han är snart 5 år...
Det var väl lite om oss..
Våra bröllopsplaner har inte kommit så himla långt, kyrkan och feestlokalen är bokad, klänningen är beställd, tärna och bästman är klart,,, men sen är det ju mycket kvar....
Bild på min klänning finns i mitt galleri....
KRam på er..
Oj vad mycket det hade hänt här plötsligt!
Liten presentation av oss: jag är 29 och jobbar som controller, m2b är 31 och programmerare. Vi bor i lägenhet i stockholm, träffades -99 och förlovade oss i våras.
Jag tänkte nog sno idén från några andra brudar här på BT och skicka ut så inbjudningarna är framme på Alla hjärtans dag.
Ja, det börjar verkligen hända saker i denna tråden.
Vad kul att så många "maj-brudar" hittat hit !
På lördags kall vi ut & provsmaka menyn på herrgården. Och kika på deras bröllopssvit. Måste vara 100% eftersom den är så dyr (4500 kr). Annars så kör vi med "First Lady-svit" på First Resort (ca 1 mil från herrgården).
Nu - jobba en timma till & sedan hem!
Vi har bokat hotell för våra tre första nätter på bröllopsresan! Vi åker till Florens morgonen efter bröllopet, så vi satsar inte på någon svit den natten. Vi tror att vi har bokat ett mysigt hotell i Florens nu. Det var dyrt, men det är ju bröllopsresa, då är ju nätterna viktiga
Jag känner på ett sätt att det skulle vara skönt att komma hem på bröllopsnatten, för vi åker till Maldiverna dagen efter...
Men min fästman vill ha en svit på bröllopsnatten!
Milliz81: Vilken fin kläning. Viste inte om att den fanns i andra färger än rött. Den med rött har jag ofta sett i tidningarna som jag läser om och om igen
0205: Jag känner inte till favorboxar... kan du förklara vad det är och vad man hahr det till... ?
Brud-08: Vi har eller rättare sagt jag har väldigt svårt att lägga över sakerna på andra. Vi bor en bit ifrån våra föräldrar, så det blir lätt att vi fixar det. Men en uppgift har våra föräldrar fått... mina ska skriva några rader om min blivande och hans föräldrar ska skriva några rader om mig som vi sedan ska ha med i festprogrammet. Vi får väl se vad jag mer kan ge dem i uppgift längre fram.
Hur gör ni andra?
Jag har smått börjat fundera på vad för uppgifter jag kan ge till tärna/marshalk samt föräldrar och svärföräldrar, men kan inte säga något bestämt än, kan tänka mig att det blir saker som att hämta blommor, tårtan osv.
Ni som ska ha honnörsbord, vilka sätter ni där?
Hmmm förutom vi kommer våra föräldrar och tärnor (2 st = våra systrar) sitta vid honnörsbordet. Så lång är klart... men så funderar jag på att min mormor (om hon nu orkar att komma, vilket jag hoppas!) ska få sitta där. Möjligen även vår tostmaster... hmmm är fortfarande i utvecklingsfas!
Funderade på en sak, varför valde ni just maj och det datum ni valt?
För oss är maj speciellt och passar in i vår "planering". Vi valde också maj för att det är så grönt och fint med alla fina blommor och det är under denna tid som man njuter av grönskan och andas in den nya friska luften