Maj 2008 fortsättning
Jag såg ingen annan som hade hunnit starta upp vår tråd igen, så jag gör det... Jag hoppas ni hänger på! Vill ju fortsätta att ha våra trevliga stunder och höra hur det går för er.
Jag såg ingen annan som hade hunnit starta upp vår tråd igen, så jag gör det... Jag hoppas ni hänger på! Vill ju fortsätta att ha våra trevliga stunder och höra hur det går för er.
MJ 2008:
Hopas ni får en riktigt bra semester!
Jag vet inte hur jag ska få energi och ork att orka planera vårt bröllop. Börjar bli rädd att vi får skjuta på det :( Min svärfar gick bort för snart en vecka sedan och nu står vi med den sk*ten
Varför ska man skriva ut färgtema på hemsidan? Det behöver väl inte gästerna veta, de ska ju bara märka att allt är så vackert och enhetligt komponerat
Jag tror att det är som gjort för missförstånd, jag hade nog också funderat på vad jag skulle ha på mig om jag var gäst. Det finns ju nämligen de som har den typen av färgtema på sin fest, tex att alla ska vara klädda i vitt.
Champis_Sanna: stackare, vad tråkigt. Gör en paus i planerandet ett tag och fundera igen efter nyår eller så.
Det kanske också kan vara skönt både för er och släkten att fokusera på något glädjefyllt som bröllop mitt i det tråkiga.
Hur gör ni med hemsida?Vi ska gifta oss 3 maj och skicka inbjudan alla hjärtans dag och då måste hemsidan med info och bilder vara klar. Några tip på billig hemsida?
Pandis2405:
Ja det är inte så kul nu precis. Försökte mig på att hålla på med bröllopet men det är för mycket snurr nu. Jag hoppas kunna ta tag i det i mitten på januari (när vi hade tänkt skicka inbjudan) för då ska allt med beg. vara klart...
Godisråttan:
Vi har en sida på weddingannouncer som är gratis.
Vi skall köpa en sida från Spira kort-design.
Då designar dem den i samma färger & stil som trycksakerna.
Tror att det kostar runt 1000:-
Vi har en hemsida på gamman.se som också är gratis
Det e inte lätt det här med färgtema... Har en kompis som hade varit på ett bröllop där hon inte visste färgtemat... det visade sig att hon hade (nästan) samma färg på kläningen som tärnorna, vilket hon upplevde som jobbigt....
Hej!
Här är också en majbrud som inte har varit här inne tidigare. Lägger till mig på listan nedan, 3 maj.
Vi har bokat:
kyrka
präst
festlokal
frisör
fotograf
köpt klänning
ordnat värdpar/toastmaster&toastmadame
hotell till oss för brölloptsnatten
prellbokat veteranbil
Tittierik - 2 maj - Växjö
Champis_Sanna - 3 Maj - Lerbo Kyrka, Katrineholm.
SSM - 3 maj *** kyrka (hemligt) kl 14, Linköping
sope- 3 Maj kl:14 - Vårdsbergs Kyrka,Linköping
Brud våren 2008 - 3 maj kl 16.30 - Stockholm
Godisråtta 3maj- Bromma kyrka 15.00-Stockholm
3 maj 08 - 3 maj - Linköping
Barbabruden - 10 Maj kl: 14 - Masthuggskyrkan, Göteborg
Fållan - 10 Maj kl: 14:00 Sofia Kyrka, Stockholm
Bella30 - 10 maj kl:15 - Våmbs kyrka, Skövde.
Jessie77 - 10 maj kl 15 - Eds kyrka, Upplandsväsby
Eliasbrud- 10 maj kl 15- björkö-arholma kyrka, norrtälje
Trassel - 10 maj kl 15.30 - Masthuggskyrkan, Göteborg
Hannafia- 10 maj _ Stora Skedvi kyrka, Säter
ntlove83-10 maj kl 16:00 - Kiruna Kyrka, Kiruna
Pingstbrud 2008 - 10 Maj - Varberg
lottis84 - 17 maj -Fässbergs kyrka, Mölndal (GBG)
Offis - 17 maj - Hedvigs kyrka, Norrköping
Samos07 - 17 Maj - Falsterbo Kyrka
0205 - 24 Maj kl:13 - Utomhus Tantolunden, Sthlm.
Visa08-24 maj, 15.30-Djursholmskapell
Brud-08 - 24 maj kl14:00 - Stockholm
JhS2008 - 24 maj - Linköping
24 maj 08 - 24 maj- Rya Kyrka, Örkelljunga.
Majjsan74 - 24 maj - Stockholm.
Pandis2405 - 24 maj - Täby kyrka, Stockholm
MrsTom - 24 maj - Täby Kyrka, Stockholm
bridetobe maj08 - 24 maj - Rytterne kyrka, Västerås
Maj2008 - 24 maj - Råda kyrka, Mölnlycke
Peters Fridelina - 31 mal kl: 13.30 - Södra Sallerup - Malmö
majbrud2008 - 31 maj kl:14.30 - Badelunda kyrka, Västerås
Majsis2008 - 31 maj kl:15.00 - Rådhuset Göteborg
Starchick - 31 Maj kl 15.00 - Herrljunga Kyrka, Herrljunga
Fru Hennerdal - 31 Maj - Tysslinge Kyrka, utanför Örebro
mika o jerry - 31 Maj kl 16.00 - Högalidskyrkan, Södermalm Stockholm
RangaTanga - 31 maj - Varbergs Stadshotell
Förresten... Skulle behöva lite hjälp...
Jag har alltid veltat ha ett relativt litet bröllop med bara ca 60 gäster. Förstod dock ganska snart att jag var tvungen på att kompromissa om det. För någon månad sedan skrev vi en prellemenär gästlista, som till min glädje slutade på 70 pers (alla kommer antagligen inte komma, så det blir väl färre sen ändå). Med föräldrarna, syskon + deras respektive o barn är det ca 10 var (20 tillsammans), 10 släktingar var, vi har 10 vänner var (ink respektive) samt ca 10 gemensama vänner från stället där vi bor (det är dock mest min fästmans vänner eftersom jag bara har bott här i 4 mån nu).
Jag har väldigt stor släkt och har bara kontakt med de 10 som jag tänker bjuda. Min fästman har betydligt mindre släkt, men skrev då upp alla sina kusiner på listan. MEN ända sen vi berättade för hans föräldrar om vilka vi funderade på att bjuda, så berättar de gång på gång hur gärna de vill att vi bjuder deras syskon med respektive (dvs 10 pers till). Min fästman tycker att det är lite jobbigt. Både press från hans föräldrar och mig (jag säger klart och tydligt att jag inte vill ha större bröllop och ffa inte släktfest när han inte har alls mkt kontakt med sin släkt..). Eftersom de kommer att betala lite av festen så tycker han att vi borde lyssna till deras önskningar. Men det skulle kännas jättekonstigt om han har dubblet så mycket släkt. Våra föräldrar träffades för ett par veckor sedan och hans mamma uttryckte då igen hur gärna hon villa ha med sina syskon. Mamma sa till mig efteråt att hon också tyckte att det skulle vara konstigt om han har dubbelt så mkt släkt. Mina föräldrar kommer också sponsra till middagen.
Själv har jag föreslagit att bara bjuda mostrar o farbrorn med respektive. Men en kusins man till min blivande ska viga oss och de blir ju då givitvis bjudna till middagen. Men om man bjuder mostrar o farbrorn + präst o kusin (resp till präst) tycker min fästman att det blir lite konstigt att inte bjuda systern till kusinen som är respektive med prästen. Alltså att det är lite konstigt att bjuda alla i en familj utom en kusin.
Jag vet inte hur jag ska göra riktigt. Min fästman tycker att det är jobbigt och blir sur varje gång jag tar upp ämnet.
Några råd?