• Pumpkin

Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

• Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Hedebris

hihi... nu har jag fått vad jag ville :D

• Pumpkin

Gaaah! Nu har jag kopierat, vikt och kuverterat 513 fakturor! Och då har dagens arbete bara börjat... Kortade ner min timmes-lunch till en kvart bara för att jag ska hinna få nånting gjort idag. Förstår inte varför egentligen, för eftersom jag "bara" är receptionist så får jag ingen övertid, bara flextid. Så jag kan sitta och slita arslet av mig för att få allting gjort i tid (så att ekonomichefen blir nöjd) precis som alla andra, men skillnaden är att de får tillbaka tiden gånger 1,5 i pengar, medans jag bara får gånger 1 (dvs bara vanlig timlön). Skiiitirriterande!

• Hedebris

jobbigt! då skulle jag inte ha jobbat över.

de får ju kompensera dig ordentligt

• Pumpkin

Problemet är väl att jag vill verkligen ha mina extratimmar så att jag får ut lite extra i december när jag står utan jobb, annars skulle inte jag heller ha jobbat över. Har i alla fall vunnit en kamp - egentligen får man inte ta ut flextid i pengar, men eftersom jag slutar innan jag hinner ta ut det i tid så får jag pengar för det i alla fall.

Man vill ju inte bråka för mkt heller när man ska ha referensbrev och såna saker Fundersam

• Anja 19 juli 2008

Jag missade bussen men lyckades ändå komma i tid till jobbet, puuuuuhhh...

Vet exakt hur du känner Pumpkin man vill inte bråka när man vet att man är beroende av goda vitsord, grrrr. Egentligen för jä..ligt! Självklart ska man ha samma rättigheter som alla andra.

Hedebris

hehe gött att du fick vad du ville ha

• Anja 19 juli 2008

Hedebris

skämtar du!!!!

15 cm klack... Jag klarar typ max 5 cm, men då måste klacken vara bred *asg*

Jag är såååå värdelös på att gå i högklackat, är ju rätt så stor i kroppen och har SUPERSMALA fötter, löjligt smala fötter så när jag dessutom har klackar så är det som att gå på lina lixom, ständig balansgång *asg*

Mina fötter passade bättre t min kropp när hela jag var smal så att säga

• Anja 19 juli 2008

Englali

usch, trist att vara sjuk, men sknöt att vara hemma när man väl är det. Försök att inte ha dåligt samvete för dina kollegor. De vet ju att du ej kan hjälpa att du är sjuk!

Ta hand om dig själv nu och NJUT lite av att få vara i lugn ohc ro och bara mysa. Gör varm choklad och läs en bra bok

• Pumpkin

Ja fy fasiken så less jag är nu. Känns som att jag jobbat stenhårt hela dagen och ändå kommer jag ingen vart! Har fått ett omöjligt projekt på mig som ska vara klart imorgon och det tar typ 100 år. Utöver det ska jag också kopiera, vika och kuvertera fakturor (som jag ju iofs redan gjort) och öppna, märka och lägga in inkommande fakturor i systemet. Åh, vad jag inte kommer att sakna det här stället

• Englali

Anja: Nej, jag vet. Men man har ju det iaf liksom... Det är ju inte så att det typ bara än en maskin som inte går just den jag e borta eller så utan de får en massa extrajobb o ska boka om allt, det är det som är jobbigt tycker jag.

Har tagit de lugnt hela dagen, men nu måste jag handla lite tyvärr. Mina ipren är slut o jag överlever inte med denna helvetiska mensvärk till i morgon. Varför all skit på samma gång!?! *grrr*

Pumpkin: Låter inge vidare, förstår om du INTE kommer sakna det. Hur går det med jobbsökandet då? Något på G? Hur längr är du kvar på det här jobbet då? (vet du skrivit de innan, men minnet... *suck*)

• Pumpkin

Englali: Usch, det är inte kul när allting kommer på samma gång! Men man får försöka se det positivt - då har du det bortgjort i alla fall.

Jag är kvar här till senast 10/12, sen är jag "fri". Inget på G än vad jag vet, men jag söker och söker. Idag ska jag ju ge mig iväg och söka face2face, får väl se hur det går.

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.