• mooogn

Nyårsbrudar-07 del 4

Nu är vi inne på sista tråden innan nyårsafton!

Vi som huserar här är:

mooogn
    Pärlplattan
    Rocked
    20071231
    nyår07
    lovewedding
    lillamini
    anneliec

Tidigare trådar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2023968.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2219643.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2413263.html

*** Välkomna! ***

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-16 07:35
    Tyvärr har nyår07 lämnat tråden och BT

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-22 23:19
    Ny i tråden: aMotherBride2Be

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-03 15:19
    Ny medlem:

millanros (som antagligen är nyårsbrud men inte i år *S*)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-06 21:01
    Ny medlem: Manikos!

Nygammal medlem: fd blivande brud (nyår07)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-10 13:02
    Välkommen *Pelika*!

• Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 4
  • mooogn

Vi gick en intensivkurs i foxtrot så det tänker vi köra - om vi bara kunde minnas hur man gjorde...

Rocked skrev 2007-12-01 15:14:02 följande:
    Ja det börjar bli lite pirrigt nu. Ska ni köra vals eller skojdans?
  • millanros

Hej!!!!
    Tack för att jag fick titta in till er
    Jag har ju dock lite längre till mitt bröllop än ert o vi har inte "bestämt" datum än... ska läsa in mig på tråden när sonen sover Han är lite för pillig just nu för att jag ska få sitta här...

• mooogn

Välkommen hit, millanros! Du får gärna ställa oss en massa frågor och sedan är det väl upp till dig att dra igång en Nyårsbrudar-08-tråd el.likn...

• millanros

ja.. fast här ser de nästan ut som att de kommer bli 09-10

Vi sa att datum är första steget till att vi ska gifta oss för att planera budget, lokal osv...

• millanros

Måste fråga direkt.. hur har ni tänkt de med tid för vigsel o middag o såå???

Min tanke är att ha de när de är mörkt.. med jättemycket tända ljus o såå tycker de är sååå romantiskt men de går ju inte om vi har vigseln för tidigt... o då blir ju middagen ganska sen...

• mooogn

Det mörknar ju väldigt tidigt. Här i Sthlm så är det redan halvmörkt och klockan är bara tjugo i tre.

Vi kommer att ha vigseln kl. 16.00 och sedan middag runt 17.00. Dock håller vi till i samma lokal hela tiden så vi har ingen tid till "transport" av gäster och brudpar. Vad gäller bröllopsfest vs nyårsfest så tänker vi att nyårsfirandet tar vid efter den sk. bröllopsdansen. Hade vi velat ha all fokus på bara oss som nygifta så hade vi nog inte valt just nyårsafton att gifta oss på... Vid tolvslaget skålar vi in det nya året med bubbel och fyrverkerier

• millanros

vi har ju inte hittat nån festlokal vi vill ha än.. men kapell har vi bestämt (men inte bokat så man vet ju aldrig) Men de kommer bli en liten transport hur som helst... Men de upplägget lät ju ganska bra om nu de inte kommer bli för lång transport

Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 4