Inlägg från: Rocked |Visa alla inlägg
  • Rocked

Nyårsbrudar-07 del 4

Du måste ha en tät kam, håll i topparna på en ca 2 cm passé och dra med kammen ner mot hårbotten. Släpp efter håret med fingrarna eftersom du tuperar, försök att inte ta kammen igenom hela passéen, då blir det svårare att kamma rent och slätt.
    Tupera ÄR svårt, det tycker även jag som jobbar med det dagligen.
    Vad gäller lockar så kan det vara lite knixigt att göra dem på ett bra sätt innan man tuperar, då man lätt kammar sönder dem. Så antingen använder du en locktång efteråt, eller lägger på spolar innan och kammar försiktigt i dem.
    Har du ingen som kan hjäla dig med det här gratis, äldre människor brukar vara jättebra på sådant här då de själva alltid har lagt hår och tuperat inför att de satte upp sina hår jämt förr.

mooogn skrev 2007-12-09 11:15:54 följande:
    Hej och välkommen, Pelika! Rocked: Vad är hemligheten bakom att tupera håret snyggt?? Jag antar att jag först och främst behöver en kam med ganska små tänder (den jag har nu är gles). Hur gör jag för att få lockar?? Måste jag sätta i spolarna "lodrätt", eller hur man nu ska säga? Hjääääälp!!!
  • Rocked

Hur var det frisyren såg ut nu igen Moogn, var det den där Paris Hilton frisyren?

• Rocked

fd blivande brud: Det finns så många sjuka människor så man blir helt mörkrädd. Dessa människor gottar sig verkligen i andras olycka.
    Skit i det, även om det är svårt, ni vet ju själva hur det har gått till

• Rocked

Millanros: Jag önskar verkligen att jag hade ett sådant tips, det tenderar att dra iväg liiite grann har jag märkt

Moogn: Klokt beslut att anlita en frisör, då slipper du det bekymret. Sedan är det ju rätt skönt att vara helnöjd med sitt utseende en sån dag

• Rocked

Vi har gjort de hållarna, men jag har inte målat dem än. De ska bli silvriga

• Rocked

Har lagt in bild på min tiara nu, jag är såååå nöjd. Det är en typisk-jag-tiara

Moogn: Har du bilderna på din klänning på Gamman, jag missade igår kväll. Nyfiken!

• Rocked

Det gick visst att se nu oxå. Jättesnygg klänning!!!!

• Rocked

Tackar, ja det är hon som har gjort den, sedan har hon gjort om halsbandet lite. Höjt upp vissa länkar då de ramlade ner och fastnade mellan brösten.....inte snyggt alls
    Vad ni är duktiga på att lägga ut kort på era förberedelser, jag ska skärpa mig och ta kort imorgon på lite saker och lägga ut.

Jag börjar att bli lätt exalterad nu när det närmar sig, det är sjukt nära nu!!!!

mooogn skrev 2007-12-12 15:11:29 följande:
    Rocked: Tack Vilken häftig tiara! Är det M. de la Couer (stavning?) som gjort även den? Idag köpte jag ett nytt diadem till näbben; ett glittrigt. Lägger in bild i kväll
  • Rocked

De hämtade min kille vid 10 i morse med
    Vi hade en riktigt blöt firmafest igår på mitt jobb med respektive, så vi kom hem vid 05.00. Gissa en tjej som var lycklig att det inte gällde mig

Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 4