• Waersta

Jag ger mig!

Nu har BT fått som de vill, de har blivit av med den starkaste och absolut bästa personen här inne, hon som spred glädje åt alla, delade sina idéer med de flesta.
    Inte älskad av alla tyvärr, men många saknar Sessan.

Jag kommer göra precis som Sessan, ta en paus från BT, utan Sessan finns det inget BT alls för mig!
    Sessan var mitt BT.

• Svar på tråden Jag ger mig!
  • MissLovely
    Liinda_e skrev 2007-11-14 17:25:36 följande:
    som det har varit för sessan är ungefär som att jag aldrig skulle få prata om mitt egna jobb här med mina vänner inte kunna hjälpa dom när jag kan osvmen jag kan aldrig prata om att jag är massör då förstår jag...jag kan inte skriva i presentationen vad jag jobbar med...osv?för då är det reklam för mej?är så det har varit för sessan,så förstår jag att hon gått
    Det är där problemet ligger Liinda. Det är väldigt orättvist att jag som är butiksbiträde får säga vad jag jobbar med, men någon som är fotograf inte ens får nämna det ordet.

Ordet Reklam har helt annan betydelse här på BT.
  • Liinda_e

men jag är massör med eget företag..
    om du frågar mej vad det är som gör ont i ryggen får jag inte svara?
    om jag kan tipsa om bra stretch tekniker osv lr berättar om en dag på jobbet så gör jag reklam?

jo jag förstår allt detta med att man inte får göra reklam vad jag inte förstår är att man inte får prata om sitt liv.
    allt är reklam! allt!
    men man måste väll dra en gräns där ngn faktist går in i en tråd och försöker sälja sej inte bara pratar...
    det är ju knäppt

• Liinda_e

oj det blev diffust..
    jag menar gränsen borde ju gå där man faktist säjer sina priser lämnar telefon nummer osv

att man som privat person pratar om sitt liv som för egna företagare är = sitt jobb är inget konstuigt och absoklut inte reklam i den bemärkelsen ...tycker jag iaf

• MissLovely

Jo men det är just det man inte får göra!! Prata om den delen av sitt liv. Snart kommer dom väl tycka att allt är reklam.

• MissLovely

Jo fattar. Dum regel att man inte får utrycka sig om kinaklänningar bara för att man jobbar med dom. Samma sak borde väl gälla då blommor om man är florist, foto överhuvudtaget om man är fotograf o.s.v.

Men det gör ju inte det!!

• Lajsan

ojojojojoj................ trist Sessan!

• Duchess

Det låter som om världen håller på att gå under bara för att BT's crew blivit mer aktiv i sin policy om att det inte får förekomma reklam på forumet. Men så farligt är det väl inte?

Är det trist när en aktiv forumskribent avviker? Javisst. Men det har hänt förut, och kommer att hända igen och igen. Så ser det ut både på BT och andra nätsajter. Vi är som en bunt flyttfåglar. Man turas om att ta täten, och lämnar sedan över till nästa gäng. That's life.

Kom igen nu. Införliva sunt förnuft och lite distans till både er själva och forumet, så löser det här sig alldeles utmärkt.

• MissLovely
    Duchess skrev 2007-11-14 17:41:11 följande:
    Det låter som om världen håller på att gå under bara för att BT's crew blivit mer aktiv i sin policy om att det inte får förekomma reklam på forumet. Men så farligt är det väl inte?Är det trist när en aktiv forumskribent avviker? Javisst. Men det har hänt förut, och kommer att hända igen och igen. Så ser det ut både på BT och andra nätsajter. Vi är som en bunt flyttfåglar. Man turas om att ta täten, och lämnar sedan över till nästa gäng. That's life. Kom igen nu. Införliva sunt förnuft och lite distans till både er själva och forumet, så löser det här sig alldeles utmärkt.
    Den här tråden finns nog till för att vi saknar Lillsessan som person och det går inte att jämföra med andra som har lämnat forumet.

För mig hade det hjälp lite om de ansvariga själva inte var förvirrade och man hade vissa gränden som Liinda menar. Men detta har man inte.

För mej är det så att jag saknar även det "gamla" BT då alla delade med sig av tips och hölls sig för det mesta till regler. Men nu känns det som att man bli jagad av alla o glädjen är inte lika stor som innan.
  • fru Trul

Kastar mig in i den vilda disskussionen med en liten fråga; Är det ok om jag har bild på den klänningen jag vill köpa i mitt galleri eller måste jag ta bort dom bilderna?

• Lady o Lufsen

...nu börjar det här bli fjantigt...

• lilltjejan

det svaret jag fick när jag ställde den frågan var att det får jag...
    fru Trul skrev 2007-11-14 18:36:24 följande:

Kastar mig in i den vilda disskussionen med en liten fråga; Är det ok om jag har bild på den klänningen jag vill köpa i mitt galleri eller måste jag ta bort dom bilderna?
  • fru Trul
    lilltjejan skrev 2007-11-14 18:38:47 följande:
    det svaret jag fick när jag ställde den frågan var att det får jag...
    Ok, vad bra. Blev lite orolig där ett tag.
  • Pumpkin

Ja, med källa

fru Trul skrev 2007-11-14 18:36:24 följande:
  • Pumpkin

Man får visst prata om kinaklänningar, blommor, foto osv även om man jobbar med det, men när det går ett steg för långt så blir det reklam, ja.

MissLovely skrev 2007-11-14 17:37:47 följande:
    Jo fattar. Dum regel att man inte får utrycka sig om kinaklänningar bara för att man jobbar med dom. Samma sak borde väl gälla då blommor om man är florist, foto överhuvudtaget om man är fotograf o.s.v.Men det gör ju inte det!!
  • Pumpkin

Bra skrivet!

Duchess skrev 2007-11-14 17:41:11 följande:
    Det låter som om världen håller på att gå under bara för att BT's crew blivit mer aktiv i sin policy om att det inte får förekomma reklam på forumet. Men så farligt är det väl inte?Är det trist när en aktiv forumskribent avviker? Javisst. Men det har hänt förut, och kommer att hända igen och igen. Så ser det ut både på BT och andra nätsajter. Vi är som en bunt flyttfåglar. Man turas om att ta täten, och lämnar sedan över till nästa gäng. That's life. Kom igen nu. Införliva sunt förnuft och lite distans till både er själva och forumet, så löser det här sig alldeles utmärkt.
  • vitamina

jag jobbar som kostrådgivare på hund å katt!
    Fråga mig hellst inget om era djur vad ni än gör!! ;)

näe fy sjutton,

jag har inte lärt känna sessan så mycket , men vi har pratats vid någon gång. Jag har fått jätte bra svar från henne och hon verkar vara en väldigt mysig tjej..
    väldigt tråkigt =(

hoppas hon komer tillbaka

• GME76   080802

Det verkar vara en väldigt överdriven reaktion med de nya reglerna. Självklart kan inte BT hindra ngn från att beskriva sitt jobb, även om du skriver in dina uppgifter så är du ju fortfarande anonym utåt mot de andra medlemmarna. Men om ditt företag heter samma som din nick eller att du visar namnet i din presentation så är det ju inte svårt att lägga ihop ett o ett och då blir det reklam.
    Men om du låt säga kallar dig Grodan här och i din press står det inget annat än Grodan och det finns inga bilder i galleriet som visar vad ditt företag heter då är det ju lugnt.
    Eller hur Moderatorerna??
    Då finns det inget som kopplar det du skriver till ditt företag och är således inte reklam.
    Det är jättetråkigt så klart för alla som blev kompisar med Lillsessan men ni kan ju maila varann istället då . Inte samma sak kanske men tror verkligen inte det blir ngn skillnad för de flesta användare.

• Fozzie

Jag själv hobbyjobbar ju med att restaurera begagnade klänningar. jag har länkat till bilder på dessa för att få feedback och synpunkter, inget annat. Säger dessutom rätt ut att jag inte är här av kommersiella anledningar. bara samtal och feedback.

Vet inte om jag vågar länka till flickr längre, trots att det bara är bilder och noll annat. För bryta mot regler vill man ju inte. Är gammal moderator själv på såväl forum och chatter nämligen och vet vad det innebär!

Svar på tråden Jag ger mig!