• J A G

Ungefär hur mycket kostade/kostar erat bröllop?

Satt med min kompis igår och började på en ungefärlig budget för hennes bröllop (som sker först om 2-2,5 år). Men det skulle vara intressant att veta ungefär hur mycket ni la ut/kommer lägga ut totalt på erat bröllop?

• Svar på tråden Ungefär hur mycket kostade/kostar erat bröllop?
  • Fru Cinderella

Vi hade vårt bröllop på herrgård 50 gäster blev 30.000 med trerätters, vin till maten och tårta.

Kläder, smycken, ringar, hår, naglar, blommor etc 13.000

Fotograf: 5000

Bröllopsresa: 30.000 exkl. fickpengar

så ca. 48.000 för bröllop och 78.000 med resan inräknad.

• lillasmilla

Vår buget ligger på ca 70000...
    + resa (som inte är bokad än)
    Då köper jag klänning, vi betalar kläder
    för två tärnor (uppsydda klänningar), två bestmen
    + älsklingen hyr kläder.
    Vi kommer att ha ca 65 gäster, och vara på ett säteri.
    Hoppas allt blir sååå vackert som jag tänker mig.... =0)

• Stimpen

Vi räknar med ca 50.000 för ett gäst-antal på 85 pers.. Men då har vi både middags och efterrätts buffe, en i princip gratis festlokal, vigsel utomhus och betalar inget för klänningen eller vigselringen.. :)
    Hoppas vi klarar det!

• mooogn

Vår budget började på 30.000:- och slutar nog på 35.000-40.000:-. En inte allt för stor ökning

• avil

vet inte än.......men vi bjuder ju ingen!! så det blir ingen mat o sånt......

*ca 4500 för ringen
    *ca 3000 + - för klänning
    *barnens kläder ska vi handla billigt på H&M,eller dyl-blir inte så dyrt o såna plagg de kan ha även sen!
    *foto+blomma vet ej då det sker i cypern....
    *en vanlig resturangmiddag för oss 5 i familjen sen!
    *dock kostar vår resa ca 50 000.
    tja,drar ju ändå iväg......

• malous

Inklusive resa och ringar blir det nog kring 140 000.

• maljor

Vårat bröllop slutade på ca 50.000kr exkl. resan.
    Vi hade 66 gäster.
    En av de största posterna var fotografen för oss då vi bestämde oss för att beställa extra förstoringar till föräldrar och mor/farföräldrar - blev ju ett par tusen extra =/
    Annars var det ringarna som var dyrast - 1/4 av budgeten gick dit...

• Virvel

Vi kommer att lägga ca 80 000 kr inklusive bröllopsresan. Resan önskar vi pengar till från gästerna istället för andra gåvor så den får vi tillbaka en del av kan man ju säga.

• Nymåne

Budgeten var 50 000 för 76gäster (resan ej inkluderad), men vi har insett att det kommer bära iväg lite. Eller mycket.. Allting är ju relativt. =) O allt är inte bokat/köpt/bestämt än...Beror ju lite på om alla tackar ja vad det landar på. Förhoppningsvis räcker slantarna till en resa!

• Fejs

Vårt kommer gå på ca 180 000 kr tror vi med allt inkl resa och fickpengar.
    Vi har kuvertpris på 800 kr.

Svar på tråden Ungefär hur mycket kostade/kostar erat bröllop?